Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Blue hors B-Express
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 10:16

Hej jeg r blevet anbefalet B-Express til hoppen da hun er lidt stresset til stævner, det har også hjulpet en smule. Jeg har så lige læst tråden om BH Amino og det var jo værd at prøve.

På BH B-Express står der at det hjælper ved sløved?? Nogen som kan beskæftige dette?

Min hoppe mangler nogle gange noget mere energi, og specielt når vi starter 2 klasser. Jeg varmer sjældent op i mere end 25-30 min sammenlagt incl skridt til første klasse, mellem klasserne står jeg for det meste stille og varmer så kun op de sidste 15-20 min inden vi skal ind igen.

Jeg kunne jo godt tænke mig at jeg kunne give hende noget mere energi uden at hun bliver mere vågen. Det skal lige siges at det kun er de første 15-2-0 minutter vi er på stævnpladsen at hun er vågen, ellers er hun yderst medgørlig at have med.

Jeg fodre hende med noget miljøfoder (kan selvfølgelig ikke huske navnet nu) hvor der bl.a er sort-havre og epona specialolie i samt alle de nødvendige vitaminer og mineraler. Så hun får jo energi nok fra foderet, endvidere får hun dagligt hvidløgsflager,E-vitamin fra BH og ekstra biotin. Og selvfølgelig hø,halm og wrap.

hvad kunne jeg evt. suplerer op med?

Kom endelig med jeres forslag.

Mvh.

Bitten

0
0
Svar på denne tråd

Bitten,
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 11:22

Dit problem er meget "generelt"

B-Express er godt når hesten HAR HAFT og SKAL have stress til at "genopbygge" depoterne. Du skal derfor give det 2 dage inden og 2 dage efter et stævne.

Er det træthed TIL stævnerne kan jeg anbefale dig at bruge Elektrolyt Turbo. (specielt imellem klasser.)Det er elektrolytter som genopretter væskebalancen så hesten ikke dehydrerer og "holder bedre på vandet" forstået på den måde at den bevarer energien længere og bliver langt mere udholden.

Mod stress kan jeg også kun anbefale Relax- jeg har selv en 5 års efter Frühling- og vi er glade for Relax

Håber du finder en virkbar løsning!

Venligst

Moeslund

www.m-hestesport.dk/shop

www.m-hestesport.dk

Danser med heste..

"Heste (og mennesker) skal mødes i øjenhøjde- også når de ligger ned"

0
0
Svar på denne tråd

moeslund...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 19:39

det forstår jeg ikke noget af med at du mener man kun skal give b-express i dagene op til og efter stævne.

Jeg har altid fået af vide,at det tager noget tid før det helt hjælper. -Dette er sågar bekræftet af en dyrlæge, der har kigget lidt på tilskudsfoder generelt.

Jeg har også selv prøvet at drikke det, og jeg kunne først mærke forskel efter knap 2 uger.

Der findes kure hvis det kun er til stævne, men er problemet mere generelt,så er b-express det rette, også til hverdag.

0
0
Svar på denne tråd

Tine...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 22:38

Jeg læser hvad du skriver og er delvist enig.

Man kan sagtens også bruge B-Vitamin i perioder.

Brugte det selv da jeg skiftede opstaldningssted(mod stress)og i andre perioder, hvor jeg forudser en hvis "stress mængde".

Jeg bruger det også, når jeg tager hesten ind fra græs efter sommerhalvåret.

Jeg bruger det også (når jeg ikke lige er i en periode) 2 dage op til stævner og 2 dage efter stævner.

Dette gør jeg fordi Blue Hors på deres produkts kursus instruerer os forhandlere i at "sådan skal det bruges" (for sådan bruger de det) og fordi jeg altid har på fornemmelsen at stævner slider på hestens velvære, og hvorfor så ikke booste deres immunforsvar det jeg kan.

Jeg er ikke dyrlæge, så kan desværre ikke forklare hvorfor Blue Hors og dyrlægen siger 2 vidt forskellige ting om BH's præparat.

Nu var Bittens problem stævnemæssigt og derfor fokuserede jkeg på at løse netop den problemstilling.

Men du har bestemt ret.. det kan med stor fordel OGSÅ bruges i hverdagen i perioder!

Moeslund

www.m-hestesport.dk/shop

www.m-hestesport.dk

Danser med heste..

0
0
Svar på denne tråd

moeslund
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 07:31

jeg har også været på forhandler kurset hos blue hors...godt nok snart 3 år siden, men der blev det også præsenteret som et dagligdags produkt

Og der blev heller ikke lagt fingre imellem, at der gik noget tid, før virkningen var der.

Jeg kan på stående fod ikke huske hvad det hed, det de mente man skulle sælge hvis det kun var til stævne eller en kortere stresset periode (der solgte jeg nemlig altid equistros pasta istedet).

0
0
Svar på denne tråd

underligt...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 08:40

Nu ved jeg så ikke om du stadig forhandler.. men på deres nye promotions CD- (til afspilning i butikken) står Andreas med Matiné og præsenterer de produkter han bruger ved stævner..

Hvilket blandt andet er B-Ekspress- "2 dag før og 2 dage efter"...?!

Men hvis det er noget tid siden du har været på det kursus, er det nok derfor.

Jeg var senest deroppe i april og der blev det instrueret således... Måske de har ændret formlen på B-ekspress...

www.m-hestesport.dk/shop

www.m-hestesport.dk

Danser med heste..

0
0
Svar på denne tråd

B-vitaminer
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 08:56

kan gives dagligt uden risiko for overforsyning, da B-vitaminer er vandopløselige og overskud udskilles med urinnen (kraftig gul).

Jeg bruger selv B-vitamin fra Stormøllen hver dag til mine heste i opstaldningsperioden. Stormøllens B kompleks har et højere indhold af B-vitminer end den fra Blue Hors og hesten skal derfor have en lavere dosis om dagen (økonomisk).

0
0
Svar på denne tråd

B-express...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 09:14

Jeg skal ikke kunne sige om formlen er ændret i mellemtiden, men da jeg arbejdede der for 5 år siden, fik stævnehestene det dagligt + det blev givet til alle i perioder med pelssætning.

Min tanke er om B-express er nok, når den mangler energi - umiddelbart ville jeg nærmere give den kreatin eller elektrolytturbo i stævne perioder.

Samtidig kan jeg ikke lade være med at tænke om det er fordi hesten stresser op at den bliver træt - i det tilfælde ville det måske være bedre at give den Relax Amino.

Har hun energi nok i det daglige?

Chris & Klumpedumpen (aka Koldmosens Victor)
0
0
Svar på denne tråd

moeslund
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 09:16

nej det er snart godt et år siden, jeg stoppede med det pjat

Men jeg vil nu stadig mene, at det er til daglig vedligehold, og ikke til "punkt" behandling.

Der findes der mange produkter som er hurtig optagelige.

0
0
Svar på denne tråd

Tine...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 13:13

Sjovt nok har jeg lige haft fornemt besøg fra Blue Hors og fik egentlig en meget god snak med Joan!

B-ekspressen er som jeg tidliger gjorde opmærksom på et fremragende middel i perioder MEN OGSÅ op til og efter stævner.

Når en hest skal til stævne bliver den altid påvirket af stemningen- nogle mere end andre.

Oftest har denne påvirkning enten i form at stress eller spændinger en indflydelse i tarmen. Tingene kommer til at "flyde" meget hurtigere igennem "lille-tarmen" og derfor når hesten ikke at nedbryde surhedsgraden, som så forflyttes til stortarmen.

Dette forringer PH værdien og giver oftest hesten diarré.

Dette ved vi jo alle dræner os for energi og "stødpude depoterne".

Dette sker umiddelbart så snart hesten opfatter, at der er stævne i luften. DERFOR kan man med fordel lade hesten have B- vitaminet i kroppen så antioxidanterne "ligger klar" til at binde surhedsgraden i tarmen.

Så altså.. giver du hesten B- vitaminet torsdag- så ligger det jo realistisk nok i tarmen om fredagen... Så mon ikke vi har fået sagen her afgjort nu.

Nok om det "pjat".

www.m-hestesport.dk/shop

www.m-hestesport.dk

Danser med heste..

0
0
Svar på denne tråd

Forresten-
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 13:25

Bitten:

Jeg syntes at du til det næste stævne skal prøve at tage en tube "Re Cover" med hvis du skal ride 2 klasser.

Det er elektrolytter og "andet godt" i hurtig opløselig form og derfor optager hesten det inden for 30 min og du behøver ikke fodre mellem klasserne, som du eks. skal med elektrolyt Turbo/ Super.

Den skal bare have adgang til vand!

Det skal også nævnes at det jo let også kan være aæm. kondi der halter lidt.. eller hvis det er en unghest, så kan mange indtryk let "suge" meget af energien!

MEN:

Held og lykke i din søgen efter det rette "stof"..

www.m-hestesport.dk/shop

www.m-hestesport.dk

Danser med heste..

0
0
Svar på denne tråd

Ros til Michelle
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 13:42

Jeg har egentlig ingen kommentarer til selve denne tråd, men må jeg ikke rose dig Michelle (Moeslund) for dine meget saglige svar, og fordi at du ikke bare kommer med et surt modsvar fordi en anden måske er uenig! Kunne vi ikke strø din indstilling videre til nogle af de andre indlæg som her på HN nogle gange er præget af mudderkastning ...

Så Michelle...

Mange hilsner Mette

0
0
Svar på denne tråd

Hej og tak
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 18:55

for alle jeres råd og svar. Jeg har ikke haft tid til at besvare dem endnu.

Først ville jeg lige skrive at jeg glemte at nævne at hesten får elektrolytter (Brogaarden´s) året rundt, så det ville leg mene burde være nok.

Hesten er næsten altid "vågen" når vi er i byen lige når vi er kommet frem, men det falder egentlig hurtigt over. Og den er såsan set også pænt afslapper derefter. Så det er vel forbi ar hun lige skal hidse sig selv lidt op.

Hun kunne godt bruge lidt mere energi i den daglige træning, men jeg skal drive klart mere når vi er til stævner.

Mvh. Bitten

0
0
Svar på denne tråd

Bruger B-express
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 14:56

og kobber-mixturen samtidig i fældningsperioderne forår og efterår, og det sætter fut i hesten! Har dog ingen erfaringer ift. stævner.

MVH Dixonfan

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider