|
|
| Hvad koster opstaldning nu om dage.. |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
16-06-2007 18:18 |
|
ja jeg vil ikke lave mit indlæg, som en annonce for opstaldning, for så bliver den jo bare slettet. så jeg nøjes med at stille lidt spørgsmål, som jeg så kan bruge til mine videre planer emd min stald og en eventuelt ledig boks. Men jeg vil meget gerne høre lidt om, hvad i giver rundt omkring, for at ha jeres heste opstaldet privat. Hvad får i tilgengæld af ydelser i form af foder strøelse og hø- wrap. Hvilke muligheder er der for stort/ lille ridehus. Er der udendørs ridebane. små eller store folde tilrådighed. hvem lukke rud/ind og hvad med udmugning. Synes i det er bedst selv at indkøbe jeres foder og selv stå for at blande det, eller foretrækker i at udlejer står for det hele.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fuldpas |
|
|
Hej Jeg står næsten på fuldpas til 2900,- pr måned i storkbh 3 daglige fodringer med kraftfoder (pt Spillers) og evt vitaminer 2x wrap om dagen - ikke ad libitum - men ca 8-10 kg efter behov daglig ud/indlukning på fold (jordfolde med hø/frøgræs) Skal til gengæld selv muge ud. Mulighed for at stå på halm eller spåner til samme pris Der er 2 pkk spåner om ugen incl i staldlejen - skal man bruge flere kan man købe ekstra. Indendørs Forholdsvis store bokse - mindre staldafsnit Fri adgang til 18x54m ridehus Adgang til 20x60m ridehus når der ikke er rideskole/ridefys Adgang til vandspiltov Rytterstue med varmdriksautomat og sodavandsautomat Udendørs 2 20x60 dressurbaner mindre grusbane ca 50x100 m springbane rotunde Mulighed for sygefolde Direkte adgang til Vestskoven Minus er at foldene ikke er særligt store, og at der ikke i direkte forbindelse er adgang til græsfolde, samt at der er begrænset foldtid (ca 4 timer) Hvis man ønsker hesten på fold i længere tid, skal man selv lukke den ud/ind Jeg er godt tilfreds med at der er så meget service, da jeg ofte kommer sent og rider. Håber at jeg fik besvaret det hele mvh Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Inger |
|
|
Jeg giver 1350 kr. 9 mdr om året (der er desværre kun sommergræs periode i 3 mdr. hvor vi giver 675 kr) Der bliver taget klatter og strøet let dagl. De bliver lukket på fold og taget ind igen Store fode Lille ridehus 20x60 udendørs bane springbane Foder er incl. i prisen 3 x dagl. - dog er hø ikke incl. men de vil gerne give hesten det. Jeg fortrækker selv at købe foder, men kan godt se det er lidt besværligt for staldejer at stå med 20 forskellige slags foder blandinger. Man kan godt selv købe foder, dog trækkes der ikke en krone fra i prisen. Jeg er okay tilfreds med stedet, jeg behøver stor set ikke at komme, det er ren luksus i forhold til at jeg altid har været vant til at klare stort set alt selv, men en stor omvæltning. Håber du kunne bruge dette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Afhænger af område |
|
|
Hej Inger! De hvor min hest står nu - Stald Ellekilde ved Arresø, betaler jer kr. 2.600,- pr. måned for fuld forplejning, dvs. fodring 2-3 gange dagligt, ud- og indlukning hver dag samt udmugning. Stedet har super faciliteter (ridehus, stor drænet ridebane, vandspiltov m. varmt vand, solarie m.m., men der er ikke nogen stor skov i nærheden. Samme sted kan man opstalde sin hest for kr. 2.100,- hvis man selv muger ud. Alle heste står på halm og får wrap ad libitum. Hvis jeg skulle finde noget tilsvarende i nærheden af min bopæl i Hørsholm, vil det koste min. kr. 3.500,-. Så området og udbud af pensioner i området er af stor betydning for prisen og ligeledes om der er ridehus eller ej. Hilsen Lise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opstaldning |
|
|
Jeg giver 995 kr/md. for en boks nord for Kbh. (Lyngby). Jeg skal selv købe spåner, hø/wrap, foder -ja, det hele. Vi skiftes til at fodre (ca 4 gange/md) og lukke ud/ind (1-2 gange/ugen). Vi sætter foder og hø frem og så skal dem der fodre bare hælde op krybben. Der er ok folde (ikke de største, men bedre end de fleste her i området). I vinters har de gået 4-5 timer om dagen, men efter de er kommet på græs går de ca. 8 timer. Der arbejdes på at vi også får 8 timer på vinterfoldene. Der er en lille bane (20x33 m) på stedet og en rotunde. Naboen har en stor bane som vi også må bruge. Der er ikke noget ridehus i nærheden. Der er 300 m. til Dyrehaven og rigtig mange km ridestier!! Der er en lille rytterstue med mikrobølgeovn og el-kedel -og varme 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| priser... |
|
|
Der hvor mine står nu gir vi 1500, der blir lukket ind/ud hver dag, vi lukker selv ind i weekenderne, foder 3 gange dagligt, wrap i vinterperioden, hestene får alt det de vil spise, vi muger selv, store folde hvis det ønskes hestene kan også gå alene, 20x60 ridehus og bane, stor græs spring bane, skov i nærheden og gode natur ture. man kan få muget for 1800 kr, de står på halm, men må gerne stå på spåner hvis man heller vil det.
SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!! DANSKE OLDENBORG HESTE - KAN OG VIL
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tølløse... |
|
|
Interview står på en privat gård ved Tølløse med 3 vallakker, som er ejet af gårdmanden. Jeg giver 800 kr/mdr. alt inkl. - Foder, vaslet havre, Hippolyt-müsli og biotin - Halm og hø ad libitum. Han fodrer ellers med wrap, men Inter får dårlig mave af det, så han høstede lige noget 1.klasses hø til hende og hun får det uden ekstra betaling. - Ud-og indlukning på store græsfolde. Går ude hele døgnet i øjeblikket, men kommer på stald, hvis der er meget varmt eller vådt. Om vinteren er de ude fra 8-18 hver evig eneste dag. Lækre folde m. græs hele året og minimalt mudder om vinteren. - Ridebane og gode turmuligheder. - Gratis trailerparkering Og gårdejeren ringer, lige så snart der er det mindste med Inter. Selv hvis hun taber en sko. Så jeg er rigtig glad for at have hende derude, for jeg ved, at hun bliver passet og plejet i alle kanter og ender. Men hvis jeg kommer ind på veterinærmedicin til august, bliver hesten flyttet ud til min veninde i Roskilde (SanneBo Hestepension), hvor jeg skal give 1700 kr for boks, fold, halm+hø, ind-og udlukning, foder, ridehal og bane. Der er også gode turmuligheder til skov og strand der.
Ejer af Interview Firfod. There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse. - Rolf Kopfle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I nærheden af Esbjerg |
|
|
Noget siger mig at priserne er meget forskellige fra landsdel til landsdel - men sådan her har jeg det: Privat opstaldet hvor der lukkes ud/ind - døgnfold om sommeren. Vinterfolden er med masser af hø og der er græs om sommeren. Vinterfolden er lille - så de får et par gange om ugen adgang til en af de andre så de kan få strukket benene. Foder står udlejer for - hun er uddannet agronom. Der købes specielt foder hjem til min i forhold til de andre - dvs. de får alle det de individuelt skal have. Udlejer kan ved travlhed/ferie overtales til at skifte dækken f.eks. eller lige strigle en hest ekstra et par dage. De står på madras. Er man i stalden tager man selv klatter - ellers gør udlejer og strør så toplaget er rent og tørt. Der er oplyst veldrænet ridebane på 20x60 på stedet og lækkert rideterræn. Desuden mulighed for at låne trailer. Dette giver jeg 800/mdr for - hvilket må siges at være billig, billig!!! Dette kan så også kun lade sig gøre fordi jeg selv gør mit bedste for at hjælpe hvor jeg kan med at lukke ind, tage klatter i alle boksene og hjælpe med bundmugningen når det er tid. Desuden selvfølgelig feje efter mig selv og andre "selvfølgelige" ting.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ved odense |
|
|
i selvpasser stald: 650 pr måned i vinterperioden. incl: morgenfodring og udlukning, halm og brug af ridebane + ridehus. resten står vi selv for. aftenfodring foretages af den der er i stalden mellem 6 og 7. vi blander selv foder og stiller frem. på stedet findes: - lille bitte ridehus, (17*35) med meget tør bund. vi arbejder dog på at få ny bund på, og har fået lovning på dette. - oplyst 20*40 ridebane, får snart en 20*60 - en smule hjemmebikset springmateriel. der arbejdes dog på at få indkøbt noget ordenligt. og en "springbane" der ikke er blevet helt færdig endnu. - MEGET fine tur muligheder. ligger ned til et skønt naturområde, med mange ridestier. dog findes der mange hysse naboer, der ikke bryder sig om hestene  - store sommerfolde, der trænger til en omlægning mht græs. - forholdsvis store vinterfolde, der er ALT for mudrede om vinteren. desuden er der blevet indført arbejdsdag en gang om måneden, så vi kan få ordnet nogle af de ting vi går og drømmer om. 
"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stalden |
pil olsen ♥daphne♥ |
17-06-2007 09:23 |
|
jeg har min heste stående på damgården ved nakskov. dettte giver jeg 1.980 for. og det eneste jeg selv skal er at muge:) Men det er gode store bokse, stort ridehus, mindre ridehus(mest til undervisning af rideskole), udendørs ridebane, udendørs springbane. der er masser af mulighed for undervisning og det ligger tæt på hvor jeg bor:) Det er super skønt:) Og folk er virkelig flinke til at hjælpe derude:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 3460 Birkerød |
|
|
Hej Inger Min er opstaldet privat i en lille stald i Birkerød lige ved Rude Skov. www.furesoedal.dk Ydelser: Fuldpas: Morgen- og aftenfodring, udmugning, halm og hø. Ud- og indlukning alle ugens dage. Selvpas: Morgenfodring alle ugens dage. Udlukning alle hverdage. Weekend, søn og helligdage, skal selvpasserne selv lukke ud samt selvpasserene selv skal lukke ind og aftenfodre alle ugens dage. Der udarbejdes en fornuftig vagtplan for både indlukning/aftenfodring og udlukning. Foder, hø, wrap, halm mm køber selvpasserne selv. Hø og halm kan købes og leveres via Furesødals "halmmand" til rimelige penge. Der findes intet ridehus, men der er en nyanlagt ridebane. Springbane på græs. Gode store folde. Jeg syntes bedst om selv at stå for pasningen og vil selv bestemme hvad min hest skal æde. Jeg har også tid, da jeg arbejder 31 timer om ugen samt min datter på 18 også gå med i hjælpen med pasningen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 3460 Birkerød |
|
|
Glemte betalingen: Fuldpas: omkring 2.000,- - 2.200,- Det er et skøn, for jeg ved det ikke præcis. Selvpas: 950,- til 1.100,- afhængig af bokstype.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
min hest opstaldet ved køge i en lille privat stald . Hestene lukkes ud og ind på meget stor jordfold og er ude ca 9-12 timer i vinter perioden. Der fordres 2 gange om dagen og de står på spåner. Stråfoder på jord fold og i boksen om natten. I opstaldnings perioden betaler jeg 1200 kr alt incl. det eneste jeg (og de andre) skal er at muge op til 7 bokse 1 gang om ugen (ejerne tag klatter sent om aftenen), samt selvfølgelig feje og rydde op efter os. Og naturligvis giver vi en hånd med, hvis det påkræves, men det er sjældent, jeg oplever det- da jeg mest er der om formiddagen og de andre om aftenen. I sommer perioden gå de 4-8 timer på store græsfolde eftermiddag/ aften og natten og formiddagen går de på jord fold (for ikke at blive for fede) ingen mugning. Dette koste 500 kr pr. mdr. Der er en oplyst ridebane rigtig god på 20*40m, hvilket er ok da vi sjældent er mere end 3 på banen. Vi har lidt fælles spring materiale.Der er ca. 5 min skridt til stort ridehus. Skov og strand i nærheden.