Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Bedrageri HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 08:45

Hej alle...

Jeg står i en træls situation.

I maj købte jeg en ny hest. Den trippede meget og jeg havde min dyrlæge ude og se den for hesten havde tydeligt ondt et sted.

Jeg skrev til tidligere ejer og ringede, at min dyrlæge havde udtalt at hesten var uridelig. Det mente hun ikke var nok til at tage hesten retur.

Jeg ville jo så forsøge at løse problemet for den, så jeg havde en virkelig dygtig træner ude til den og det hjalp da også vildt meget. Nu ku hesten skridte!

Hun gav mig så nogle råd til, hvordan jeg skulle takle hende, da det var virkelig en hoppe jeg havde fået fingre i. Hun sagde jeg kun skulle ride den på tur og ikke på bane i en månede, så den fandt ud af, at det at arbejde for sin rytter slet ikke var så farlig.

Jeg blev så tilrådet af en veninde at kontakte en kiroprator til hende, da den jo kunne have spændinger.

Var så afsted med hende i mandags og det var længe siden at kiropraktoren havde set så slemt et tilfælde. Hun var helt overspændt. Men kunne ikke præcist sige hvad problemet var.

Inden jeg skulle køre min hest afsted, skulle jeg jo lige have den læsset. Bare da traileren kørte ind på gårdspladsen begyndte hesten bare at stå og ryste OVER alt og sveden haglede af den. Jeg var ikke i tvivl om at den ikke var særlig glad for traileren. Men jeg fik da læsset både ude og hjemme.

Jeg undrede mig meget over den trailer episode og havde tidligere, kort efter købet af hende, forsøgt at ringe til det navn jeg fandt i hendes vacations kort. ( Det skal lige siges jeg købte hende af en træner der havde fået hende i ridning) Det viste sig at være en hestehandler som var meget kort for hovedet. Undre mig meget over ham, så jeg valgte i onsdag at prøve at ringe til avler som skulle have haft hende til hun var seks år. (Er nu 9) Jeg ville gerne tilbunds i min mistanke om at den havde været ude for en transport ulykke.

Avleren var MEGET overrasket over at høre fra mig. Denne her hest burde for LÆNGST være slået ned! Han havde solgt den med henblik på slagt eller kun avl. Den var nemlig, i følge ham skør i hovedet. ( Dette kan jeg slet ikke nikke genkendelse til, da hesten dag for dag bliver mere og mere rolig og har ikke på eteneste tidspunkt været ond. Bare bange!!!)

Hesten havde også fået taget røngent billeder hos ham hvor det havde vist sig, at den havde begyndende bruskdannelser på begge forben, vist nok kat 2 eller kat3. han kunne ikke lige huske det. Men han havde solgt hesten til den her mand, som jeg havde haft ringet til som ikke sagde så meget. Han er eftersigende en hestehandler som køber heste op til slagt og sælger dem videre som rideheste.

Hestehandleren havde så solgt hesten videre og ny køber fandt ud af at hesten efter sigende

havde hovsenebensbetændelse. Han gjorde derfor krav overfor avler om at tage hesten retur. Avler sagde nej for hesten var jo9 solgt som IKKe værenden ridehest. Avler fik ret af advokat.

Avler solgte hende for 10.000kr og hestehandler solgte hende for 20.000kr!!! Jeg købte hende for 30.000kr!!!

Hestehandleren har så de sidste år forsøgt at komme af med denne hest. Den har været handlet så mange gange, så det er ufatteligt. Lige fra Horsens til Mors!

Da jeg fik disse oplysninger ville jeg gerne have fat i de røgtent billeder, så min dyrlæge ku se dem.

Jeg kontaktede derfor i går den dyrlæge som jeg havde fået angivet af avleren, som skulle have taget de billeder og lavet en dianogse. Bare da jeg sagde hestens navn viste han hvad det drejede sig om. Han havde fået utallelige opkald fra folk der havde købt denne hest (ink hende jeg havde købt den af), og han havde sendt de billeder fra den ene ende af landet til den anden, men nu var de altså gået tabt. Men han havde staig dommen på den.

Den skulle jeg gerne modtage i dag.

Jeg har siden hen fået at vide i byen, at hende jeg kødte den af, arbejder for denne hestehandler og rider hans heste. Om det passer ved jeg ikke, men alt tyder på det, når man kigger tilbage.

Mit problem er: Om jeg skal sende hesten retur og vide at de vil gøre det samme med at sælge den viderer til en anden uvidende person, som så vil ride den til den knækker sammen og hesten vil ryge retur igen osv...

Eller: Jeg skal gøre krav overfor sælger at hun tilbagebetaler mig et beløb, så jeg kun har givet slagteprisen for denne hest.

Jeg kan ikke bære at min hest, skal den mølle igennem igen. Det er der ingen hest der fortjener! Vi snakker nok om ca 15 gange hun er blevet handlet indenfor 3 År!!!

Jeg kan tilbyde hende super forhold, også evt ligge et føl i hende.

Hvad er jeres erfaring med en sag som denne?

Har talt med en advokat som sagde at de begge skulle meldes til politiet for groft bedrageri...

Håber i kan belyse sagen lidt fra alle sider for mig. Er virkelig kommet til at holde af denne hest og omvendt! ( Jeg er den eneste der kan fange hende på folden)

Vrinsk Mette og Addi

0
0
Svar på denne tråd

anderledes sag
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 09:39

jeg undre mig i første omgang over dens væremåde under ridnng kommer bag på dig. prøvede du den ikke inden du købte den?

beklager men ingen af os kan frelse alle ehste på jorden, så jeg ville sende den retur til sælger.

Evt ved hjælp af en advokat di sag lyder jo god når avleren kan fremlægge sine beviser.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 09:44

hej..

Den var slet ikke sådan da jeg prøvede den. Det var en meget rolig hest, men stadig med et glimt i øjet. Jeg viste min dyrlæge den vidio vi tog af den da jeg prøvede den og han mener den var dopet!

Nej det kan man desværre nok ikke, men den har jo heller ikke rigtig fået en chance her i livet...

Forstår bare ikke hvordan en træner kan leve af at sælge sådanne heste! og at sådan en hestehandler kan få lov at eksistere.

ja du har nåske ret...

Misser

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville ikke
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 09:52

Kunne få mig selv til at sende hesten tilbage.

Har jeg hesten hjemme, vil jeg som du sætte alt i bevægelse for at finde en løsning.

Og det ville aldrig være at sende den tilbage.

Hvis hesten er uridelig og dyrlægen skriver under på dette, så afliv den hvis du ikke kan få noget ud af den.

Vil han ikke skrive under på dette eller er den ikke forsikring på hende og kan der ikke findes brug for hesten, så ville JEG få hende aflivet.

Jag kan simpelhen IKKE få mig selv til at sende dyr tilbage til en uvis fremtid.

Dette er mig så meget imod, ja det er tabte penge, men at vide at JEG sender et dyr ud til smerte og et ondt liv, det kan jeg ikke.

.

Illum

Er jeg den eneste der har fået roepiller fra ALLER MØLLE Christiansfeld med STORE TRÆSTYKKER mast ind i roepillerne ????

Altså jeg kan KUN konkludere at I IKKE aner hvad der er i

Jeg er RYSTET

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 09:59

illum..

Det er lidt sådan jeg har det også. De næste der vil modtage hende vil jo nok købe hende i god tro.

Hun er ved at få så meget mod på livet at hun elsker en tur i skoven og virkelig er stabil. Men helst hvis jorden er blød! Klart nok hvis hun har ondt. Så nu står hun bare og jeg går så nogle ture med hende i stedet.

Når man oplever hende er man ikke i tvivl om at hun har fået tæsk. Hæver man stemmen over en hund eller lign kan hun stå og ryste. Hun er nu ved at få tiltroen til mennesker igen.

Men hvad er en fair pris for spdan en hest, hvis jeg vælger at beholde hende? Er beg brusk dannelse arveligt?

Har super papire og VIRKELIG stort gående og godt sat sammen..

Så et føl ville nok være i mine tanker hvis jeg beholder hende

Misser

0
0
Svar på denne tråd

Uha uha
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 10:36

Pris ved jeg INTET om, men er hun en avlsværdig hoppe så måske 10.000, men jeg anre intet om priser.

Da du kun har haft hende i lidt mere end 2 mdr, kan du kun vente dig fremgang med hende.

Det kan tage helt op til 1 år !!! før du finder ud af hvem hun er og før hun føler sig mere tryg.

Hun har total brug for fast rutine, faste rammer som alt andet levende der har oplevet "misbrug".

Du vil, måske i lang tid, ikke se store forandringer og hun vil falde tilbage, men så en dag lægger du mærke til at hun ikke reagere negativt på noget der plejede at stresse hende.

Det tager sååå lang tid.

.

Illum

Er jeg den eneste der har fået roepiller fra ALLER MØLLE Christiansfeld med STORE TRÆSTYKKER mast ind i roepillerne ????

Altså jeg kan KUN konkludere at I IKKE aner hvad der er i

Jeg er RYSTET

0
0
Svar på denne tråd

stakkels
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 11:20

hest og stakkels dig.

Jeg er helt enig med Illum.

På den anden side mener jeg egentlig også at sådanne mennesker skal til sibirien et par år. Hvor mange sådanne heste kan de nå at give en lignende fremtid?

Er det muligt at gøre noget OG beholde hesten?

Fortæl hvad der sker.

højsgaard hestecenter
0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 15:34

Tja jeg havde håbet jeg havde fået papire fra tidliger dyrlæge idag, men ak nej. Ellers ville jeg have diskuteret det med min dyrlæge.

Jeg har fået at vide flere at de mener hun er et oplagt DH emne, da hun ikke har været stillet til kåring endnu. Det var et stort håb avler havde at jeg fik hende kåret, men ville vente til næste år så hun var helt faldet til osv.

For hver dag der går kan jeg se store fremskridt med hende. Det er utroligt... Hun har altid været bange for, hvis man kom hen på siden af hende, også slog hun så meget bak, at hun tit var ved at sætte sig på røven, men i dag kunne jeg hoppe op og skridte på hende uden sadel!

Jeg fik en ifoling med i prisen da jeg købte hende med naturlig bedækning, men hingsten var kun på en gang også slog hun fra.

Jeg synes så jeg så nogle brunst lignende tegn ved den først forventede brunst tid, men hun pissede ikke helt vildt. Hun stod bare ved hegnet, hvor der på den anden side går en shetlænder vallak, som er blevet kastereret. Det var den 7 juni, og siden har jeg intet set videre til brunst.

Er det bare mig der er blind eller kan det godt forekomme at de tror de er i brunst, men vitterlig ikke er?!

Har nada forstand på avl, beklageligvis

Misser

0
0
Svar på denne tråd

Ind på alv
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 17:51

Med dig. Der ved de ALT ;-)

Men giv hende masser af tid, så vil hun bestemt vise sig okay...

.

Illum

.

Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle...

Skadefro nej, men dog ganske tilfreds....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 18:21

At avle på en hest som avleren selv siger er skør i hovedet og så med dårlige ben.

Jeg må tage mig til hovedet atter engang. - og tænke mit.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 18:37

Jeg ville ikke avle på hende før du får en præcis diagnose på hvad hendes ben fejler. Noget er jo arveligt, og der er ingen grund til at lave flere dårlige heste. Dem er der rigeligt af i forvejen . Er hun uanvendelighedsforsikeret?

* Den som altid kigger sig over skulderen, løber aldrig panden imod en mur *

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 23:27

Ditte...

Nej hun er ikke uanvendeligheds forsikreret. Jeg har bare ansvar og livsforsikring på hende... Men det er víst heller ikke helt lovligt, da hun kun kan forsikres begrænset... Det vidste jeg jo heller ikke før avler sagde det...

Jeg undersøger det klart nærmere når jeg får de papire fra dyrlægen og vil self gøre mit forsikrings selvskab opmærksom på dette, så jeg ikke får en sag på halsen...

Men har du nogen erfaring med beg brusk dannelse?

Ponymor:

Det skal lige nævnes at jeg på ingen måde har oplevet en sindsyg hest hos mig!! Hun har kun været bange og intet gjort ondt.

Ret overraskende at hun ikke er det taget i betragning af alt det hun har været igennem. Jeg var blevet sindsyg, hvis jeg var hest!

Misser

0
0
Svar på denne tråd

Du vil...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 00:33
Du vil avle på en hest, der som 6-års er solgt til slagtning, fordi bentøjet på den ikke fungerer?

Det giver jo ikke mening. Hvorfor ville avle videre på en hest, der ikke kan bruges til at ride på? Så kan det da være ligemeget at den er fint gående og pænt skruet sammen...

Og hvorfor holde liv i en hest, du selv siger har smerter?

/Anna
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 09:12

Jeg ville uanset hvad beholde hesten, kræve at få differencen mellem det du har givet, og det avler har solgt den til tilbage. Når så det er på plads ville jeg finde ud af, om hendes smerter kan afhjælpes, evt med et beslag, kiopraktik osv. Hvis de ikke kan, så ville jeg aflive den. Hvis hun kan blive smertefri, og have det godt, så undersøg om det i benene er arveligt, hvis ikke så avl på den, ellers lad være.

Humor er, når man trods alt ler.

Medlem af DÅHM syd

horseauction.dk/

hammelev.com/

0
0
Svar på denne tråd

Avler skulle
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 09:50

nok have aflivet hende fra staten, det havde da vist været mere humant.

MVH Vipse

Egeskovgård

Bøgeflis til ridebane sælges.

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 10:19

Vipse.

Jeg akn kun give dig ret...

Men så havde han ikke fået hans 10000kr for hende... Men der i mod meget mindre..

Penge betyder desværre alt for meget for folk i dag, så de sætter dyrevelfærden over styr.

Sikke meget besvær folk og hest var blevet sparet..

Misser

0
0
Svar på denne tråd

Ja altså hvis
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 10:23
Hoppen IKKE er avls værdig så er det da over broen...

.

Illum

.

Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle...

Skadefro nej, men ganske tilfreds....

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 10:30

Jeg vil også som det første undersøge ved min dyrlæge om disse ting er arveligt og evt få taget nogle nye billeder for at se om tingene er blevet forværret i løbet af de 3 år...

Jeg kan ikke slå hende ned eller andet, før end jeg er 100 % i hvad hendes udsigter er og hvad dyrlægen vurdere er bedst for hende.

Misser

0
0
Svar på denne tråd

Red hesten
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 14:22

Selvom det nok bliver og er hårdt for både dig og hesten, synes jeg ikke du kan sende den tilbage.

Hvis du har tid og råd til at hesten kan få et godt og stabilt hjem hos dig, synes jeg du skal gøre alt, hvad du kan for den.

Du burde prøve at kræve penge tilbage, hvis du mener du kan klare sådan en kamp...

Håber virkelig al løser sig for dig og din hest!

Venlig hilsen Camilla.

0
0
Svar på denne tråd

Beholde den
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 04:47

Jeg ville ikke kunne sende så'n hest tilbage.

Som de andre nævner, så vil jeg undersøge dens muligheder for at blive avlshoppe sammen med dyrlæge og evt. andre kyndige som kiropraktor. Og så snakke med advokaten om at kører en sag, så du får nogle af pengene returneret.

Held og lykke

Knus fra Vinnie_M, farmakonom stud.
0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 09:41

Vinnie...

Jeg tror måske os at det måske er det jeg vil arbejde mig hen imod, da jeg ikke nænner andet...

Det bliver nok bare omkostningsfuldt. Jeg vil ihvertfald gerne vide om det er arveligt...

Jeg får dyrlægen ud i næste uge for at scanne hende. Hun skulle være i brunst nu, men ser slet ingen tegn. Tvært imod, også er hun så rolig som aldrig før...

Hun er nu for første gang ikke rent gående. Hun halter på højre for i trav, selvom hun intet har lavet siden fredag i sidste uge. Jeg har gået nogle ture med hende i skoven og det er det.

OG den bliver jo ikke halt af inden ting.

Men folk derude. Pas på hvis i køber hest i Bjerringbro. De kan lyde noget så rare og overbevisende!!

Misser

0
0
Svar på denne tråd

sidste nyt
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 17:18

Jeg har nu sporet mig frem til en tidligere ejer i Horsens, som kunne oplyse at denne hest er færdig i både ryg og ben. Jeg kan nu regne mig frem til at denne hest, både har været en tur på Ansager dyrehopital, Tvingstrup Dyrehospital, Schougaard samt en dyrlæge klinik i Struer...

Sjovt nok er alle disse steder, er røntgen billederne gået tabt. Har en fornemmelse af at denne mand Bent Christensen som står bag alle disse handler med denne hest, har hentet dem og destrueret dem.

Er i nogle derude og kender noget til enten hesten Lillelunds Anja eller sagen om den hører jeg meget gerne fra jer. Jeg vil køre en sag mhb på at få hesten slået ned. Den fortjener ikke at leve mere...

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 19:42

Forstår slet ikke at du rider på den efter at din dyrlæge har sagt at den er uridelig og du har fået at vide at den skulle have været slagtet pga benproblemer Så er du da ikke meget bedre end de forrige ejere i min verden...

Undres bare...

Mvh Kit

Vallak efter Olympic ferro udlånes
0
0
Svar på denne tråd

Stakkels hest...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 22:35

..,. det er endnu et eksempel på hvad der sker når folk hellere vil sælge en slagtehest end at tage deres ansvar og få den sendt over broen.

Der kan jo ikke være nogen tvivl om at hestehandleren har været i ond tro - og muligvis også hende der har solgt hesten til dig.

Så der burde ikke være problemer i at få haldlen til at gå tilbage og få dækket samtlige de udgifter du har haft på hesten. Det store problem er at det stakkels kræ så vil gå videre til den næste ejer - og lide i processen.

Jeg ville nok ikke kunne sende den retur til sådan en modbydelig skæbne.

Men hvad man kan gøre så hesten ikke udsætes for det??? det ved jeg ikke. Måske et sagsanlæg med krav om dækning af samtlige dine udgifter og så et forligsforslag hvor sælger kun skal tilbagebetale dig købssummen og du så får hesten slagtet?

£isbeth & Baloo
Accidental rudeness occurs alarmingly often.
Best to say nothing at all,
Albus Dumbledore
0
0
Svar på denne tråd

artikel...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 22:40

... om sag hvor sælger har vidst at hesten havde en fejl

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/kontrakt.php?query=3

£isbeth & Baloo
Accidental rudeness occurs alarmingly often.
Best to say nothing at all,
Albus Dumbledore
0
0
Svar på denne tråd

nu bliver jeg den dumme
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 23:36

Men du har vel set hesten inden du købte den formoder jeg... og sikkert også prøvet den.

Hvad i hede hule helv*de fik dig til at spændere 30.000 kr på en hest der var så overspændt og bange at den end ikke er i stand til at skridte uden at spænde.

Jeg havde uden tvivl returneret dyret, og fået mine penge igen.

Den hest er en andens problem.

Men hvis du vil gøre hvad der er bedst for hesten, tror jeg - og det er uden at ha set den og ikke ved noget andet end det du har skrevet - så tror jeg den har det bedst med ikke at være her

Dejó *Kilinga*

Former known as Linse *Dejó*

Gud give mig klarsynet til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre, modet til at ændre de ting jeg kan, og klogskaben til at skelne mellem dem.

0
0
Svar på denne tråd

svar..
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 08:41

jeg var skam oppe og prøvet dyret, og den var på ingen måde overspændt eller noget... Den var helt rolig. Lidt nervøs for benene, men det var det.. Min dyrlæge har set de vidioer af den vi tog der oppe og han mener sagtens at den kan have været dopet... SÅh.

Mht de 30000kr, så kan du jo intet se på dens ydre. Jeg synes det var en pæn sammensat til de penge også kunne den også flytte benene. Så det er der ikke noget at sige til..

Jeg har nu fundet ud af, hvem der har solgt den til hende jeg købte den af. Det var ikke hestehandleren som først antaget, men derimod en kendt dv avler, som udemærket er klar over at denne hest intet kan bruges til. Avler har fået den på de betingelser af, at hesten kun forlader hans sted som slagte hest eller selvskab, og man må sige at den er ingen af delene... Tidligere ejer skulle også gøres bekendt med hvad han gjorde med hesten.

HUn troede stadig at denne hest stod på marken...

Om det så er avleren der har solgt den som ridehest alligevel velvidende om at den er færdig eller om det er hende jeg købte den af, kan jeg kun gisne om. Men det er meget hun har sat på spil, når vi har skrevet en udtrykkelig kontrakt herinde fra, hvor hun skirver under på at der ikke er fejl og mangler.

Hesten har desuden været ude for i alt 2 transport ulykker i lastbil og smadret en trailer. Fortjener hun virkelig at leve videre? Jeg tror os jeg var blevet skør i hovedet af at leve sådan et liv.

0
0
Svar på denne tråd

Kære Mette.
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 23:15

Jeg har været nogenlunde og næsten det samme igennem som dig. Advokat sagde det ikke kunne betale sig at køre en sag fordi pengene ville ryge i sagsomkostninger (også omkring 30.000)

Det endte med forlig:afslag på 10.000 og jeg slog så hesten ned.

