Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Kattemad til killinger - Whiskas?
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 15:17

Hejsa. Vi har fundet en lille og ret sky kattekilling derhjemme (moderen er ret sky, så hun har ikke ladet os opdage killingen), og den er nu spærret inde i en tom boks, så vi (forhåbentlig) kan nå at gøre den tam. Den er i fin/ok foderstand, men noget tjavset og trist i pelsen, og dens mor har uden tvivl været ret dårlig til at tage sig af den. Den har ingen søskende og som sagt en meget asocial mor, så f.eks. har den ingen idé om hvordan man leger

Nå, men til spørgsmålet. Jeg var jo ude at købe noget mad til den, for tror at når den nu ikke er struttende sund, må den hellere få noget egnet killingemad. Var bare i kvickly, så har købt coop's Catz killingefoder på dåse, samt Whiskas Junior på pose (sån noget i gelé). Da jeg så kommer hjem, siger min mor at hun er blevet frarådet at bruge killingemad fra Whiskas, da mange killinger får dårlig mave af det. Er det noget I har oplevet? Det stod i papirerne da hun købte vores katte på internat, men det er jo så også ca. 2 år siden...

Okay, det blev lidt langt Men spørgsmålet er jo egentlig bare om I har erfaringer med Whiskas Junior?? Killingen er forresten 6-8-10 uger, men skal lige have min mor ud at kigge - hun ved mere om det...

Mvh. Cat

"Livskvalitet består i at tingene går som man ønsker de skal gå"

0
0
Svar på denne tråd

vil ikke bruge det
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 15:36

vi havde engang en killig som vi gav whiskas, i den tro om at det nok var det bedste at give den, men nej, vil bestemt ikke anbefale det, den tog ikke på og var altid sådan lidt tjavset at se på, så gik vi over til at give den foder fra dyrlægen af, det virker til at være dyrt, men i sidste ende er det billegere. og vores kat tog endelig på og blev en rigtig flot kat, så kan kun anbefale det man køber ved dyrlægen...

desværre blev vores kat kørt over i en tidlig alder..

men held og lykke med den..

Naja :-D

Stald-Lindgaard

tilridning/undervisning-kommision tilbydes

hjemmeside:www.123hjemmeside.dk/stald- lindgaard køb og salg af alle slags heste og ponyer.

****SPRING KØBES****

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 15:39

Mine katte kaster op når de får whiskas..

Og killingerne får dårlig mave.

Køb dit katte foder ved dyrlægen

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

whiskas...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 15:54

Jeg har lige fået misse killinger. Jeg havde også købt whiskas, og det var en kort fornøjelse. Ingen tvivl om at killingerne gerne ville æde det. Men 5 minutter efter kastede de op. Så jeg blandende noget ylette i, det hjælp. Og så købte jeg ikke flere poser af dem. Nu får de royalcanin killingene foder. Og det piser de også fint. Deres pøller ser bedre ud, og de er blevet vildere. Og de ser ikke så vommet ud mere. Skal de forkæles lidt, fåår de lidt tun fra dåse. Eller som den anden dag hvor de fik kalkun og ris.

0
0
Svar på denne tråd

Takker...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 16:10

Tjah, det lyder jo ikke så lovende - lidt surt at stå med en pakke med 12 poser De voksne katte får også fint dyrt foder, da jeg har fået overbevist min kæreste om at det er billigere i længden. Det her var lidt en her-og-nu-løsning, køber noget godt foder hos dyrlægen eller dyrehandlen næste gang. Men selvom det bare lige skulle være midlertidigt, vil jeg da ikke give den det hvis den får dårlig mave

Hvor længe er det siden I har prøvet det? Og er det det der hedder Junior eller hedder det noget andet. For ifølge det min mor læste hed det vist specifikt noget med "whiskas killingefoder" eller sån. Men hvis det bare er samme produkt med andet navn hjælper det jo lige fedt

Mvh. Cat

0
0
Svar på denne tråd

bare generelt whiskas
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 17:07

hold dig fra det, det er lavet sådan at kattene ikke kan optage det ordetlig og derfor er man nød til at fodre med mere af det, ergo firmaet sælger mere..

og der er slet ikke de ting i en kat har behov for.. en sæk ved dyrlægen koster et par hundrede, men holder også i mange måneder.. så det er billigst i sidste ende.. så hold dig fra det andet.. bare et godt råd..

Naja :-D

Stald-Lindgaard

tilridning/undervisning-kommision tilbydes

hjemmeside:www.123hjemmeside.dk/stald- lindgaard køb og salg af alle slags heste og ponyer.

