Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

sikkerhedsstigebøjler
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 19:02

Hej jeg står og skal købe sikkerhedsstigebøjler. er der nogen der kan anbefale nogle? Jeg synes der er en del at vælge imellem, både elastik, bøjle der kan åbnes i siden, en bøjle der er fleksibel i bunden (fra kieffer) og bøjler med gummiddutter på forneden og som kan dreje i alle mulige retninger. Hvad for nogle er de mest sikre?

mvh anne

ps håber der er nogle der vil svare, det ville virkeligt være en hjælp

0
0
Svar på denne tråd

hthtgfjhfgj
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 19:35

Personligt tror jeg det er ligegyldig hvad man vælger. Det eneste er bare, at efterligninger af sikkerhedsbøjler kan være ganske usikre!

Her tænker jeg især på dem, der er gummibelagt i siden hvis den kan bøje. Nogle efterligninger er så stramme så de ikke er til nogen hjælp..

Jeg rider selv med elastik i bøljen. Jeg er endnu ikke faldet af så elastikken er blevet udløst, men jeg synes de er gode og forholdsvis billige i forhold til andre sikkerhedsbøjler.

Så dem kan jeg anbefale :)

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
Den stolte ejer af Miss GiGi - fuldblod er vejen frem ;)

RODEO ER AFLYST,- VI VANDT!!!!

Tak for kampen allesammen!

0
0
Svar på denne tråd

bøjler
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 19:38

heej

Helt personligt, vil jeg helst ride med de sikkerheds bæjler der hedder s-bøjler, de ligner en almindelig bøjle men i den ene side har den et sags s.

Hakuna Matata

1. PONY TILSALG

0
0
Svar på denne tråd

sikkerhedsbøjler
Forfatter: 
Dato:  14-05-2007 19:19

Hej

Jeg spurgte engang hende der har den lokale ridebutik om hvilke bøjler der var de mest sikre og selv om hun stod med herman sprenger til over 1000 kr sagde hun at de alm med elastik i siden er de mest sikre. Det er måske også derfor de har været på markedet så mange år

Jeg har selv luxusudgaven fra Mountain horse. De er ret fede og den skrå klods til foden giver god støtte og glider ikke ud.Man kan også købe klodsen løst så man kan sætte den i andre stigebøjler.

Anja

Anja

Opstaldning tilbydes omkring Skive!

Never ride faster than your guardian angle can fly!

0
0
Svar på denne tråd

Bow...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 08:46

Jeg rider med et par Bow Balance fra HS. De virker gode, men jeg er nu aldrig faldet af og har kunnet teste om det rent faktisk virker.

Ellers synes jeg Kwik-Out fra Wembley er gode. Og de er lidt billigere end de andre.

Jeg er ikke i tvivl om at bøjlerne med elastik er gode, og prisen er til at komme om ved.

Men de er nu ikke helt så pæne at se på som de andre

Man må jo se ordentlig ud når man tuller rundt på sin utrænede hest

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

Kwik-Out
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 18:17

Kwik-Out ville jeg ikke anbefale...de er dyre, og indtil videre har jeg faldet af 3-4 gange med dem, hvor jeg hang fast i stigbøjlen to gange, uden de virkede.

Er ret sikker på at grunden til at jeg faldt af, var dem selv... ens fod sidder meget dårlig fast, da gruset fra ridebanen går ned i den "måtte" der er for at holde fast på foden...Jeg har ihvert fald ikke faldet af siden jeg købte nogle nye (almindelige)

Mvh Louise
*
I'm suffering from amnesia and deja vu at the same time.
I think I've forgotten this before.

*
Sød dressurhest søger part i Odense V/Blommenslyst - Klik her!
0
0
Svar på denne tråd

Kwik-Out
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 20:57

Jeg har også kwik-Out bøjlerne og jeg er meget glad for dem!

Den ene gang hvor jeg (måske) har haft brug for dem (jeg var ved at stige op da hesten begynder at bukke -står i den ene bøjle og er ved at svinge benet over ryggen) virkede de fint!

Det er rigtigt at der samler sig noget sand/jord i bunden men jeg synes det er nemt nok at børste det meste ud efter brug.

Jeg efterser ofte mine bøjler og afprøver dem (vipper siden ud og ind et par gange) og giver dem lidt olie ind imellem.

0
0
Svar på denne tråd

kwik-out
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 21:29

Vi har købt nye "dutter" til at sætte i bunden ca. 3 gange nu, men synes ikke det hjælper.

Har givet dem masser af olie mm...virker ikke. Kan også bare være de måske ikke er lavet helt ens?

Mvh Louise
*

*
0
0
Svar på denne tråd

Kan man det?
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 22:04

Kan man få nye dimser til at sætte i bunden?

Det vidste jeg slet ikke. Hvor købes de?

Det er da kedeligt at høre at dine ikke virker optimalt.

Jeg er som sagt glad for mine og de par stykker jeg kender der også har dem har heller ikke klaget over noget...

Jeg håber "bare" det er dig der har været uheldig.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har både
Forfatter: 
Dato:  17-05-2007 14:32
Kwick Out bøjler og de "bøjelige" fra Herman Sprenger, og begge modeller virker perfekt hos mig. Jeg bruger Kwick Out´erne på mine dressursadler, og de "bøjelige" på min springsadel. Kwick Out´erne skal bare børstes i bunden engang i mellem, og så have en gang olie, så er de "kørende" igen, og de "bøjelige" skal bare have en fugtig klud i ny og næ...

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Gry...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2007 14:48
jeg spurgte efter dem i en rideudstyrsbutik, hvorefter de bestilte dem. Et sæt koster vist 30 kr.

Mvh Louise
*

*
0
0
Svar på denne tråd

Louise-s
Forfatter: 
Dato:  17-05-2007 19:52
Tak. Det vil jeg da lige prøve. Det kunne være rart at have et ekstra par -dem jeg har bliver vel slidt på et tidspunkt.
0
0
Svar på denne tråd

tak for alle anmeldelserne
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:08

hej alle og tak for indlæggene med de gode råd. Dianna hvordan akn det være du har to forskellige slags sikkerhedsbøjler? Er det nogle der er mere dressuregnede end andre?

mvh anne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider