Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Blue Hors relax amino; Erfaring??
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 23:41

Hej,

Jeg er blevet anbefalet relax amino til min hest, da han stresser utrolig meget, når han er med i byen.

Det er ikke noget problem, når vi blot kører til undervisning, men er han f.eks med ved større arrangementer går det helt galt for ham. Han kan køre sig selv helt op, og vi får derfor sjældent egentlig vist, hvad vi kan. Nu skal det også lige nævnes, at han er hingst; det har også en vis indflydelse. - og nej: han bliver ikke kastreret, da han bliver brugt til avl. Alternativet er så at holde ham væk fra større arrangementer, men dog en skam.

Vi håber dette produkt kan hjælpe os lidt på vej; - er der nogen her, der bruger/har brugt det? - og hvad er jeres erfaringer med det??

Mvh. May.

Stutteri El Falcon; PURA RAZA ESPANOLA. Særdeles velgående hoppeføl fra 4/10-06 sælges ved fravænning.

0
0
Svar på denne tråd

relax amino
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 08:05

Jeg har tidligere brugt relax amino til en pony, der stressede frygteligt op, når vi skulle til stævner.Det havde efter min mening en beviselig effekt. Ponyen var stadig tændt, men stresstoppen var væk. Vi var på et tidspunkt løbet tør for relax amino og kunne ikke få fat i noget. Jeg prøvede så et lignende produkt fra et andet firma. Dette virkede ikke beroligende på min datters pony, desværre tværtimod. Det blev en week-end, hele familien stadig husker.

Vh

Anne Marie

0
0
Svar på denne tråd

matiné...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 08:07
skulle efter blue hors udsagn få det med god effekt. jeg selv fodtrer mig ud af en varm hest ved at sætte stivelses niveauet ned. matné får heller ikke havre i sin kost så måske en kombination knne bruges.

mvh hilsen
SUNFLOWER
dejlig 3 års til salg. se præs.

SØGER Super låne pony til min datter, skal være begynder venlig
0
0
Svar på denne tråd

Virker IKKE her
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 08:10

Hos andre virker det.

Her er ikke et korn i sigte i foderet.

Illum

.

DU mener jeg er anstrengende og en pest, alligevel tager DU dig tid til at sidde at gennemgå og kommenter mine kommentarer.

Jeg ER beæret

men

Kan DU se et underligt sygt mønstre ??

0
0
Svar på denne tråd

Relax Amino
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 10:28

Da jeg arbejdede på BH brugte vi det på flere heste når de skulle i byen med succes :-)

Jeg mærkede en tydelig forskel på hestenes humør. De var stadig tændte, men nervøsiteten og stressen var væk. Specielt et par enkelte af hingstene stressede meget op når de var i byen, da flere steder ikke havde tænkt over at det ikke var smart at placere en hingst i boks ved siden af en hoppe - der må jeg sige det hjalp meget uden at tage energien fra dem :-)

Chris & Klumpedumpen (aka Koldmosens Victor)
0
0
Svar på denne tråd

Relax Amino...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 19:40

En hest jeg engang red fik det i en overgang - med en anden rytter. Efter hvad jeg kunne forstå så hjalp det! Normalt var hesten meget ivrig og "fartgal", men det lød til at hun fik mere styr over hesten hvis den fik Relax Amino...

Har selv overvejet om jeg skulle give det til ham af min når vi flytter... Skal fra Skive til Birkerød og han skumsveder efter 15min i en trailer - på en "god" dag... Han skal dog i en lastbil når vi flytter...

Er der nogen herinde der har prøvet at bruge det i den sammenhæng? Transport?

Gitte, Lucky og Charmartin
Den magiske trio
:-D

Man skal ikke skue hesten på hårene...Den kunne jo gå hen og blive klippet...

;-D

Mangler du opstaldning?

Team Bilstrup er stedet med de mange ridemuligheder!!

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg købt en bøtte..
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 21:43

Vi skal til sjælland på kursus i weekenden, og gerne have noget ud af det. Nu er der jo selvfølgelig ikke al den virak på dette private sted, men nu skal det prøves, og vi håber at kunne spore en virkning.

Mange tak til jer, der ville dele ud af jeres erfaringer med dette produkt.

Mvh. May.

Stutteri El Falcon; PURA RAZA ESPANOLA. Særdeles velgående hoppeføl fra 4/10-06 sælges ved fravænning.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 08:32

GitteRH: Jeg havde en hoppe som var skumsvedt og helt opppe i det røde felt når hun blev transporteret. Hun stod og rystede over hele kroppen. Jeg prøvede Relax Amino med rigtig god effekt. Hun var kun lettere svedt og var til at komme i kontakt med. Så jeg brugte det altid når vi skulle til stævne og vil aldtig være bleg for at bruge det igen.