****SPRING KØBES****

0
0
Svar på denne tråd

Coop killinge
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 21:08

Hej

Coop`s killinge mad i tørkost er ok. hvis man altså ikke lige vil købe royal canin, men brug ikke dåsemad hvis det kan undgås, for de får tynd mave af det da det meste i sådan et produkt er vand og andre fyldstoffer som katten ikke kan udnytte.

Killinge tørkost er jo i megasmå piller, så de kan sagtens spise dem, det er Coop`s også.

0
0
Svar på denne tråd

Har I tænkt på missemor?
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 22:51

Stakkels missemor.

Hvad har I tænkt Jer at gøre for moderen til killingen - sørger I også godt for hende? En killing bør blive sammen med sin mor, til den er mindst 12 uger gammel, så måske I kunne overveje, at sætte killingen tilbage til sin mor (som den sikkert og forståeligt nok savner) og så fodre dem begge med et ordentligt foder og måske en lille ormekur. Foder og ormekur kan findes hos dyrlægen.

Og overvej så kraftigt, at få neutraliseret missemor, så hun ikke skal lave killinger året rundt, det er hårdt for en kat.

Malene Gjedbo Nielsen, 8970 Havndal

www.vesterskovmark.dk

0
0
Svar på denne tråd

Øhm... Malene
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 00:58

Jeg synes en lille bitte smule dit indlæg bærer præg af du ikke har læst/forstået hvad jeg har skrevet - måske tager jeg fejl.

Det er RET vigtigt vi får fat i den killing nu, ellers bliver den aldrig tam. Hun er i forvejen alt for sky... Den er spærret inde i en boks skrev jeg, hvor i alverden læser du at missemor ikke kan komme til den Desuden skrev jeg også at hun er meget asocial, og det mener jeg! Hun kommer altså ikke og passer sin killing! Jeg har aldrig set dem sammen.. Nogle gange sidder hun i nærheden af den, men kommer den hen til hende får den et par på låget...

Ang. foder, så får vores katte altså ordentligt foder (hvilket jeg også skriver), og de får en ormekur når de har brug for det. Jeg ville gerne have hende neutraliseret, men hun kan ikke sån lige fanges, og det er desuden ikke min kat. Hun har ikke killinger året rundt. Hun har før været drægtig, men smider dem altid...

Mvh. Cat

0
0
Svar på denne tråd

Og til jer alndre
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 01:00

Glemte jo helt jer Ser ud til jeg har klaret det rigtig godt: Whiskas (generelt bare skidt) og så coop på dåse Nå, men jeg må jeg bare tøffe ned til dyreshoppen og købe noget andet så - så dyrt var det jo heller ikke...

Mvh. Cat

0
0
Svar på denne tråd

det var whiskas junior
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 17:53
Det var junior jeg prøvede og ikke med held som du kan læse.
0
0
Svar på denne tråd

Kattemad
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 20:46

Hejsa :)

Jeg er nybagt katteejer, og er blevet frarådet af en masse opdrættere at bruge dåsefoder - det er tilsvarende dårligt fastfood.

Det er ok med lidt dåsamad engang i mellem for hyggens skyld.

Tun bør man heller ikke give, da det er for salt for katten, og den kan ikke optage saltet.

Men noget helt andet! Køber I ikke foder på internettet? man sparer masser af penge på dyrlægens mærker!

Jeg bruger Sanabelle, Precept, Olivers, Hills osv.

se enten på www.olivers.dk (dansk produkt, hammer god kvalitet, de får lækker pels og afføringen er fast og lugter mindre)

og www.zooplus.de hvor man kan købe det dyre foder billigt og det bedste kattegrus: extreme classic (120 kr herhjemme, 100 på nettet, og det holder lææænge!)

Venlig hilsen

Julie Agersten

Hestefotograf www.julie-agersten.dk

- primært med billeder af skønne fuldblodsarabere og den stolte ejer af to! :-D

0
0
Svar på denne tråd

I kan købe..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 03:24

AD kattemad hos dyrlægen. Det er klart det bedste når både killing og missemor skal have noget særligt næringsrigt.

Ellers laver Hills, Royal Canin, Iams de gode og eneste rigtige produkter, og i kan helt sikkert finde lige den specialitet i skal bruge. Det er bare at køre i en dyrehandel og fremlægge jeres sag.

0
0
Svar på denne tråd

Hills...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 17:35

Min moar bruger Hills til vores katte derhjemme. Kan ikke huske hvad det hedder det mærke kæresten bruger til sine katte (killingens familie), men det køber han hos en opdrætter. Tror jeg vil tøffe ned til dyremanden i morgen, og så se hvad han har. Har brugt det der (@!#$)mad jeg købte (mest som nødløsning og lokkemad, og så har hun fået det gode voksentørfoder ved siden af) indtil videre, og hun har selvfølgelig fået virkelig tynd mave men hun kaster dog ikke op.

Mvh. Cat

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider