Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Krybbebiderrem - Hvad virker bedst?
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 17:42

Nogle der har erfarring med denne type krybbebider-rem?

www.rideudstyrslageret.dk/ product.asp?product=902&sub=42

0
0
Svar på denne tråd

Dyrplageri
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 18:13
Jeg ville droppe den slags "tortur" og i stedet fodre ud af problemet.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Konfirmation - forårsbryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

Krybebidning...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 18:22

kan man fodre sig ud af, det ville være ren tortur at give hesten rem på. Den bider i kryben fordi den har ondt i maven, og hvis du giver hesten rem på fratager du hesten muligheden for evt slippe for at have ondt i maven.

Mit råd vil være at kontakte Miki, her på HN kendt som Prettyfancy og hun har en hjemmeside hvor du kan læse mere om krybebidning... http://prettyfancy.ridesiden.dk/

Freedom rides....on a Quarterhorse

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse"

0
0
Svar på denne tråd

Tro mig...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 18:31

TOTAL stivelses fri fodring OG et naturprodukt imod mavesår er prøvet, uden målbar effekt.

Tror det er blevet en måde at kapere stress på, og vil forsøge at ændre denne adfærd med en rem i en periode.

Skal lige siges at hesten er flyttet til meget rolig stald og mange timer fold dagligt.

0
0
Svar på denne tråd

blir dårlig vane
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 10:39

Nu har vi en rideskolehest som er krybbebider.

Vi har fået af vide at det er blevet en vanesag for den, af dyrelægen.

den ligner ikke en der lider fordi den har krybbebiderrem på. den er altid glad og rar

jeg vil sige det er bedre den får remmen på, end at den suger masser af luft ned i maven.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 12:20

Hvis det er blevet en vane at sluge luft kan man operere mod det. Det er ikke nogen rar operation, men hvis alternativet er en rem ved jeg ikke hvad der er værst??

0
0
Svar på denne tråd

bfdbgfdbfg
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 14:09

Ja, jeg har erfaring med den. -og den er ikke et hak bedre end andre remme.

Vil fraråde brugen af de remme..

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
Den stolte ejer af Miss GiGi - fuldblod er vejen frem ;)

RODEO ER AFLYST,- VI VANDT!!!!

Tak for kampen allesammen!

0
0
Svar på denne tråd

præstgaard og tante...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 19:33

Hverken remme eller operation kan gøre sig mod en krybbebider. Det er dyreplageri og det burde forbydes!!!

Der er lavet forsøg der viser at hestene IKKE får luft helt ned i maven, når den krybbebider, så remmen er ikke til nogen som helst nytte!

Det er skrøner og uvidenhed der får folk til at tro at hestene bliver syge af at krybbebide. Kolikken kommer ikke fra at hesten bider og "sluger luft", men derimod fordi den har dårlig mave!

Mht operationen - ville du operere stemmebånde ud på en hund der gøede meget? For det kan sidestilles med den operation som du her beskriver. Det er da dyreplageri. Plus at hesten bagefter ser deform ud i mine øjne, når en så stor muskel fjernes.

Tag engang og lær lidt om emnet i stedet for bare at godtage alt muligt ævl.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

lad dog hesten være...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 19:34

Ja, hvis du har prøvet absolut alt, så synes jeg du skal blive ved med at prøve og glemme alt om rem. Den skader mere end den gavner.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

NEEEJ IKKE REM
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 21:29

Brænd det skidt..

Det skulle forbydes, at putte sådan en tortur rem på sin hest/pony..

Foder korrekt og få evt. hesten undersøgt for et muligt mavesår. En kikkert undersøgelse er faktisk ikke ret dyr..

Vanen kan være tillært og indgroet, og det kan være yderst svært at pille denne adfærd af hesten/ponyen (det lykkedes imidlertid for nogen ).

Jeg mener klart man skal prøve, at se på andre forhold omkring hesten og forbedre disse. Det er slet ikke så svært, og det er da forfærdelig synd for hesten/ponyen, hvis den "sætter" pga. smerter, som egentlig er rimelig nemme at fjerne/minimere - uden brug af rem..

Har hesten et mavesår (eller andre mavesmerter) kan den som følge deraf "sætte", og derved frigives der nogle endorfiner, således at hesten, i en eller anden grad, smertestiller sig selv.

Dette er ikke muligt i samme grad, når man sætter denne modbydelige rem på hesten..

Megen af den gamle "viden" omkring dette fænomen holder ikke længere "vand" så prøv at undersøg noget af den nyere viden, og så vil du forhåbenlig selv ændre holdning til remmen..

0
0
Svar på denne tråd

Dyreplageri!!!
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 22:10

Jeg syntes altså at det er syndt at gi en hest sådan en rem på... Min gamle elskede pony var såådan en krybbebidder og så vare der nogle som der havde sagt at jeg skulle købbe sådan en rem til hende. De er forfærdeligt!!! Da jeg havde giet hend den på bøvsede hun igen også sagde min far at jeg bare sgu stramme den meget mere og så gik jeg og da jeg kom tilbage min hende ldt senere var hun død!!! Jeg troede jo at hun bøvsede da jeg strammede den, men jeg tror at det var fordi at det var at hun ikke kun trække vejret så godt at hun sagde sådan en lyd. Og så strammede vi den jo bare enu hårdere... Kan aldrig tilgi migsel eller min far for det!!! Jeg mistede min elskede pony pågrund at det!!! Det er sindsygt i hovedet at bruge sådan en rem. De ka ikke trakke vejret når de har den på, også dør de ligså langsomt...

SAAAVVVNNN...EEERRR min MUUUSSSEEE!!!

Køb aldrig sårdan en rem!!!

0
0
Svar på denne tråd

Troede...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 22:40

... faktisk ikke, at der stadig fandtes mennesker, der brugte det skidt.

Vh Tine

Hestens Urtehave- kig ind :-)

Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.

Deltag i konkurrencen på vores hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

kryppebiderrem
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 13:23

jeg har en næsten ubrugt liggende.

den fulgte med min kryppebidder da jeg købte ham.

han havde hvide hår hele vejen rundt på nakken pga remmen.

og han så ulykkelig ud da han havde den på.

Han har aldrig haf den på hos os. min hest er krybbebidder uden rem.

:O)

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 19:19
jeg siger som de andre, drop det skidt.

Min hoppe er krybbebider og er ALDRIG SYG og har aldrig kolik.
Jeg kan holde hendes krybbebidning nede ved at give hende fri adgang til hø og roepiller. Ingen halm eller korn.

min brugte også rem indtil jeg fandt ud af hvad det egentlig var jeg gjorde ved hende

-Jane

Arrangerer Ute Lehmann kursus i Aalborg 2.-3. juni 07

Rodeo nej tak!!

Regulator Complete sælges ved Aalborg

www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider