|
|
| Nedsidning-god sadel |
|
|
Halløj alle Hn´er ... jeg er den heldige vinder af en krop , der UMULIGT kan sidde ned på en stor hest med rygsving. HAHA:.. Har nu overvejet at købe mig en Kieffer Lech Profi for at få lidt mere knæstøtte plus et dybt sæde. Er der nogen herinde som har nogle erfaringer med den sadel ? Mvh Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
jeps jeg har haft en men jeg vil dog aldrig eje en igen.. min har også enormt rygsving og det resulterede i sorte + blå mærker på knæ og lår samt store buler...  nu har jeg en isabell werth og efter han er kommet mere under sig med bagparten kan jeg sidde der og endda slippe for blå mærker. 
Dressurtante med de 3 stjerner * * * Hannibal - Morning Star - Lord Deluxe EN KRONE OG EN BØLGE ER DA EN SELVFØLGE....;o) www.123hjemmeside.dk/staldh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
jeg føler faktisk at jeg sad behageligt i sådan en men med alle de mærker osv jeg fik så var det ikke umagen værd... har forresten også fået fortalt af en sadelmager at bommen ikke er fleksibel så når hesten feks skal bøje sig så kan ryggen ikke bøje ordentligt med (passer nok meget godt eftersom han havde ondt i ryggen i den periode jeg havde den og det blev lidt dyrt i massage).. derfor jeg skiftede... jeg ville til gengæld aldrig kunne undvære min isabell...*s*
Dressurtante med de 3 stjerner * * * Hannibal - Morning Star - Lord Deluxe EN KRONE OG EN BØLGE ER DA EN SELVFØLGE....;o) www.123hjemmeside.dk/staldh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har lige kigget |
|
|
lidt på en isabell werth , og den ser altså også fin ud... Så nu må jeg ringe og tale med min sadelmager. Har en wintec 2000 kombi lige nu, men føler ikke der er en disse støtte i, kanon til tur osv. Men ikke til mig i min dressur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
|
|
en isabell werth cair.. Den har jeg en fantastisk glæde af og har lige købt en ny og solgt den gamle.. Den sidder jeg i uden problemer ud over dårlig kondi... ; ) Og jeg er ikke den bedste til nedsidning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Equipe |
| Forfatter:  |
LM |
| Dato:  |
18-07-2007 09:25 |
|
Hej har du overvejet en Equipe?? De har god knæstøtte og et rigtig blødt sæde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhvvjvjhjvh |
|
|
jeg har selv haft problemer med nedsidning.. og synes BESTEMT ikke om NOGEN kieffer sadler til dressur.. Forskellen for MIG var en STUBBEN TRISTAN DL... den bedste sadel jeg nogensinde har købt.. virkelig virkelig god
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kieffer Lech |
|
|
Jeg har haft sådan en til min gamle hest, og den fik rygproblemer af den årsag, ck1girl (BiancaB) beskriver. Sadlen var desuden meget smal i kammeret, hvilket sikkert var medvirkende til, at den fik ondt i ryggen. Jeg sad ellers godt i sadlen, men det er jo ligegyldigt, når hesten ikke fandt den behagelig. Min nuværende hest har en Globus Clic, som jeg også sidder rigtig godt i, og som aldrig har givet anledning til problemer for hesten. Der findes jo et hav af forskellige sadler, også med meget støtte, som du nok skal have, hvis du har problemer med nedsidningen. Jeg ville nok få en sadelmager til at vurdere, hvilke der kan passe hesten, og så vælge mærke ud fra det. Mvh. Rebecca.
Dejligt hingsteføl fra 2006 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wintec 2000 |
pjemm |
18-07-2007 13:39 |
|
Det er nok den dårligste sadel jeg har prøvet mht dressuropstilling. Det er som om den kun er bygget til let sæde. Jeg vil gætte på du sidder bedre næsten uanset hvilken dressursadel du skaffer... Jeg kan selv godt lide Wintec Pro og Trainers. :Pia
* Jeg går og mangler en lille brakpudser, grønthøster el.lign. som skal kunne trækkes af en gammel MF35. Billig, helst på Sjælland. Kontakt mig på PB eller mail. *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Havde en Kieffer |
|
|
lech til den hest jeg lige har solgt, jeg var superglad for den og det er jo ikke sadlen alene der giver rygproblemer  Jeger vild med den.
Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg Knabstrupperhoppe sælges til kærligt BLIVENDE hjem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prestige |
Christine ♣Frugtblomster♣ |
18-07-2007 15:45 |
|
Eneste sadel jeg kan sidde nedsidning i på min store hoppe, som har MEGET stort rygsving, er min Prestige dressur sadel. jeg har prøvet forskellige, bl.a. Kieffer Wien, Stübben Scandica (tror jeg den hed), Windsor Elite, Windsor Greenline og diverse andre, men må erkende at PRESTIGE sadlerne er og bliver de bedste. HIlsen Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| inden køb |
smukke-ped |
18-07-2007 17:49 |
|
i brokker jer over hesten har problemer med ryggen pga sadlen...har i ikke overvejet at få tilpasset sadel til hesten inden i rider med den??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadlen |
|
|
Sadlen var skam tilpasset af sadelmager inden brug - og desuden checket flere gange efterfølgende - hvor ser du, at det ikke skulle være tilfældet? Mvh. Rebecca.
Dejligt hingsteføl fra 2006 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan |
Hurricane ♥fleur♥ |
18-07-2007 21:37 |
|
stærkt anbefale Albion til en stor heste med meget rygsving 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind tak for alle jeres svar |
|
|
Men vil højst give en 4000-4500 kr... HAr fundet en Schumacher Profi dressur sadel... nogen der har prøvet den ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prestige og Albion |
|
|
Hej Kan kun anbefale Prestige og Albion, for nogle år siden skulle jeg lægge min ridning om fra springrytter til dressurrytter og havde ikke ret nemt ved at finde en dressursadel som jeg kunne finde mig tilpas i, har prøvet et utal, men det endte ned en Prestige og en Albion, begge er kanon sadler med rigtig stor kammer frihed til hesten som jeg værdsætter meget højt, fordi hesten skal have frihed til at bruge sin ryg optimalt og det har hverken Kieffer eller Stübben, sidstnævnte har vist siden arbejdet på sagen. Det skal dog siges jeg ikke kunne finde mig tilpas i de mega dybe modeller, så Presige endte med CS Spezial modellen og Albion SL modellen som er knap så dyb som SLK, begge sadler har et kammervide på 7 cm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kieffer lech profi |
Annette 1512 |
18-07-2007 22:32 |
|
Jeg havde en Kieffer Lech Profi til min hest, da jeg købte ham. Og aldrig har jeg redet i en sadel som gnavede så meget ved knæene... Til gengæld sidder jeg godt i min Stübben Tristan DL 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang sadel |
|
|
er også den stolte ejer af en hest med meget stort rygsving. efter hun har fået mere balance og fået ordnet tænder(hun spændte op fortil når jeg red nedsidning pga bla for lange fortænder selvom hun havde fået ordnet tænder fra jeg købte hende).jeg har en stofsadel isabell werth,dressur.når man sidder i den kan man næsten kun sidde godt.jeg bruger min uden knæstøtter da jeg syntes det virker bedst.der følger 2 forskellige slags med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig igen |
|
|
En Kieffer Lech. Jeg sad godt i den, men min hest fik også ondt i ryggen af den.. En anden ting er jo så også, at det ikke kun er sadlen, som skal få dig til, at sidde godt. Det handler også om træning 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kieffer |
vitze |
23-07-2007 18:14 |
|
Jeg har en lech Profi til mit dyr (mellem hest med kæmpe rygsving)Og må indrømme, at jeg slet ikke genkender de problemer I andre har... Sadlen er blevet tilpasset hesten i takt med, at han har udviklet sig, og både dyrlæge og massør siger, at hesten er dejlig blød og smidig i sin ryg... Jeg har desuden aldrig haft problemer med blå mærker osv. Så jeg tror, at det er lidt en smagssag, hvad man vælger, og at det er op til den enkelte equipage, at finde det der fungerer bedst! Vh anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en |
|
|
Albion SLK. Det er den bedste sadel jeg nogensinde har haft - jeg sidder fantastisk i den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stübben... |
|
|
Kan varmt anbefale Stübben. Har selv en Maestoso og den helt nye fra Stübben Merlin IX-Dream, den er med bredt kammer og frihed til skulderen på hesten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|