( fra november og til april har jeg brugt den 3 gange. vi er alle mest til udendørs næsten uanset vejret) Et kanon godt sted at have opstaldet, hvor der kun er voksen ryttere og vi har det alle godt sammen uden fidder. Jeg har ca ½ times kørsel i bil dertil, men kan ikke finde et sted i nærheden, uden det er selvpasser eller turnus ordninger og meget andet, som jeg ikke pga. af arbejde og sygdom ikke kan påtage mig. For mig er det ikke primært prisen, men bl.a. mine fysiske og arbejdsmæssige muligheder, der er afgørende. Jeg synes du virkeligt skal overveje, hvormeget din pensionær selv skal. Selvpasser stalde er der mange af, men de har ofte tomme pladser, da mange som jeg ikke kan påtage sig turnusordninger eller fodring osv. men gerne vil betale for at det bliver gjort- flere steder kan det ikke lade sig gøre, men så må man selv træffe aftale med andre i stalden, hvilket jeg ikke er helt tryg ved og har derfor valgt flere også meget lækre steder fra. Men nu må jeg heller se, at komme ud til den lille hyp og se at han ikke "druknede" i det regnvejr igår (Jeg ved han har det godt ellers var der blevet ringet fra stalden).
Whatever you say or do - it always returns to you!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| privat |
|
|
Mindre privat går 7 km fra Skanderborg. Der er 16 bokse, hvoraf 7 bliver brugt af udlejer selv. Vi er 8 opstaldere som alle kommer fint ud af det med hinanden. Rytterstue har vi ikke behov for, da vi alle mere eller mindre bor i udlejers køkken Eller på terassen i det gode vejr. Der er fælles udmugning søndag formiddag. Det forgår med bobcat og så hjælper alle til med at samle sammen, feje og strø. Til hverdag strøs med halm efter behov. Der er ingen fast ordning med det der strøning, vi hjælpes bare ad når vi er der, sådan lidt på skift og husker at sige pænt tak til dem der har gjort det denne dag. Om sommeren går de på døgnfold på store græsfolde, under opsyn det meste af dagen. Dette giver vi 500/md. Vinter går de på fold alle de lyse timer på mindre folde, der desværre bliver til jordfolder når man når længere hen på sæsonen. Der fodres med havre, lucerne, majs og vitaminer fra salvana. ønsker man andet end dette skal man bare selv sætte det frem og så fodrer udlejer morgen og aften. Ind og udlukning er ligeledes med i prisen. Vi giver 1000 kr. for boks og halm. Derudover betaler man for foder og hø. Der er en 20x50 hal og en 20x40 udendørs-bane, der dog kun er egnet til brug om sommeren. Der er planer om anlægning af springbane. En masse springmateriel til fri afbenyttelse. Tæt ved skov og sø. Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opstaldning og pris |
|
|
Jeg har boks i Odense S til 1100kr. pr. md. Det inkluderer; - kæmpe stor boks med vindue - rigtig lækre folde året rundt - ridebane 20x60 - gode turmuligheder - hesten bliver lukket ud/ind hver dag, går ude alle de lyse timer året rundt - der bliver fodret to gange dagligt pt. - foder er inkl. - halm; alt hvad man kan bruge, man muger selv - 1 anden opstalder udover mig, stedet har selv 8 heste inkl. føl - da jeg fodrer med wrap er hø ikke inkl. - kommende vaskeplads med varmt/koldt vand - gødningsprøve m. ormekur 2x årligt Krav fra opstalder; ingen væver/boksvandrer/krybbebider/ luftsluger, ingen bagsko, at hesten er passet med vacc. og dyrlæge og tl at omgåes mht. temp.