Forinden havde vi gennemgået et "reparationsforløb" på et år tid og havde smidt over 50.000 i behandlinger af forskellig art.

Så mit råd til dig er: Stop nu mens legen er "god". Hvis hoppen er "for levende" og urolig har hun nok ondt. Har hun tynde rynker i huden over næseborene?

Få dig et afslag i prisen, det alene kan tage fra 1 måneds tid... (...) til et halvt år. Så du skal køre to sideløbende afgørelser/kampe;

1 skal hesten have fred? (for den skal IKKE tilbage! det er retfærdige menneskers lod at tabe penge på dårlige hestehandler..)

2 kæmp og slås for din pengesag, bid og krads fra dig! der SKAL falde et afslag, og du skal KUN koncentrere dig om vedkommende som du har købt hesten hos. Denne må så tage sagen tilbage derfra hvis denne mener han/hun har noget at hente.

Står du så i sidste ende og har slået hesten ned uden at have fået en eneste krone ind som plaster på såret, så går der et halvt år og så er du kommet dig over den værste nagfølelse af at være blevet tørret i r*ven og heldigvis er DIN samvittighed ren.. ...og den kan man ikke købe for penge.

Accept af forskellighed er individets største problem.

Karl Johan Lindrup Olesen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også haft sådan een
Forfatter: 
Dato:  04-08-2007 23:30
men hun endte med at blive god. Jeg vidste hun var -lad os sige - yderst speciel og gav ikke nogen høj pris - et år i skridt skoven, ordne tænder, kiro, masser af magnesium, tilskud af mælkepulver 300 g/dag til at berolige det overspændte nervesystem...
INGEN korn i foderet osv, tonsvis af wrap og en stabil flok.

Jeg brugte så IKKE en masse penge på dyrlæger og behandlere, udover hvad alle heste skal have- da jeg kan en del selv.

Men hun gik fra at være hvinsk og uridelig, angribende dyrlæger og smede mhp at slå ihjel - til at kunne håndteres af børn og ikke hvinsk mere. Vi red hende ikke i brunsterne, men en fin og OK turhest, uddannet m-dressur + lidt mere.

Jeg ville ikke sende tilbage, forsøg at få et klækkeligt afslag og se om du kan rette op, uden FOR store udgifter.Ellers aflive.

Jeg har lært SÅ meget af min gamle tøs - som nu går som selskabshest i en løsdrift og hygger sig, da hun er et sted mellem 21 og 24 år gammel.

Kursus med Susan Kjærgård 24-26.8 i Sorø - se under arrangementer.

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring- gode terrænmuligheder.
0
0
Svar på denne tråd

Noget nyt??
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 18:01

Er der noget nyt i denne skræmmende "sag"??

hilsen Mette

*ECOFLOW - Magnetterapi til heste se præsentation*

*Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan*

*Se fremad - derfor er forruden større end bakspejlet*

0
0
Svar på denne tråd

Hej Misser.
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 18:15

Da jeg læste hele historien igennem, sad jeg bare og tænkte" hvorfor havde avler ikke selv kørt den til salgteren?

Så er det jeg tænker på Niels Hausgaard, der sagde for år tilbage, mange har helt sikket syntes deres, da han kom med den udmelding" at man er ikke rigtig avler, hvis man ikke kan sortere sine dårlige heste fra og få den aflivet, istedet for de havner div. steder rundt omkring".

Jeg syntes manden har ret.

Det er da frygtlig at skulle aflive, men jeg vil ikke sælge hvis hesten var dårlig gående, så hellere få den slagtet eller aflivet.

Hvis din hoppe i forvejen har dårlig ben, så er der jo ingen som ved, om det kan være arveligt. Og så længe du ikke har røgtenbilleder fra dengang, det blev taget første gang, så vil mene at det er bedre at lade være med at avle.

Mhs. til at sende den retur, ja så ved du ikke hvad med garanti hvor den havner.

Selvom om hjertet gerne vil hjælpe, så må man kigge på sin pengepung, om det kan lade sig gøre. Og hvis der er fremtidsudsigter for hesten, som kan man gøre det. Men hvis det uvist om den gør, så vil jeg vælge at give den fred.

Håber du finde den rigtige løsning.

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Hej Misser
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 19:29

Hej Misser.

Sikke en redelighed og stakkels, stakkels hest! Den har da været igennem et helvede!

Jeg ville IKKE sende hesten retur -det ville jeg simpelthen ikke have samvittighed til! Jeg ville forsøge at få et afslag i prisen, og så nok få den aflivet. Den har vel ondt og er spændt, fordi den har haft ondt så længe i sine ben og ryg, at det har forplantet sig i det meste af kroppen på den. Ej, altså jeg kan sgu blive så harm af den slags historier! Utroligt hvad folk har samvittighed til for penge

Men godt at hun endelig er landet hos et menneske, der trods alt tænker på andet end penge! Hatten af for dig

Jeg synes, du skal få den grundigt vurderet af en dyrlæge, om den kan bære et føl, før du tænker videre i føl-tanker. Og det skal være hjemme hos dig selv, hvor du har hesten, så den slipper for mere transport. Og ellers skal den simpelthen have fred...

Held og lykke med hesten, håber den for en fremtid, som den fortjener...

Hilsen Kristina

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

abcdefgh
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 16:44

jeg fatter ved gud ikke at du overhovedet ka overveje at

sende hesten retur , vis du som du skriver har føleser for den

for det ville ved gud være søndt ,

så håber for hesten at den endelig har fundet en ejer der sætter dens liv højere end 30 000

egos min traver .love din bløde mule.

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 17:33

Hej alle¨

Jeg lovede jo at holde jer opdateret mht til min lille hyp hest... Jeg har talt med ikke mindre end tre advokater, som alle mener jeg skal køre en sag imod hende jeg købte hesten af,da det er klart bedrageri..

Jeg skrev så for anden gang et anbefalet brev til hende hvor jeg forklarede om de røngtenbilleder og jeg enten ville have hun skulle tage hesten retur eller indgå et forlig... Jeg skulle så have hendes svar i hænde inden 10 dage..

Udfaldet af det blev at hun pudsede advokat på mig... Sophus Bøgeskov... Da jeg havde ringet rundt for at rådfører mig med advokater, havde jeg også forsøgt at få fat i Sophus, men han var gået på ferie, så jeg fik hans kollega Christian fra samme firma. Christian rådede mig til at sende det andet brev mht retur og hvis hun ikke gjorde det skulle jeg melde sagen til politiet.

Jeg kiggede lidt da brevet fra Sophus strøg ind af døren, da jo godt vidste at Chrustian kom fra samme firma og undrede mig lidt over om man kunne få to advokater fra samme firma. Jeg ringede derfor straks til Christian for at spørge, hvad jeg han mente jeg nu skulle stille op... Men han var nu på ferie og han bad mig derfor ringe til SOphus og forklare ham sagen og omkring at vi begge havde advokater fra samme firma. Jeg gik dog lige et par dage og tænkte over den, for hvis jeg fortalte Sophus min version af historien og sælger fik lov at beholde ham som advokat og jeg skulle finde en ny, ville han sikkert bruge disse ting imod mig. Men opkaldet til SOphus blev foretaget af en veninde som bare spurgte ham, hvad der nu skulle gøres når Christian er på ferie. Hans svar var at vi var nød til at vente til Christian kom tilbage fra ferie og derfra skulle der tages stilling til og en af os eller begge skulle have ny advokat. Da jeg fik det svar ringede jeg derfor straks til Pernille Skinnerup og hun lovede at tage mig sag, hvis jeg nu skulle ende med at skulle finde en ny advokat. Heldigvis ville hun gerne det og mente at der var en god sag.

Vi endte med begge at skulle finde nye advokater så jeg fik Pernille som jeg har ladet mig fortælle er en af toppen her i DK.

Nu står sagen her at jeg skal have sendt alle mine papire afsted til hende samt nogle billeder af ALLE de skrammer min kære lille hyp har fået engang i sin tid. Hun mener også at der skal kørers en sag mod den dyrlæge der har lavet den kliniske undersøgelse, da det ikke kan passe at alle ting ikke står beskrevet deri.

Og hesten er jeg jo mere glad for end aldrig ;) Det samme må man vist sige også gælder for hesten.

I går havde jeg taget hende ind på stald gangen for at strigle hende og nusse om hende soom jeg plejer at gøre hver dag. Hende som har stedet og en ánden opstalder kom forbi og vi stod og snakkede lidt. Hesten kender udemærket disse personer! Men jeg gik ud for at vaske mine fingre og mens jeg var igang med det, ku jeg bare høre hvordan de råbte af min hest efterfulgt af "rolig nu" og hesten kaldte... Hesten gik simpelthen fuldstændig i panik/amok fordi hun ikke længere kunne se mig, og var givet sig til at stå og rejse. Jeg ku godt se at hun var noget opppe at køre, men da jeg så kom hen til hende og snakkede stille til hende faldt hun FULDSTÆNDIG til ro igen... Man må vist sige at hun er en én mands hest... SMiler...

De to blev dog en smule forskrækket over hendes reaktion, men omvendt gav det dem en lidt bedre forståelse af hesten. Ikke mindst at det ikke er for sjov de ting jeg siger om hende;)

Men kors hvor er hun skøn!!! Jeg vil nok arbejde hen imod, mht advokat, at få handlen handlet tilbage og hesten aflivet på hendes regning. Der er vist ikke rigtig noget håb for i´hende, hverken ifølge dyrlæge eller smed.

Hun lider trods alt også af hovsenebensbetændelse, begyndende dragtbrusk dannelse bukke hov, samt forsnævring af hoven på alene højre forben...

At få beslag på det ben vil koste 1500kr alene og skal skiftes efter 6 uger også kan det kun afhjælpe problemet lidt...

Misser

0
0
Svar på denne tråd

hvis mennesker bare var lidt humane
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 12:12

så ville de aflive eller slagte deres heste hvis deres liv var uhumant, men ta et kig på markedspladsen og se hvor mange der har skavanker, er 25 år eller der omkring, der ville have det bedre med at blive aflivet/ slagtet.

Det kan ikke passe at man vil avle på heste der både fejler det ene og det andet - det er bare min mening - kommentarer hilses velkomne

stald- kvisselkrog
0
0
Svar på denne tråd

ABCDEFGH
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 21:31

så sandt så sandt , folk bliver så pengegriske

at de glemmer hvor sand en ven de har haft ,og hvor de har skrevet på hn og fortalt hvidt og bredt om hvor de elsked deres hest ,men hvis der er penge i farevandet så må hesten godt sendes videres til et lordte liv ,og tænk at de ka nyde at tage imod penge istedet at miste nogle sedler og sende sin hest til de evige græsmarker og have en god samvittighed og ens ven har fået fred ,

der er noget der hedder nemmesis og det kommer til de mennesker der ,er så egoistiske ,at penge er vigtigere end at redde et liv .

egos min traver .love din bløde mule.

0
0
Svar på denne tråd

ækdjæajs
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 08:56
Jeg er glad for at læse du kører sagen videre istedet for at aflevere den tilbage, som alle de andre.. for hvis, at få hesten tilbage, er den eneste konsekvens de mennesker får af deres svinske handler, så holder de jo aldrig op... De ska lære at det ikke betaler sig.. Det er nok den enste måde man kan komme den slags til livs... til dig. Det må være hårdt at sku igennem.

DET ER EN KLOG KAT DER

SPISER OST OG

ÅNDER NED I MUSEHULLET

EJER AF

CASMIR AF HAUERSLEVGÅRD

og bøllemisserne Turbo og Gangster

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 11:19

Tja nej det er bestemt ikke nemt at køre sådan en sag, da man satser så meget... Ikke mindst hvad der sker med hesten. Dyrlægen siger at fremtiden for denne hest er meget skidt. PÅ tirsdag skal jeg have den på Ansager og fuldstændig gennemgåes fra a til z, så håber de vil konstatere at hesten har så ondt at den kan blive slået ned unden en paragraf inden for loven. Jegh kan ikke lige huske hvad den hedder, men min dyrlæge mener at det kan jeg prøve at satse lidt på, for så bliver det for sælgers regning samt hun skal betale alle mine udgifter...

Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det må være at være denne hest og have så mange traumer. Det må være skrækkeligt.

I må ikke misforstå mig. HVis hesten ikke kan være smertedækket, skal den have fred. Den har på ingen måde haft et værdigt liv og jeg mener at det er den eneste bjørnetjenest jeg kan gøre hende, at få fred.

Jeg kører sagen da jeg ikke ønsker at sælger skal slippe afsted med flere svinstreger. Der er for mange i denne groteske heste verden af denne slags, og hvis jeg kan få én ned med nakken kan jeg håbe på at der er en mindre...

Misser

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider