|
|
| Århus-opstaldning - igen igen! |
|
|
Ja emnet har været oppe en del gange før, men jeg har lige nogle flere spørgsmål angående tre steder: Mariesminde, Stald Nymark og det gamle Hasselager Rideskole (eller hvad det nu hed).
Først Mariesminde: Jeg ved, flere herinde har hest opstaldet derude, jeg var også ude at se stedet for et par måneder siden. Der var over 2 km. til bussen, hvilket jeg egentlig synes er lidt langt - især til vinter. Tager nogle af jer bussen derud? Hvordan fungerer det for jer? Eller har de fleste bil eller andre måder at komme derud på?
Stald Nymark: Simpelt spørgsmål, hvad koster opstaldningen? Har prøvet at skrive en mail til ejeren, men har ikke fået svar.
Hasselager: Jeg havde for et par år siden en hest stående derude, dengang var der ikke rigtig styr på tingene, da stedet praktisk talt blev drevet af et par teenagepiger. Men selve stedet er jo fint, hvordan er forholdene derude nu? Og er der undervisning derude igen? I så fald hvem?
Og til alle jer der er trætte af Århus-opstaldningstråde: Undskyld! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa.... |
|
|
Da jeg kender ejeren af stald Nymark kan jeg jo kun rose stedet , lækkert sted.
Jeg tror nok det koster mellem 1700 - 2000 i opstaldning, men er ikke 100% sikker.
Knus Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| syv tegn... |
|
|
Tja. Jeg har ikke hest på Mariesminde, men ved at mange har en gammel cykel til at stå, som de bruger fra bus og omvendt.
Hvor ligger det Stald Nymark??
Talentfuld dressurhest købes - mellem 3-7 år Link til annonceNu medlem af Århus Dyremishandlerklubben. Vi rider med sadel, bid, sko, gamacher, lammeskind, pisk, sporer... Så pas på derude!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svar! |
|
|
Tina: Stald Nymark ligger syd for Århus (Nymarksvej), tæt ved Oddervej/Århusvej, lidt længere syd for Vilhelmsborg. Det er ret nyt, vist opført indenfor de sidste 7 år i hvert fald? Jeg red en kort overgang en hest derude for en 3-4 år siden. Det er vist mest et springsted (som et af de få omkring Århus), men der er også dressurryttere derude. Dengang var der enormt billig beriderundervisning, ved ikke om der stadig er det.
Heidi: Tak, tror også det ligger i det prisleje. Men lækkert er det.
Stald Nymark
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stald Nymark |
|
|
Min veninde har haft hest på Nymark indtil jul ca sidste år, og der var prisen 1850,- incl. foder, stråfoder, udlukning 1-2 timer om dagen og udmugning.
Yderst rimeligt prisleje i forhold til faciliteterne - dog har Bjarne (ejeren) ikke for meget jord, så hestene kan ikke gå ude ret lang tid om dagen.
Mvh Mette
Medlem af SmåRytternes klub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ingen kender Hasselager? |
|
|
Slet ingen der kender noget til forholdene ude i Hasselager nu? Er stedet helt dødt? Det er jo et lille sted, men egentlig ganske fint, og bussen kører jo til døren. Men hvis der ikke rigtig er gang i tingene derude - aktive ryttere, undervisning osv. - bliver det nok forkastet igen.
Alt i alt synes jeg nok man får mest for pengene på Mariesminde, men jeg er lidt bange for at det bliver for surt om vinteren med så langt til bussen. Jeps, kald mig bare pjevset! *g*
1850 bliver nok for dyrt, selvom stedet er dejligt.
Ikke nemt når man vil have det hele på én gang - faciliteter, undervisning, bus til døren og til billige penge.
Er der forresten nogen der ved, hvem der underviser på Opstruplund nu?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Obstruplund |
|
|
Det gør en tysk uddannet berider.
Hun har en hjemmeside www.berideren.dk
Mvh Mette
Medlem af SmåRytternes klub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hasselager hallen |
|
|
skal jeg også til og have en hest stående. Ham der underviser er westernrytter. Han hedder uwe. Stedet bliver drevet af ham og han kæreste /kone?! Og så er der en der hedder gitte der også hjælper. Der er vidst nok ikke rigtig nogle teenagere der ude mere...
Hilsen Kristina Springsadel sælges. Se min præs. Dressursadel købes. 17". smal eller mellem bom. HURTIGT
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ham der ute |
| Forfatter:  |
trozz |
| Dato:  |
12-06-2005 20:28 |
|
Kristina: du skrev i dit indlæg at du skal have undervisning af ham der ute.. det er da ham der er træner på Golden Horse Ranch ikke... hvordan er han endelig over for hestene men også med sin undervisning?
vh Dorthe
En soulmate finder man kun en gang. Også i heste. Pas på dem. Nu medlem af Århus Dyremishandlerklubben. Vi rider med sadel, bid, sko, gamacher, lammeskind, pisk, sporer...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trozz: |
|
|
Han hedder næppe Ute, da det er et kvindenavn (også navnet på en indianerstamme i USA, men...), og det kan jeg sige 100% sikkert da min mor hedder Ute! Det er Uwe du tænker på.
Storgrinende hilsener, Lene
Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok alligevel!
HN's fedeste klub: Hyggegumperne!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hasselager |
|
|
kender til en som fik hjælp til at flytte hendes og
hendes mors heste fra Hasselager fra den ene dag til
den anden, fordi de var bange for ejeren - men kender
ikke detaljerne, og har lidt svært ved at vurdere hvor
meget der lå til grund for deres frygt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lene.... |
trozz |
12-06-2005 22:46 |
|
det med navne...  så lige hvordan det staves længere oppe.. jamen siden din mor hedder ute, Lene. Kommer hun så fra DK. Sorry men det skal ikke virke krænkende, men Ute er ikke specielt et dansk navn.
vh Dorthe
En soulmate finder man kun en gang. Også i heste. Pas på dem. Nu medlem af Århus Dyremishandlerklubben. Vi rider med sadel, bid, sko, gamacher, lammeskind, pisk, sporer...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svar - igen |
|
|
Tak for svarene, hermed kan jeg stryge Hasselager af listen. Jeg er dressurrytter og overhovedet ikke interesseret i western, og det med frygt for ejer lyder ikke rart! Jeg kan godt huske at ham der boede der virkede underlig, drak vist, men han gjorde ikke noget og havde dengang stedet til salg. Men det kan være, han stadig bor der og er blevet værre/voldsommere eller hvad man nu skal kalde det?
Men det lyder da godt at der er kommet et par, der kan drive stedet fornuftigt. Det ville da være synd hvis det slet ikke blev brugt trods alt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ditte* |
|
|
Hej
Hvad med at ringe til P & I på nymarksvej det kostede 650 + foder. Aftale med stalnymark (Facliteter 25,- pr gang eller 500 kr pr md.)
Eller det var det i År 2004
Spring/tur Part søges til Araber hoppe.- Skriv for mere indformation eller kig under pony søger rytter. Nu medlem af DÅHM. Vi rider med sadel, bid, sko, gamacher, lammeskind, pisk, sporer og hjælpetøjler 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Pia |
|
|
Hej Pia, ja det har jeg også tænkt på. Er det 500 pr. måned for facilitetskort? Det er dyrt. Så bliver det jo næsten ligeså dyrt som at stå på stedet eller et med tilsvarende faciliteter. For hos P & I er der jo også fodring, udmugning, ind-/udlukning, det er der ikke på centeret. Men vil lige undersøge de præcise priser. Ude ved jer er selvfølgelig også overvejet, men som vi jo også har snakket om, vil jeg gerne et sted hen med flere mennesker og bedre undervisning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ditte* |
|
|
Hej
Vi har knoklet i 2 lange dage nu derude så det kommer bare til at se godt ud og vi skal arbejde igen i en weekend her i aug. Petit er kommet der ud også og en anden pige så der er kun 1-2 boks ledig nu.
Så synes du skal komme ud og kigge forbi en dag.
Undervisningen kan du jo selv bestemme. Jeg starter også 2 hold op her efter sommerferien. Så der kommer mere aktivitet der ude til vinter. Desereé´s nye passer rider også der ude om eftermiddagen/aftenen. Hun er der faktisk hver dag.
Jeg står for stalden fra aug/sept og skal selv ride petit så vi er flere der rider nu.
Ring / skriv lige til mig
Spring/tur Part søges til Araber hoppe.- Skriv for mere indformation eller kig under pony søger rytter. Nu medlem af DÅHM. Vi rider med sadel, bid, sko, gamacher, lammeskind, pisk, sporer og hjælpetøjler 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jafklgaieufg |
|
|
Som du ved synes jeg også stedet er vældig hyggeligt, men jeg vil et sted hen, hvor der er en berider (eller tilsvarende) tilknyttet. Det lyder rigtig godt at der er ved at komme skub i sagerne! Det trængte der også til. Men det bliver nok ikke derude, hvis en berider skal lokkes derud, kræver det jo nok flere interesserede (faste) ryttere, og SÅ mange ryttere er der jo så alligevel heller ikke. Dig, Des' nye passer, Carina, Christina, Benjamin og en ny opstalder?
Nu er intet sikkert endnu, men jeg hælder nok alligevel mest til enten Mariesminde, Nymark/nabo, Kristinelund eller evt. Opstruplund. Men jeg kommer jo i hvert fald snart ud efter resten af mine ting, så kan jeg se hvor fint det er blevet!
Hils og klap Des!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ditte* |
|
|
Du er altid velkommen derude. Nej der er ingen fast tilknyttet der ude. Ved ikke med dem ovre fra Hesselballe når de kommer til "vinter" om de har en beridder med der over. Mette har nok en fra Skårupgård der kommer og underviser kunne jeg forstille mig meget.
Des er kommet tilbage til sit "gamle jeg" rolig og dejlig igen. Det skete da Petiten kom der over og der skete noget mere på marken.
Benjamin kommer vist ikke tilbage da han bare vil lade M.T voske lidt endnu.
Hvad har du "fundet" af hest?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mariesminde |
|
|
nu blander jeg mig lige lidt.
er der nogen der har et nummer til mariesminde?
jeg har kun kim´s private, men det er jo ikke det jeg skal ringe på.
Heidi & kæmpe dyret Sandro Hvem sagde at det ikke var størelsen det kom an på?
Nu medlem af Århus hestemishandlerklubben. Vi rider med sadel, bid, sko, gamacher, lammeskind, pisk, sporer... Så pas på derude!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hasselager |
|
|
GODT at høre du har fravalgt det! Det er det væreste sted. Jeg stod derude for ca 3 år siden, da Uwe kom til stedet og ja tog det fra os som selv drev det der. Os 15 piger og ikke teenagepiger, jo de var der osse, men der var sgu styr på alt. Uwe er det væreste jeg og vi alle andre har mødt i vores liv, alt gik godt de først par måneder, men kort efter det gik det kun ned af bakke! Ja folk flygtede derfra og var rad for hvad der kunen ske med deres heste! på 3/4 måneder, var der kun 2 tilbage af os allesammenm siger lidt om sagerne... bare et godt råd, ved selvf. ikke hvordan han er idag, men folk ændre sig aldirg helt. dengang kunen han være sød, den ene dag og den næste var man lige ved at blive slået ned!!! Mit råd, hold jer laaangt væk. så er I sikre..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hov der |
|
|
Det vare t meget gammelt emne jeg fik op igen, men faldte over det på nettet  Og sidder bare i mig som den største frygt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forkert placering af din tråd |
Miss-Joye |
05-07-2007 23:20 |
|
Utrolig så mange opstaldningstråde som pludselig ender her på hyggen hvor de slet ikke høre hjemme. Men som egentlig burde ligge under opslag og produkter 
Mvh Henrietta Joye & Ægir frá Efri-Sumarliðabæ - Lykken er ikke at få, hvad man ønsker - men at ønske det, man har.. Medlem af Ganti & Toppur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Miss-Joye |
|
|
Læg lige mærke til at tråden blev oprettet for over to år siden før du brokker dig over forkert placering! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|