|
|
| Nogle med hest på Vilhelmsborg? |
| Forfatter:  |
Diablo-Delight |
| Dato:  |
19-07-2007 18:50 |
|
Hej alle HN'er
Jeg har tit tænkt på hvordan det måtte være at have sin hest på Vilhelmsborg!
Er der nogle der har erfaringer med stedet?
Søde mennesker, foldtider?, styr på tingene, osv?
Hvis der er nogle der kender noget til stedet, vil jeg gerne høre deres mening (+'er og -'er)
På forhånd tak
Mvh. Anne
©©© Diablo Delight ©©© -Reddet fra slagtning, nu min hyp
Rosetter har ingen værdi, hvis de ikke er fortjent! Tænk på hvilke klasser du starter, er der konkurence nok? -Eller rider du blot for at vinde?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej anne |
|
|
Skal diablo ud på Ville?? +ér og -ér. +: Store haller Udendørs baner Store bokse Du skal ikke muge ud osv. Tror nok de har styr på tingene! -: Der er stort set stævne hver weekend hvor du ikke kan bruge hallerne. Jeg har hørt (ved ikke om det passer) at man selv skal lukke ud. Det er dyrt. JEG syntes ikke der er noget "fællesskab" derude. Kan ikke lige komme på mere, men skriver lige igen hvis jeg kommer i tanke om noget:P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kristina (Skovlunds Marbella) |
Diablo-Delight |
19-07-2007 19:27 |
|
Kristina (Skovlunds Marbella): Hej Kristina  Nej, det skal han ikke. Har en lille drøm om at vi engang kommer derud, da jeg tror det ville gavne vores ridning.. Men pt er der vidst ikke råd  Hihi 
Rosetter har ingen værdi, hvis de ikke er fortjent! Tænk på hvilke klasser du starter, er der konkurence nok? -Eller rider du blot for at vinde?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej anne |
|
|
Gavne din ridning? Tænker du på mht undervisning? For det at flytte derud med ham tror jeg ikke vil hjælpe. Du kan jo ride derud og få undervisning. gjorde jeg på abe. det var en rigtig hyggelig tur:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej igen ;) |
Diablo-Delight |
19-07-2007 19:37 |
|
Nej ikke så meget undervisning. Men at se mange andre dygtige ryttere, og få et større ridehus.. Men som sagt flytter jeg ikke på vilhelmsborg inden for den nærmeste fremtid, kunne bare godt tænke mig at vide lidt om stedet  Men det kan jo være når jeg bliver voksen engang og får flere penge, hihi 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm lyder |
|
|
som mange af de andre store steder... en masse fordele for rytterne... en masse ulemper for hestene.. synes egentligt det er utroligt at de store fine steder går så lidt op i dyrenes velfærd..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gizmomis (Signe Larsen) |
Diablo-Delight |
19-07-2007 22:10 |
|
gizmomis (Signe Larsen): Hvad mener du? Er de ikke gode ved hestene på Vilhelmsborg?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så vidt jeg kan |
|
|
se på rideklubbens hjemmeside (lurede lige ) så er deres fodring ikke særlig hestevenlig (hvilket den sjældent er de store dyre steder).. nu kunne jeg ikke finde oplysninger om fold... men ud fra hvordan det normalt er og det Kristina skriver, så er det nok ikke mange timer hestene får på fold (igen normalt for de store dyre steder).. og så er der nok også en del larm og stres i så stor en stald (det er jo så forskelligt hvordan heste har det med det.. Jeg forstår bare ikke de fine steder kun går op i faciliteter til rytteren, mens hestene mangler stråfoder og foldtid.. og forstår slet ikke at folk vil betale i dyre domme for at deres heste ikke får de mest basale behov dækket.. Selvfølgelig bare min mening ville heller stå et andet sted og tage dertil for undervisning.. hvis du gerne vil se de rigtig dygtige ride kan du jo bare tage derhen og kigge på når der er undervisning..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Folde på Borgen |
|
|
jeg mener det er sådan så man lejer en fold pr år... det kan man jo så være nogle stykker om og dermed selv bestemme hvor mange timer hesten skal være ude. jeg kan ikke huske hvodan det fungerer med ud/indlukning. Personligt synes jeg stedet er for stort og det med foldene for bøvlet til at jeg ville stå der, dengang det var aktuelt. Da jeg stod opstaldet deromkring havde jeg ponydyret på en nærliggende gård, hvor der var en super god atmosfære eget ridehus og 15 min skridt til Borgen og dens faciliteter. Jeg har brugt meget både at ride undervisning derovre lige som Kristina samt at ride over og bruge deres udendørsfaciliteter... De er nemlig helt super. Et plus er også at hvis man har/havde mulighed for at ride undervisning før kl 15 ca kunne man stort set have en hal for sig selv. Så har man god plads  Hilsen
- Matilde og Shalu -
Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| signe kan ikke forstå |
|
|
din kommentar med dårligt foder. Punkt et bliver der fodret 4 gange dagligt, hvilket må siges at være super godt, set i lyset af, at langt de fleste steder (også små) kun fodre 2 nogle gange 3. Derudover så er det jo ok foder de fodre med?? Ja det er ikke brogårdens, men der er jo masser af alternativer som er ligeså gode. De fleste små private steder jeg har redet, der har fodringen været væsentlig dårligere! Mht fold, ved jeg ikke noget præcist, men kender en der har stået der, for knap et år siden, og der kom hesten ihvertfald ud 5 timer dagligt. -Efter hendes valg. diablo...tag da et smut derover og kig. Så kan du få styret din nysgerrighed 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gizmomis (Signe Larsen) |
|
|
Ha Ha, snak lige om fordomme!  Du kender ikke stedet, og alligevel kan du lave generaliseringer om store steder og dermed dømme stedet som dårligt. Vi har opstaldet både små og store steder, og jeg kan simpelthen ikke lave generaliseringer eller se en linie i, hvor der er mest dyrevelfærd og hvor der ikke er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine og Janne |
|
|
Tine: Med hensyn til foderet så står der intet om at hestene får stråfoder... hvilket i min verden er et must.. og alle de stor dyre steder jeg har tjekket er det samme.. meget lidt eller intet strå foder.. Men skriver jo ikke alle steder, for har ikke tjekket alle steder.. Og med fold skriver folk at man vist selv skal lukke ind/ud.. det er de færreste der har mulighed for det.. selv om det da klart af bedre end de steder hvor man giver flere hundrede kr for ½ time på fold.. for mig er 5 timers fold heller ikke nok.. og jeg skriver jo bare min mening..andre må godt synes anderledes.. Janne: Nu skriver jeg jo ikke alle.. men mange og de fleste.. baseret ud fra alle de store steder jeg har tjekket.. nej kender ikke stedet personligt.. men man kan jo sagtens bedømme ud fra hvad de selv skriver på deres hjemmeside om det er et sted man ville stille sin hest.. Men nej der er også mange små steder der hverken har fordele for heste eller ryttere.. i det hele taget findes der rigtig mange dårlige (for hestene) opstaldningssteder.. Jeg siger ikke at de ikke findes... men jeg har endnu ikke fundet er stort sted, med flere ridehuse og super baner, som samtidigt havde ordentligt foder, nok strå og nok fold (på gode folde) til at jeg ville stille min hest der.. Men igen vi har jo forskellige krav..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak til alle |
Diablo-Delight |
20-07-2007 22:10 |
|
Hej igen Signe: Kan godt forstå en smule af hvad du mener. Men synes også at det er synd at generaliserer steder man ikke engang kender.. Min hest går i vinter perioden pt på fold fra ca. 8.00-16.00, og jeg ønsker slet ikke at den skal gå mindre på fold. Så det er lidt svært, og har set at hestene de fleste steder jeg har kigget på kun får lov til at gå 2 timer på fold, hvilket jeg selvfølgelig aldrig vil udsætte min hest for. Den ville da blive skør, og dens allergi ville bestemt heller ikke nyde godt af det. Men er nu aligevel "tiltrukket" af Vilhelmsborg - stort og flot! Og det var faktisk kun derfor at jeg godt ville vide lidt mere om stedet.. Tak til alle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Med hensyn til stråfoder |
|
|
så plejede der at være noget wrap samt lucerne inkluderet i prisen. Jeg må indrømme at jeg ikke ved præcis hvor meget, men noget. desuden er der rig mulighed for selv at supplere op. Som man øvrigt skal/bliver nødt til at gøre rigtig mange steder, store som små. Vilhelmsborg har mange fordele, men der er selvfølgelig også ulemper. En ting er sikkert det ligger skønt, tæt ved skoven/stranden og har super godefaciliteter. Og jeg savner meget at unne bruge dem. Mvh
- Matilde og Shalu -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forresten... |
Diablo-Delight |
20-07-2007 22:55 |
|
Janne: Er det forresten ikke dig med den skønne Klaphat, og hans dygtige ejer Karoline? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ridested |
|
|
Var ude og ride en hest der sidste år, måske en uheldig dag, stalden bestod af ca. 10 ryttere i meget dårligt humør, ting de var utilfredse med var : man måtte ingenting på V.H, skilte med forbudte ting mange steder, rideklubben bestemte for meget,ingen af dem kunne fortælle hvor man kunne opsadle henne for de fik bare ballade ved at give et råd, uro omkring sadelrummet(hvem lånte af hvem og sådan) fold tider og ind og ud luk og at hallerne altid var i brug til stævner, tja det var jo nok bare et uheldigt tidspunkt jeg var der, men jeg kørte hjem glad for det ikke var mig der var opstalder der og ikke videre duperet over forholdene. Jeg vil hellere komme på besøg og nyde de gode arrangementer og derefter køre hjem til dyret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Diablo... |
|
|
jamen forstår dig udemærket.. jeg kan da også ind imellem se på de store flotte steder og tænke at det ville være rigtig fedt med ridehuse, flere baner og alle mulige andre skønne faciliteter... men hver gang jeg har undersøgt stederne nærmere har jeg hurtigt ombestemt mig.. Ja man kan da købe ekstra wrap/hø de steder hvor de ikke giver ret meget... men med de priser de store steder koster så bliver det hurtigt rigtig rigtig dyrt.. Nu er jeg jo så yderligere "hæmmet" min hest trives nemlig 100 % bedre i løsdrift.. så jeg må jo leve med at der ikke findes ret mange løsdrifte med gode fasiliteter.. tilgengæld har min hest græsfolde (og tørre selv her da vejret var vært) året rundt.. fri adgang til wrap når græsset ikke er nok og frit valg af foder.. så jeg undvære gerne fasiliteterne.. og så har vi da en bane som også er brugbar her hvor vejret har været værst, så helt galt er det ikke.. Men igen vi er forskellige.. jeg kræver godt foder, masser af strå og mindst 8 timers fold.. andre er tilfredse med 1 times fold og 2 kg hø bare der er 2 ridehuse (siger ikke at du er sådan ) så om folk synes et sted er godt er jo forskelligt.. Jeg gav bare min mening ud fra deres hjemmeside og hvad jeg har hørt og læst..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| signe hvad har |
|
|
du så hørt?? Nu blev jeg jo nysgerrig og ringende min bekendte op igår, og hun sagde, at dengang hun stod der, der var der mulighed for heldags fold, dvs vinter i de lyse timer og sommer enten fra morgen til aften eller døgnfold. Hestene blev lukket ud og ind, dog ikke ind i sommeren, hvis man havde bestilt den lange dag. -Hun valgte de 5 timer, da hun gerne ville at hendes hest fik frokosten med. Om det stadig er sådan ved hverken hun eller jeg ikke. Der var ca 6 kg wrap og noget lucerne med til en hest. Derudover mulighed for at købe ekstra. Et andet større sted i vores område er Ballerup. Der er der også mulighed for fold hele dagen, på store dejlige folde, og hvis jeg husker korrekt for de også masser af stråfoder og et godt grundfoder. Alle kan jo ikke være enige om hvordan man vil fodre og holde hest. Derfor syntes jeg det er flot, når steder, der har 50+ stående, laver løsninger så dem der kun vil have hestene på luftefold er tilfredse, og dem der vil have "natur-heste" er tilfredse. -Samt at de rent faktisk går op i hvad hestene bliver fodret med. I den perfekte verden ville jeg også have "min" hest opstaldet i en løsdrift, men jeg har så vægtet, at hesten går så meget på fold som vejr og årstid giver. Af de mange små steder jeg har stået på, har jeg flere gange oplevet, at jeg måtte købe hø/wrap ved siden af. Tilskudsfoder, fordi kræene stort set kun har fået havre, og et generelt uorganiseret hestehold. Hertil skal det siges, at jeg altid fravælger de større steder, da jeg ikke bryder mig om rideskole miljø menneskene imellem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Tine |
|
|
Jamen nu bedømte jeg ud fra deres hjemmeside og hvad folk skrev herinde (også derfor jeg starter med at skrive at det lyder som) men strå foder står ikke nævnt på deres hjemmeside kun krybbe foder.. så er det jo svært at regne ud at det er med.. Fold stod der intet om, så der gik jeg ud fra det folk skrev.. og hvad jeg har hørt i forbindelse med at hopperne der står der en måned i forbindelse med tilridning og kåring (DV) ikke kommer på fold.. men jo kun godt hvis det bare er hjemmesiden der er mangelfuld... Desværre mangler mange store steder jord nok til alle hestene.. Ballerup kender jeg faktisk ikke så godt til angående foder og fold.. Men ved mange af de andre steder her omkring (holte, brøndby osv.) har meget dårlige foder og fold forhold til voldsom pris.. Men jeg har også mødt mange små steder med mangler.. især foder mæssigt.. men ofte er de mere flexible med indkøb af eget foder (igen ikke alle steder.. bare hvad jeg har oplevet) og de fleste er mere villige/har bedre råd til at købe ekstra hvis de står et sted til 1200 kr end hvis man står til fuldpas og 3000 kr..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er også |
|
|
fair nok signe, men når man ikke ved det hele, så skal man ikke udlægge noget negativt. Mht hopper der er i ridning, det er jo i DV stalden, som intet har at gøre med det almene Vilhelmsborg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endnu ikke |
|
|
Jeg har så endnu ikke fundet det perfekte sted, hvor alle mine ønsker opfyldes, - desværre! Men så må jeg jo bare tilkøbe de ekstra ting, der ikke er med i prisen. Problemet er nok også, at folk simpelthen ikke vil betale en realistisk pris, der står mål med deres ønsker. Priserne på de opstaldningssteder, jeg kender, er ikke steget særlig meget på 15 år. Det virker som om, at samtidig med at folk er blevet mere og mere bevidste om hestens tarv, er der også kommet en holdning om, at det skal være alle mands ret at holde hest, og at prisen skal holdes nede på et niveau, hvor alle kan være med. Ja, vi er nogen, der har konkurrenceheste, og ikke vil undvære gode ridefaciliteter. Samtidig forsøger vi ligesom alle andre, at gøre forholdene så hestevenlige som muligt. Indtil videre har det bedst kunne lykkedes på store steder, for der er man flere om at deles om udgifterne til ordentlige faciliteter, og flere hænder til at løfte opgaven. For mig er det absolut også dyrevelfærd at ridebanens og ridehusets bund er i orden, så hesten undgår at få seneskader. Jeg vil ikke byde min hest at træne dressur eller spring flere gange om ugen på et tilfældigt indhegnet, nogenlunde jævnt jordstykke. Det ser jeg nemlig også mange steder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Signe læs... |
|
|
... lige hjemmesiden igen. Under foder står der faktisk, at sidste fodring udelukkende består af grønthø (= stråfoder)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ilxhzføsp |
|
|
Hej.. jeg har hørt at der pt er venteliste til fold.. dvs. at det måske slet ikke er muligt overhovedet at få sin hest på fold.. og jeg ved at der er flere på "borgen" der har bur-heste... jeg tror såmænd ikke at man får mere ud af at stå dér end man gør hvis man står på et af de andre store steder omkring Århus..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Folk er venlige og behalige at være omkr |
|
|
Nu står jeg der med min hingst Saam-a-li og jeg har ikke noget at klage over. Ja jeg lukker selv på fold ellers gør min hjælper/ridepige Min står i hingstestalden og der er ingen strees eller folk der render rundt som på mange af de mindre steder.. Så¨alt i alt er jeg meget tilfreds med at stå der, min skal stå der 3 uger endnu og kommer hjem til mig selv efter DSAH kåringen den 11 og 12 aug.
Med venlig hilsen Anita Spangbo
Heste sælges 2 års med med god afstamning 3 års med med god afstamning Bøffen sælges billig til den rette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Janne og Mette |
|
|
Janne: Helt enig... det er næsten umuligt at finde et sted der er perfekt.. jeg har så valgt at hestens behov skal dækkes først, da hun er meget følsom og mistrives voldsomt ellers.. desuden er hun kun under tilridning.. ville gerne have ridehus, igen tvivl om det bare ikke muligt her hvis hesten skal trives.. og jeg er ellers villig til at betale.. men man kan jo ikke betale sig fra manglende fold.. Mette: Nu står der ikke hvor meget grønthø.. tvivler på at det er 8-10 kg (kan selvfølgelig ikke sige det) men grønthø er jo ikke alm. hø eller wrap og dækker ikke stråfoder behov.. lige som halm eller lucerne ikke er nok..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Signe.. |
|
|
når du ikke ved en dyt om hvad de får og hvor meget og hvordan og hvr ledes det fungere på VB, burde du måske bare holde din mund 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annemette |
|
|
Hvad med at tale pænt.. ikke min skyld hvis de fejlinformere på deres hjemmeside.. jeg har ret til at tænke hvad jeg vil ud fra hvad de selv oplyser og hvad andre siger.. Jeg siger jo ikke at Diablo skal lade være at stå der fordi jeg ikke ville... men måske meget rart for hende at tjekke de ting nærmere hvis hun går op i fold og strå foder..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Annemette |
|
|
Sikke modent og konstruktivt indlæg  Men når du nu ved at jeg tager helt fejl og åbenbart ved præcis hvordan alt er på stedet (for det de skriver på deres hjemmeside passer jo så åbenbart ikke) hvorfor fortæller du så ikke Diablo det i stedet for bare at kritisere min mening..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved.. |
|
|
ikke hvordan det er på stedet, derfor siger jeg intet om hvordan det er.. Det eneste jeg ved er at de gange jeg har været i stalden, i forbindelse med kåringer, er vi blevet mødt af smilende mennesker..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annemette |
|
|
Hvordan kan du så udtale dig om jeg har ret eller ej ? og jeg har intet sagt om hvorvidt folk der er flinke eller ej.. Jeg gav bare min mening ud fra hvad jeg har hørt og læst(bla. fra deres egen hjemmeside) om stedet.. I håb om at Diablo tog alle ting op til overvejelse og ikke bare kiggede på hvordan faciliteterne er for rytteren.. Dette er et offentligt forum og alle har ret til at tilkendegive deres meninger.. og ja jeg har ikke været der.. men man burde jo kunne regne med hvad de selv skriver..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan jeg jo.. |
|
|
nok udfra det de andre skriver, der kan jeg jo nok se at det du har skrevet ikke helt stemmer med virkeligheden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foder 4 gange pr dag ??? |
gammelsmølf |
22-07-2007 18:52 |
|
hvis man er realistisk må man da spørge sig selv om, hvor lang en fold tid en hest der bliver fodret 4 gange pr. dag kan. så 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gammelsmølf.. |
|
|
Helt uden at vide hvordan det fungere på VB, men ellers man kan jo lukke sin hest ud igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annemette |
|
|
Nu ved jeg ikke hvad det er der går dig sådan på... jeg har på intet tidspunkt skrevet at det var sådan og sådan... men at det lød til og ud fra hvad jeg kunne læse på deres hjemmeside og her virkede det som om.. men nu er det jo ikke fordi alle andre har lovprist stedet.. Jeg har hørt (ved ikke om det passer) at man selv skal lukke ud. JEG syntes ikke der er noget "fællesskab" derude. Personligt synes jeg stedet er for stort og det med foldene for bøvlet til at jeg ville stå der, dengang det var aktuelt.
Stalden bestod af ca. 10 ryttere i meget dårligt humør, ting de var utilfredse med var : man måtte ingenting på V.H, skilte med forbudte ting mange steder, rideklubben bestemte for meget,ingen af dem kunne fortælle hvor man kunne opsadle henne for de fik bare ballade ved at give et råd, uro omkring sadelrummet(hvem lånte af hvem og sådan) fold tider og ind og ud luk og at hallerne altid var i brug til stævner. Jeg har hørt at der pt er venteliste til fold.. dvs. at det måske slet ikke er muligt overhovedet at få sin hest på fold.. Jeg synes ikke de udsagn modsiger mine antagelser (igen jeg påstår ikke det er sådan.. jeg antager det ud fra hvad jeg kan læse mig frem til)... eller roser stedet.. og flere af dem har også bare hørt eller mener det er sådan.. men det er kun mig der skal sables ned for at have en mening 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hade kampange |
smukke-ped |
22-07-2007 19:22 |
|
signe,nej men du er sørme ansvarlig for den fejlinformation. jeg kender en der for nyligt hat haft opstaldet på stedet,og der var rigelig af både stråfoder og foldtid. hendes hest kommer igen på borgen efter jul. så luk lige skuffen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så så så |
Diablo-Delight |
22-07-2007 20:02 |
|
SÅ folkens - tag det roligt  Der er tydeligvis nogle der ikke er enige med hinanden, men tråden handler om +'er og -'er, og alle må komme med deres. Jeg forstår godt hvad Signe mener, og forstår også hvad I andre siger. Det Signe mener er at hun ihvertfald ikke vil have sin hest dér, og det er helt okay! Jeg er glad for at folk kommer med deres meninger! Hun har ikke på noget tidspunkt skrevet til mig at jeg ikke må flytte min hest derud, hun skriver blot sin mening, som jeg jo har bedt hende om  Tak til alle - jeg er enormt glad for at høre jeres erfaringer med Borgen, som I kalder den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Signe min kommentar har du så sakset ud af kontekst. Jeg siger jo i nærmest samme sætnng at de på mange måder er et rigtig godt sted. Mvh
- Matilde og Shalu -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Matilde |
|
|
Jeg skrev jo ikke at folk ikke sagde noget pænt om stedet.. slet ikke.. men Annemette udlagde det som om det kun var mig der havde negative ting at sige og at jeg havde det ingen steder fra.. derfor tog jeg de ting i andre havde skrevet som ville få mig til at fravælge stedet.. på trods af de gode ting der sikkert også er.. jeg har bare nogle krav der er ufravigelige.. lige meget hvordan resten så er.. Men som Diablo selv skriver, så har jeg aldrig sagt hun ikke må flytte der hen hvis det er det rette sted for hende (og er glad for at hun forstod hvad jeg mente da det jo var skrevet til hende) jeg ville bare gøre hende opmærksom på de ting jeg ville være utilfreds med..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg undrer mig måske |
|
|
bare over at en der aldrig har oplevet stedet udtaler sig så kraftigt imod det. Det er selvfølgelig fair nok at du ikke ville plante din hest der. men derfra så til at slå bål og brand. Mvh
- Matilde og Shalu -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øm... |
Melisse |
23-07-2007 23:19 |
|
Nu tør man sgu næsten ikke stå frem.. .. .. øm.. .. .. Jeg er.. eller det vil sige mit hestebarn, er pensionær på "Borgen" og jah.. hun har privat fold...(uh)...(gisp) ... Men der til skal så siges at både hun og jeg er glade, stor trives og er godt tilfredse.. Det er så ca her, filmen knækker lidt for mig.. efter at have læst den her tråd, har jeg mest lyst til at sige undskyld.. men det virker også bare lidt forkert.. istedet for tror jeg bare at jeg vil grimme mig ved tanken om at der er en flok, udentvivl, vidunderlige, men åbenbart uvidene, og fordomsfulde hestepiger der nu uigenkaldeligt har stemplet mig som snob og hestemishandler.. fair ?!? .. ved ikke helt hvem det siger mest om.. .. hvilket egentlig er meget rart  Melisse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Melisse |
|
|
Melisse ihh flere "snobber" jeg flyttede til VH den 15/7 og må nok indrømme at jeg er meget inponeret af stedet og folkene, det er længe siden jeg har mødt så smilende og venlige mennesker. Nej hestene mangler ikke noget og jeg har aldrig problemer med at få min ud, da han er hingst er det kun mig, min rytter og en mere der lukker Saam-a-li ud. Havde han nu været en hoppe eller vallak ville det ikke være noget problem med at få ham ud, men da han er avlshingst tør jeg ikke tage chancen med at han løber om hjørner med en som ikke kender ham. Melisse hvis du drikker kaffe/the så er du velkommen ved hingstestalden når jeg er der  jeg har 120 km. hver vej så kaffe er u undværligt for mig 
Med venlig hilsen Anita Spangbo
Heste sælges 2 års med med god afstamning 3 års med med god afstamning Bøffen sælges billig til den rette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spangbo |
Melisse |
24-07-2007 12:59 |
|
Mmm.. Kaffe er en af mine hoved ernæringskilder..  Jeg kikker ind! Melisse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Matilde og Melisse |
|
|
Mathilde: Jeg kan nu hverken se bål eller brand i mine indlæg.. jeg skriver bare at jeg synes hun skal være ekstra opmærksom på de ting, da der intet står om det på hjemmesiden, og folk der svarer heller ikke lyder til at vide hvordan det er.. og så undre jeg mig over at mange store steder (må hellere understrege.. IKKE alle) kun går op i rytterens velbefindende og at mange glædeligt betaler i dyre domme for flere ridehuse og gode baner.. uden at tænke på fold og stråfoder.. bagefter bliver jeg så angrebet.. og føler selvfølgelig jeg er nød til at forsvare mig.. kan ikke se grunden til at angribe.. folk kan jo bare skrive at det heldigvis ikke er sådan der hvis de ved bedre.. Melisse: Hvorfor skulle du sige undskyld ?? der er absolut ingen der har skrevet at man var hverken snob eller hestemishandler fordi man står der.. så den må vist være for egen regning.. Hvis du trives og din hest trives.. jamen så er det jo godt for jer.. Men du må jo så kunne svare på om alle heste kan komme ud hver dag ? skal man selv lukke ind og ud ? går de alene eller sammen eller frit valg ? og får de hø/wrap og hvor meget ? ville jo være spændende at høre..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| signe... |
|
|
hvilke store steder går mere op i rytters velbefindende end hestens?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine... |
|
|
Nu kan jeg egentlig ikke se hvorfor steder der ikke er blevet spurgt om skal hænges ud med navn.. men jeg kan hurtigt finde en del steder (ofte store/kendte steder, også fordi de små dårlige kender man jo nok kun hvis man står der) som jeg simpelthen ikke fatter folk vil byde deres hest grundet fodring og foldtid..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| egen regning.. |
Melisse |
24-07-2007 17:30 |
|
Hm.. jah.. lige som dine antagelser fra en halv dårlig hjemmeside.. ? eller tager jeg fejl her?? Det er muligvis et fortolknings spørgsmål, men du har uden tvivl en menning om at hestens basale behov ikke bliver dækket på borgen, men at vi tilgengæld sætter hvores egene behov om div. faciliteter i højsædet, + et nydeligt citat fra dig -"som jeg simpelthen ikke fatter folk vil byde deres hest grundet fodring og foldtid.. "- hvem siger at borgen er et af de steder..?!? Dette må vitterligt stå for din Helt egen regning.. .. charmerende  Men joh.. HesteBørnene kan komme på fold efter rytterens eget ønske og indsats (på fælles eller privat fold, sammen eller alene efter forgodtbefindene), de spiser flere gange dagligt (mit barn er på konstant slakekur.. hvilket der også bliver taget højde for..) og ja de for strå foder.. nogen har deres eget og andre spiser borgens.. hvilket personalet altsammen sørger for.. Men kom dog ud og besøg os.. vi er ikke halvt så slemme som nogen grandgiveligt får os til at lyde  Melisse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| inde i hovedet |
smukke-ped |
24-07-2007 18:40 |
|
jeg tror bare Signe har bestemt sig for at et er et slemt sted...uden nogen som helst hestevelfærd...og så tror jeg såmænd at det er ligemeget hvem der siger hvad om at det ikke er så galt igen...hun har bestemt sig... men det må hun jo så selv om.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
nu mere det virker som om folk har bestemt sig for at jeg uden grund hader stedet og derfor ikke læser hvad jeg skriver  Jeg skriver jo netop virker som og lyder som, fordi der kun er deres halvdårlige hjemmeside og andre folks indlæg herinde at gå ud fra.. Jeg skriver også at hvis de ting ikke mangler jamen så er det jo bare super.. og hvis folk og deres heste trives der, så er det jo godt.. Og jeg har på intet tidspunkt kaldt folk hverken snobber eller mishandlere.. derfor må det jo stå for egen regning... Men nej jeg kommer aldrig til at forstå folk der vælger ridehus over fold og strå foder til hesten.. jeg ved ikke om "borgen" er sådan.. rådede bare Diablo (som sjovt nok lader til at forstå hvad jeg mener) til at være opmærksom på disse ting.. da det lød til at kunne være et problem.. Men jeg kender steder hvor fold er 0-2 timer på små folde og foder er ca. ligeligt fordelt på havre og strå(har tjekket rigtig mange steder, og desværre også prøvet en del, hvor det lovede ikke blev holdt, for at finde et ordentligt sted).. og der står mange mennesker de steder.. de må jo vægte rytter faciliteter over hestens grundlæggende behov (for det er fold og ordentlig foder) og er der nogle der føler sig stødt eller får ondt i røven fordi jeg synes det er synd at de byder deres heste 2 timers alene fold og 4 kg hø, ja det kan jeg virkeligt ikke tage mig af.. for der ændre jeg ikke mening..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uden at gide |
|
|
Uden at gide blande mig i de andres kævleri, så vil jeg fortælle om mine oplevelser som opstalder på Vilhelmsborg. Det er godt nok et par år siden at Chanell stod derude og jeg ved ikke om tingene har ændret sig ret meget siden, men jeg tvivler. Det stråfoder Signe snakker om, som de får som sidste måltid inden nat, er en håndfuld lucerne i krybben. Ikke en mængde stråfoder, jeg råber hurra for. ud- og indlukning på fold skulle vi selv stå for og ellers kostede det en bondegård hvis man skulle have en anden til at gøre det, nemlig 15 kr pr. vej til og fra fold, altså 900 bobs om måneden oveni den ellers ret dyre staldleje. Og hvis man ikke har råd til privat fold, så skal man slås med alle de andre om de 6 fællesfolde der, som jo altid er total overbookede. Fine faciliteter, jo jo, hvis man da kunne komme til at bruge dem for stævner, rideskole, handicapridning, undervisning, hingste, tilridning osv. Udmugningen var heller ikke særlig god. Og til det allerværste, så fik Chanell alt sin allergi af sine 4 måneder på Vilhelmsborg. Nææe, Anne, ta´ du og bliv på Obstruplund, der har både du og Diablo det meget bedre. Der har du da en chance for at få en udeboks til din allergihest (undskyld, jeg ved godt jeg snuppede en for næsen af dig ) og der kan han gå på fold hele dagen. Der har du også ridehus og ridebane. Men vigtigst, på Obstruplund, kan du jo få det lige præcis som du vil ha´ det, til kun det halve af hvad det koster på Vilhelmsborg.
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker igen |
Diablo-Delight |
26-07-2007 19:53 |
|
Tak til alle der gider at svare  Det var nu ikke fordi jeg havde de store planer om at Diablo skulle flyttes, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan det var derude  Dejligt at så mange har givet deres mening. Så det var skam ikke fordi at Diablo skulle der ud... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|