M.V.H. RiderLykke  Se min HP her: www.lykkepoms.dk ..Man bliver ikke selv hvid fordi man sværter en anden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opstaldning og pris i århus |
|
|
1500 for pony 1700 for hest
Det er icl.: - ind og udlukning - fodring tre gange dagligt - foder - halm - 4 pakker spåner om måneden for pony og 5 for hest - stort ridehus - gode store lyse stalde - udendørs spring og dressur bane
Derudover ligger skoven op til vores folde, så vi skal hverden over vej eller noget andet.
Vi skal så betale halvanden krone pr kilo hø/wrap.
Mvh. Clara, Perle og Mons. :)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ghtrgrth |
|
|
Jeg giver 2500 per måned i Københavnsområdet. Hestene bliver lukket ud og ind ALLE ugens dage, dvs. også i weekenderne! De er på fold fra ca. 6 morgen til 18 om sommeren, og fra 7 morgen til 17 om vinteren. Dog afhænger foldtid helt af vejret. De får den wrap de kan spise. -Også om sommeren. I den varmeste sommermåned står de på fold om natten men er inde de varmeste timer på døgnet. De bliver fodret tre gange dagligt med hel havre og Fiberlux. Der bliver muget hver dag og fjernet pærer ved hver fodring. Og så bliver der strøet (spåner) to gange ugentligt. De små bokse er ca. 3x3, og så er der nogle der er en del større. De har lækre, store folde med solidt hegn. Vinterfoldene er også ok. Og så er der et nyopført stort ridehus  Naturligvis er der sadelrum og derudover indendørs og udendørs vandspiltov. Og så er der en super god løsdrift til ca. 1800 per måned. De har et rigtigt løsdriftshus at gå ind i. Det er stort og rimelig nyt.
NY lækker OS-trense sælges (full)! Highlander <3 Nyd livet på de evige græsmarker.. Glemmer dig aldrig! Den stolte ejer af Miss GiGi - fuldblod er vejen frem  -Og det går stærkt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Catzelil |
|
|
Skulle lige se hvor det var i KBH-området du havde opstaldet til den og pris og service. Ser at du købte Highlander. Highlander har også en stor plads i mit hjerte og det gør mig ondt at du har måtte aflive ham. Selv forsøgte jeg at købe ham fra BRF i foråret 2001, jeg kunne se han ikke trives med rideskolelivet samt du som selv skriver, at hans ryg ikke havde det alt for godt. Faktisk undre det mig en del, at han ikke fik kolik på BRF. Jeg stoppede på ridehold i december 2000 på BRF, da jeg ikke kunne forenes med, at Highlander gik på eftermiddagshold, senere med part som satte ham ind ved 18.30 tiden, hvorefter han skulle æde og igen sadles op med vådt rideunderlag gå ridskolehold kl. 19 og evt. også kl. 20. Det glæder mig dog utrolig, at Highlander nåede at opleve er godt hesteliv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opstaldning |
|
|
jeg har min hest opstaldet i vemmelev. der giver jeg: 1000kr for: halm ind/udlukning alle ugen dage ridehus 20x40 ormeprøve. (betaler selv evt behandling) jeg køber selv foder, wrap. der er 1 selvpasser weekend pr. mdr, fra fredag aften til søndag morgen. vi er 16 om at dele de weekender, så det er ikke så tit man skal til. hvis vi vil have vores heste på sommergræs, giver vi 800kr for det. jeg syntes det er billigt, og det er et super sted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opstaldning - nær den tyske grænsen |
Stinchen |
18-06-2007 12:37 |
|
Hej. Hernede i det dejlige sønderjylland, nær den tyske grænse, kan man få sin hest opstaldet for 1450 kr/md. I denne pris medfølger: Ind og udlukning fra fold hver dag - gode, store, aflange folde. Fodring + foder. Gode store lyse stalde - masser af plads på selve staldgangen. Boksene er nye og lavet i forhold til regeringens udspil, alle er blevet lavet til store heste. Udmugning. Stort ridehus Udendørs springbane. Ligger tæt på skov og vand - dvs gode turmuligheder
Da jeg ikke har hest opstaldet der, kender jeg ikke alle detajler fx. i forb. med foder og fodring. Mvh. Stinchen
Quando omni flunkus moritati - Hvis alt andet går galt, så spil død (-;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|