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

kit...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 19:56

hvordan brugte du det?

opstart flere dage før eller bare på dagen?

mvh hilsen
SUNFLOWER
dejlig 3 års til salg. se præs.

SØGER Super låne pony til min datter, skal være begynder venlig
0
0
Svar på denne tråd

Relax Amino
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 21:43

Jeg har også brugt det med rigtig god effekt. Min ene hest var i en periode helt umulig at ride til stævner. Den kørte helt op i en spids, så spøgelser overalt, og var ikke til at få til at koncentrere sig. Han fik så Relax Amino nogle timer inden han skulle afsted - jeg kan ikke huske det præcist, men det står på bøtten - og det hjalp med det samme. Han var med i byen et par gange på denne måde, og derefter trappede jeg ned, så han kun fik halv dosering, senere kvart dosering, og til sidst kunne det helt undværes.

Så gode erfaringer herfra, men det virker ikke på alle heste, men er værd at forsøge.

Mvh.

Rebecca.

Dejligt hingsteføl fra 2006 sælges
0
0
Svar på denne tråd

Var lige en tur..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 00:01

i byen med ham i dag, hvor han havde fået den anbefalede dosering. Synes at kunne spore en effekt; han arbejdede meget koncentreret, og var faktisk ikke oppe og ringe på noget tidspunkt. Spændte på weekenden som er en større prøvelse

May.

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder som
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 12:08

noget jeg skal prøve, har nu i 4 år kæmpet med at min kigger helt vildt til stævne og flygter fra det den bliver bange for, den 174 cm, så jeg har ikke de store muligheder for at holde ham tilbage når han endelig rykker, derhjemme er hans trænings niveau til M dressur, men i byen kan vi med nød og næppe snige os til en første uplaceret i en La1 klasse, fordi han stikker af indimellem... især i galoppen...

Så vil da prøve dette produkt...

Bettina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 18:11

jeg har en hoppe som jeg wspringer på, og til stævner hidsig hun sig helt vildt op over opvarmings spring, og til omspringningen.

i hovedrunden går hun perfekt, men når jeg er kommet oversidste spring, og så skal op til omspringningen tænder hun helt af.

hun stresser, bliver hidsig, og man kan hverken gøre det ene eller andet, mon dette produkt ville hjælpe på hende?

CAsanova sælges, til godt hjem. godt avls emne. har papir.

IC hoppe mave udlånes. avler store føl

0
0
Svar på denne tråd

Monty fik
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 20:38

den fra Solanum ugen op til han skulle rejse fra danmark til norge og han var udervejs i 4 dage med 4 transport skifte og tog det totalt cool han er normalt en hest som kan stresses let da jeg kom i stalden dagen efter han ar komet stod han som om at her havde han sgu været altid så jeg kan varmt anbefale den fra solanum den har enormt god effekt.

kan samtidig også anbefale Baldrian dråber..

Solanum No Stress

Anvendelsesområde:

dæmper nervøsitet og stress

Et højt indhold af let optageligt magnesium, B-vitaminer og aminosyrer (heriblandt tryptophan) lægger en dæmper på hestens temperament.

Det er meget vigtigt at magnesium-kilden er let optagelig og ikke blot magnesiumoxid eller magnesiumsulfat. I Solanum No Stress anvendes magnesiumfumerat og en magnesium/protein-forbindelse, der gør at optageligheden af magnesium bliver særdeles god.

Anbefalet daglig dosis til stor hest: 50 gram = 2 mål.
Til pony anbefales 1,5 mål pr. dag.

Indtagelse: pulveret blandes i hestens foder morgen og aften.

koster: 295 for 500 gram

Den her skulle være ekstra god til transporter:

Solanum Traveller

Tilskudsfoder til heste

Anvendelsesområde:

dæmper nervøsitet og stress

dæmper svedudbrud

normaliserer tarmfunktionen ved hjælp af probiotika

hurtigere "re cover" - stort indhold af kobber og zink

opretholder korrekt væske/saltbalance

Et højt indhold af let optageligt magnesium, B-vitaminer og aminosyrer (heriblandt tryptophan) lægger en dæmper på hestens nervøsitet.

Det er meget vigtigt at magnesium-kilden er let optagelig og ikke blot magnesiumoxid eller magnesiumsulfat. I Solanum Traveller anvendes magnesiumfumerat og en magnesium/protein-forbindelse, der gør at optageligheden af magnesium bliver særdeles god.

Brugsanvisning: 50 gram = 3 mål 6 - 8 timer før transport.
Yderlig 50 gram hver 6 time under transport.
Ponyer anbefales 2/3 dosis.

Indtagelse: pulveret blandes i hestens foder.

koster: 295 for 500 gram.

købte selv 500 gram som var nok til min transport til norge.

Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.

"Proff. Multitasker = Mor fuldtid "

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider