Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Bomstørrelser
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 11:23

Hej

Kan nogle fortælle mig hvad de forskellige bomstr. i de forskellige sadler svarer til

Kieffers hedder 1 til 5 - hvad svarer til smal bom

Passier hedder 27,5 / 28,5 / 29,5 27,5 må være smal ??

Trainers Jessica ???

Windsor Elite 1 - 5 - jf. mine oplysning må 1 være smal

Hvordan vurdere man bedst hvilken slags bom der passer til hesten ??

omformuleret spørgsmål:

Er en markeret hest altid lige med at du skal have smal bom ??

og at en "fed" rund hest skal have bred bom ??

eller hvordan

Sort Kieffer Lech DL byttes til Brun Kieffer Lech DL evt. andet med stor knæstøtte

Kieffer Isar 17" sælges - pæn og yderst velholdt

Diverse ting sælges - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

det er lidt en jungle
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 15:50

Det med at sammenligne sadlerne er stor set umuligt, da det betyder rigtig meget hvordan sadlen er bygget op, og de forskellige sadelproducenter måler forselligt.

Bomstørrelsen handler om hvor bred hesten er lige bag manken, så selvom en hest er tyk kan det godt være den skal have en sadel med smal bom og omvendt.

Sadler skal prøves, og med mindre man er heldig, kan man komme til at prøve uendeligt mange sadler før man finder en der passer hesten.

MVH Anja

16" sort kombisadel og 17" brun dressursadel sælges eller byttes - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

ikke sammenligning
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 16:47

Hej

Det er egentlig ikke for at sammenligne - mere for at vide hvilke nr. man skal kigge efter når man kigger brugt sadel.

Jeg har nemlig en kieffer bom 4 - og har altid troet at det var smal bom - men umiddelbart er det vist ikke alligevel ??

Jeg købte den for at skulle ligge på en hest med et MEGET markeret mankestykke - men det er åbenbart stopningen der gør at den ikke går på mankestykket - så der blev jeg klogere den dag det gik op for mig :-)

Ovenstående er også baggrunden for mig spørgsmål

Sort Kieffer Lech DL byttes til Brun Kieffer Lech DL evt. andet med stor knæstøtte

Kieffer Isar 17" sælges - pæn og yderst velholdt

Diverse ting sælges - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

det er svært men
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 16:54

En tommelfingerregel er at forsvidsel og bagsvidsel skal ligge vandret og sædets dybeste punkt skal være i midten - igen kun ting du kan finde ud af ved at prøve sadlen på hesten

Men hvis du har et stk kraftigt ståltråd så prøv at bøje det henover hestens ryg, der hvor kopfjernet i sadlen skal ligge. Dette kan så bruges som 'rettesnor'.

MVH Anja

16" sort kombisadel og 17" brun dressursadel sælges eller byttes - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider