Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Anbefal en af disse biler/BILLEDER
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 19:30

Vi kn simpelthen ikke beslutte os for, hvilken bil vi skal købe...

Den skal ikke være helt ny men må gerne være fra 2006-2007.

Vi har kigget på følgende:

Suzuki Swift

Fiat Punto Grande

Chevrolet Kalos

Peugeot 206

Hvad siger i???

Suzuki'en er lidt kedelig selvom den er bahagelig, Fiat'en er flot synes vi begge men vi har kun hørt dårligt om Fiat. Chevrolet er der ingen der aner noget om og Peugeot'en er virkelig fed men jeg har selv haft en hvor geakassen røg efter et stykke tid (DYRT!!!)..

Vi er virkelig i tvivl så kom endelig med ideer :)

0
0
Svar på denne tråd

Mine valg
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 19:40
Mine valg ud fra ren og skær udseende ville være 206'eren eller Swift'en. Jeg kører selv 206 lige nu, så jeg er sikkert lidt farvet :-)

Fiat'en syntes jeg bare ser kedelig ud, og Chevrolet'en er bare en Daewoo i forklædning, og Daewoo er noget gammelt @!#$ på linie med Kia - i mine øjne.
0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 20:05

Hold dig langt fra Suzukien, alle nye biler er fede, men om 5 år kan du tydeligt se hvad der er kvalitet og ikke.

Alle bilmærker har Deres svagheder. Peugeot har af og til noget med gearkasserne, trækaksler og andre småting.

Jeg tror egentlig at Fiat er en ok bil, også til pengene.

Men 206éren er da smart og kører rigtig godt.

Jeg kører i nr. 3 VW, de har nogle dårlige gearskift og andre småting også.

Så ta den I mener I får mest for pengene for.

Og så prøv at kigge her for sjov skyld:

http://www.mandagsbil.dk/

/Louise

If you're not making dust - you're eating it!
Kik min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd

Peugeot
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 20:51

Jeg ville vælge peugeot'en eller fiat'en. Har selv en fiat punto (dog fra 1994) og har været meget glad for den.

Skulle jeg have ny(ere) bil valgte jeg gerne en punto igen.

Anastasia & Tina
Tjek denne hjemmeside: www.prinsessetoben.dk

0
0
Svar på denne tråd

Skoda, skoda, skoda...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 21:07

... Fabia er i den prisklasse og den vil jeg klart anbefale dig at testkøre. Jeg synes det er en dejlig kvalitetsbil, der holder prisen godt og er økonomisk, så kan man tåle Skoda-vittighed ad libitum, så er den et godt køb. Fabia blev årets brugt bil 2006.

Ligesom Jan er jeg lidt farvet, har selv lige købt en (ny) Fabia. Synes Swiften er pæn, men aner nada om biler.

Vh Tine

Hestens Urtehave- kig ind :-)

Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.

Ny konkurrence på hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

Suzuki
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 21:45

Den der suzuki er bare en fed lille vogn Og så med lidt gejl på, så er den bare super smart at køre rundt i.

Kram Persilla

Welsh Mountain efterlyses

Marco

Født: 19.05-1996

Kassia

Født: 22.05-1994

www.123hjemmeside.dk/Persilla

Handler altid hos Vejle Ridesport

0
0
Svar på denne tråd

jeg tog
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 23:36
Chevroleten eller peugeoten

Gud give mig klarsynet til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre, modet til at ændre de ting jeg kan, og klogskaben til at skelne mellem dem.

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 08:11

lissom Tine gå helt væk fra de viste modeller og gå over i Skoda Fabia, KIA Picanto eller min personlige favorit - Toyota Yaris.

Suzuki og Chevrolet bilerne kender jeg ikke så meget til i den størrelse. Vi har dog selv en Suzuki Grand Vitara, som vi er rigtig glade for, men der er nogen steder sparet lidt på kvaliteten af detaljerne.

FIAT står jo som bekendt for Fejl I Alle Ting - Kender flere der er enige i den påstand, men også mange, der er meget tilfredse med deres FIATter - jeg køber dog aldrig en igen

Peugeot har jeg bare alt for mange fordomme imod - mener også at have hørt, at man der får mindre for pengene.

Vi snakker lidt om at skifte vores GV ud med en (lettere brugt)Skoda Octavia (til manden og som hestetrækker) og så en Picanto til mig - faktisk vil de to biler tilsammen ikke koste mere end den vi har nu

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

de nye kia picanto
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 08:18
med sejt soltag, vil jeg vælge. Har kia picanto og er glad for den. Køre i Toyota yaris og aygo på job, og kan altså bedre lide min kia.

Jeanette
www.sitecenter.dk/appaloosa
Opdateret August 06
Nu også med en alpequarter
Køb en hest og få bekymringer
sælg en hest og få flere bekymringer

0
0
Svar på denne tråd

Skoda Fabia...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 09:27

...sådan en har jeg selv - og den er i samme klasse som de viste. :) Min er en 1,4 TDI Combi - dvs. stationcar varianten med et pænt stort bagagerum. Den er en super pendlerbil (den blev indkøbt med henblik på et årligt kørselsbehov på over 50.000 km).

Den er vejet op til 1200 kg og må trække de fleste trailere uden ekstra kort, hvis du vel at mærke ikke overskrider dens maksimale påhængsvægt. Vi hentede en pony i Viborg (ca. 275 km) i går i blæsevejr - det klarede den til UG.

Kvaliteten er fin - både ude og inde. Bilen er nært beslægtet med Seat, VW og Audi.

Skulle jeg vælge mellem de biler, du har sat op, blev det Swift eller Punto. Punto'en er godt nok en Fiat - men jeg kan vældigt godt lide designet (Fabia'en vænner man sig til, det er ikke nogen speciel smuk bil.) Swift'en er lille og smart.

Peogeut har jeg kørt - ikke mindeværdigt. Kalos tror jeg ikke på rent kvalitets- og sikkerhedsmæssigt.

Mette (Fjolle)

0
0
Svar på denne tråd

Peugeot
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 10:48

Vi har lige købt en Peugeot 206 1,4 HDi, som vi er superglade for. Den er endog meget økonomisk og når man kører så meget som vi gør, så har det meget at sige.

Vi har tidligere kørt Peugeot 205, og var yderst tilfredse med den. Den var så godt kørende at den kunne overbevise en Volvo S70-kører om at datteren skulle have sådan én.

0
0
Svar på denne tråd

Swift 1.5 5 dørs
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 11:20

Jeg har selv haft en Suzuki Swift 1.5 5 dørs. Super dejlig bil, at køre i, ligger perfekt på vejen og især hvis den er sænket en smule som min var. Den er rimelig økonomisk, selvf. afhængig af hvordan man kører . Den holder også sin pris godt, hvis du skal sælge den igen.

Jeg var MEGET glad for min lille dyt.

Jeg måtte desværre sælge den 1 år gammel, da min hest dødede af tarmslyng og manglede penge til en ny hest. Øv så nu kører jeg bare i en gammel Mazda 323, men den kører da.

Fiat har normalt problemer med hurtig rust førhen, hvordan det er nu, ved jeg ikke, men det er et kendt problem.

Pegeot 206 dejlig, smart bil. Men er dyrere at rep. på, vil jeg umiddelbart sige. Men en populær bil.

Kalos: Kender jeg intet til, så den kan jeg ikke kommentere.

Håber dette kan bruges

Mvh. Springer

0
0
Svar på denne tråd

vi har
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 11:30

peugout 206 1,4 og er rigtig glade for den.

Jeg ville aldrig vælge en fiat...kender alt for mange der har haft problemer med dem.

Swiften har jeg prøvekørt, og den er rigtig god.

Men vi valgte pegøjen.

0
0
Svar på denne tråd

Peugeot
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 20:40

Helt klart Peugeot 206 :)

M.v.h Amanda

0
0
Svar på denne tråd

Peugeot
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 15:13

Vi har selv en 206'er 1,4 HDI (diesel)

Den kører skide godt, og så er den MEGET økonomisk at køre i, vi har præsteret at køre ca 1100km på én tank.

Og så er de billige i reservedele.

Kan ikke anbefale fiat, de har typisk problemer med elektronik. (FIAT = Fejl I Alt Teknik) Hehe..

0
0
Svar på denne tråd

Biler...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 17:27
Jeg aner intet om biler, men udseende mæssigt ville jeg vælge Chevrolet eller Peugeot.

Savner dig min elskede pony, aflivet d. 4/1-07.

Her er et minde om min elskede pony

media.putfile.com/sputniksminde

Helt nyt Horsepower vinter/allround pony dækken str. 115 sælges

0
0
Svar på denne tråd

Bingobil...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 22:19

Kalos er altså bare en lille bingobil - ikke meget kvalitet over den, og den er så lille at det er nærmest en bil man "tager på" når man skal køre i den Pæn er den nu heller ikke...

206 + puntoen er fine biler syntes jeg, jeg har selv haft en fiat og ingen problemer med den. Begge mine søskende har kørt i 206, og har været meget glade for dem, og heller ingen problemer.

Min lillebror har en swift, og den er rigtig fed syntes jeg. Dog er hans en 3 dørs model, hvilket gør den meget federe - men der er det store minus at dørene er meget store i forhold til bilen, så derfor kommer man nemt til at slå den op i andre biler, hvis man ikke lige tænker sig om.

Personligt ville jeg vælge en Skoda Fabia, meget bil for pengene syntes jeg.

0
0
Svar på denne tråd

vi har en
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 22:30

opel corsa den kan jeg anbefale

kender ingen af ovenstående biler, men mener at have læst at chevrolet`en ikke er særlig sikker...

Jeanet

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  07-07-2007 16:09
vi har fiat punto grande 2006 og den er især godt fordi at der er kørecomputer med og crusecontrol. desværre købte vi den 6 mdr. inden regeringen greb ind og derved har vi tabt en masse penge på den øv øv. men en god bil der ligger godt i svingene. da vi skulle købe den prøvede vi også de andre biler du har vist men faldt for fiaten.

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2007 16:38
Vælg Skoda

Led mig ikke ind i fristelse -

(Jeg kan sagtens selv finde vej)

Dansk Varmblod - det eneste der dur ;-)

0
0
Svar på denne tråd

blandet landhandel..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 01:38

der er lige så mange meninger om de forskellige bilmærker som der er mennesker,

vi har haft rigtig mange fiat'er i tidens løb og har været de biler som vi har brugt mindst penge på i vedligeholdelse osv..

min personlige holdning er at suzuki swift er noget skrammel, kvaliteten er ikke ligefrem i top, også synes jeg ikke den køre særlig godt...

desværre er den chevrolet du har vist her ikke en "rigtig" chevrolet, da det er en koreansk produceret bil, og derfor på kvalitets niveau med Kia... en kia er efter min mening en alt for billig produceret bil og blikket er tyndt, så de ruster og får de en lille bule bliver den dyr at rette ud fordi blikket er så tyndt, også taber de MEGET hurtigt værdien...

pegeouten har der været mange problemer med, men som det er med alle ting så kan man både være heldig og få en uden problemer, eller ende med et dyrt problembarn...

Jeg ville helt klart vælge Fiat grande punto, det er en rigtig dejlig bil med gode køreegenskaber, og man får meget for pengene..

men det er meget en smagssag...

personligt er jeg mest til fiat, vw, (opel)..

som nævnt ovenfor har fiat haft problemer med rust, men det er ikke det store problemer nu, de fleste biler har nogle generelle steder for den enkelte model hvor de ruster..

men en skoda er også blevet en udemærket bil...

så tag den du synes køre bedst og som passer til lige netop dine behov.. mit bedste råd til dig er at tage ud og prøve dem allesammen, så får du en fornemmelse hvor du får mest for pengene, og forhåbentlig finder ud af hvilken bil som passer til dig...

savner dig Rose May og også dejlige Amanda...
Søger med lys og lygte efter Zenta og Surprice.
:{-( savner dem.
Min elskede Joe Boy
Officielt medlem af DÅHM i det sydjyske.
*Panik*
0
0
Svar på denne tråd

ford ka.
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 20:12
Har en ford ka.. rigtig lækker bil, økonomisk, sjovt design og gode køreegenskaber.

Mvh Sarah.

Stolt mor Pretty Girl Ask og Maja ;)

0
0
Svar på denne tråd

Swiften
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 15:18

fordi det er en lækker bil...

jeg er nok lidt farvet. Min mand arbejder på et værksted og hos hos kommer vi aldrig!!! til at eje en peogeot...

De andre kender jeg ikke så godt...

hvad med en Mazda. De er igen i år kåret til at være de bedste biler. Mindst reperation og rigtig god bil til prisen.

Held og lykke med det

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

suzuki
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 15:31

hejsa...

helt klart en swift, jeg har en 1,5 3 dørs og jeg har aldrig været gladere for en bil. det er noget fis at sige det er en skrammel bil ihvertfald!!!

har hørt en del dårligt om fiat på det sidste og før min swift havde jeg en pegeut pg det kommer jeg aldrig til at eje igen der er simpelthen for meget i vejen med de biler!!

men hver mand sin mening

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider