Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Erfaringer med equipe, prestige eller
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 14:30

... skals sadler

Jeg får snart besøg af kit, som skal se om hun kan tilpasse min sadel til hesten, der har ændret facon.

Hvis den ikke kan ligge på hende, og jeg skal have en anden, har jeg besluttet mig for at få en specialtilpasset, så den også kan tilgodese mine korte ben og stramme hoftebøjere.

Har kigget lidt omkring, og kan se at equipe og prestige sadler kan tilpasses rytteren i vidt omfang. Derudover tilbyder sadelmageren i skal at sy sadler fra bunden.

Men inden jeg kaster rigtig mange penge efter en sadel, kunne jeg godt tænke mig at høre jeres erfaringer med ovenstående sadler Især hvis I har fået lavet specialtilpasninger.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

prestige
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 15:34

Jeg har for ca 1 år siden købt en prestige leonardo.

Den er special tilpasset min hest og mig. Forhandleren tog simpelthed mål af mine bens længe (fra sædebenet ned til knæet), for, at kunne tilpasse udformningen og placeringen af knæpuden. Han tog ligeledes må af hesten på alle leder og kanter.

Jeg er super glad for sadlen, Fordelen er at hvis man får ny hest engang kan sadlen ændres i bomstørrelsen.

Håber det hjalp dig lidt... ;-)

0
0
Svar på denne tråd

at få syet
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 15:44
Jeg har for år tilbage fået syet en sadel i skals specielt til mig, den skavede for at være ærlig et vist sted når jeg red, dengang kostede det nu heller ikke så meget med en special syet sadel og senere købte han den igen af mig til en ok pris, men du skal ihvertfald være opmærksom på dette hvis du overvejer en sadel fra skals, nu er det jo en del år siden så han kan jo osse have ændret det hen af vejen.
0
0
Svar på denne tråd

Equipe
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 15:46
Jeg har bestilt en sadel hos Equipe. Det er venlige mennesker som har Equipe og jeg kan godt lide, at man kan tilpasse en sadel til hesten. De måler hesten over ryggen. Jeg tror desværre bare at de har lidt for travlt og derfor kommer der lidt et par småskurren i deres service.

Når man vurderer om en sadel passer til hesten, er det lige så vigtigt at se hesten i arbejde, som på staldgangen og hos Equipe er jeg lidt i tvivl om, hvor meget vægt der bliver lagt på den del, hvor hesten er i arbejde.

Desuden fik jeg at vide at levering var seks uger og det havde jeg regnet mig frem til skulle være uge 17. Da jeg fik ordrebekræftigelsen, hvilket jeg måtte rykke for, stod der uge 19 i stedet for. Jeg spurgte om det ikke var forkert, men fik at vide at det skyldes at der er så mange helligdage i den periode. Nu skriver vi uge 19 (torsdag) og jeg har ikke hørt fra dem endnu, men de kan nå det i morgen og på lørdag.

Men igen det er i småtingsafdelingen og måske opvejer sadlen og kvaliteten de andre ting.

En sidste ting Mette... Du skal lige vide, at hos Equipe skal du smide 10.000 kr som depositum ved bestilling. Jeg tror også at det står på deres hjemmeside.

Men ud over de nævnte ting er det nogle flinke og meget venlige mennesker.
0
0
Svar på denne tråd

Gabella
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 15:48

Det lyder ikke rart, det skal jeg da lige være obs på, selvom jeg ikke lige ved hvordan, for man kan jo ikke prøve inden køb.

Evt. nogle med erfaring med andre sadelmagere, der specialsyr?

(har selvfølgelig også tænkt mig at spørge Kit, når hun kommer)

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sinne...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 15:52

Vil du ikke give respons tilbage, når du har fået sadlen og prøvet at ride i den?

Det kunne være rart med nogle "hands-on" erfaringer

Smilla2: er også lidt hooked på leonardo, men overvejer også doge. Kan du evt. huske, hvad du gav ekstra for tilpasning? min lokale kunne ikke lige huske det nemlig

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 16:04
Mette..

det kan du tro. Hvis ikke du bor så langt væk fra mig er du også velkommen til at komme ned/op/ud og prøve den.
0
0
Svar på denne tråd

skals sadelmager
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 18:37

Ja det er svært at tjekke inden bestilling om sadlen skaver, jeg prøvede først en anden han havde syet men at den skaver opdager man først efter et par ugers ridt, bestiller du en synes jeg du skal sige det jeg har skrevet (sagde det selv til ham den gang) og så betinge dig at hvis den skaver må han tage den retur.

Synes nu osse en prestige ser lækker ud

0
0
Svar på denne tråd

Prestige Leonardo
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 09:54

Jeg har lige fået en ny Prestige Leonardo, jeg er rigtigt glad for den.

Den er tilpasset både hest og rytter og er en skøn sadel at være i.

At man også kan få ændret bommen, hvis hesten vokser, ser jeg også som en fordel.

At det også var en af de få sadler der kunne ligge på hesten uden at glide frem på skulderen, tæller jo også med.

Da hesten ikke var mere end 3½ år, da hun fik sadlen, så er det rart at den kan ændres i bommen.

Så jeg har kun positivt at sige om Prestige Leonardo sadlen.

mvh

Julle

0
0
Svar på denne tråd

ikke mer betaling
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 12:39

Det koster ikke mere at få sadlen tilpasset og til hest og rytter. Det er en del af prestiges konceptet.

Kan kun varmt anbefale sadlen.

0
0
Svar på denne tråd

Prestige
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 13:14

Smilla2: det var underligt, det fik jeg ellers at vide, at det gjorde må lige undersøges nærmere.

Har du prøvet andre modeller end leonardoen? jeg er nemlig meget i tvivl om det skal være den eller doge.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Equipe
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 14:52

Equipesadlerne er vildt lækre at ride i og virkelig god kvalitet.

Equipe Expression er min favorit af Equipesadlerne!

CWD sadlerne er super lækre og CWD laver generelt lækkert udstyr.

(Lige et mærke som ikke er nævnt her)

Prestige var jeg glad for men skiftede mærke da vi udvidede hestebestanden. Har dog Prestige trenser!

Jeg rider nu i Stübben Juventus (den spritnye) og Passier!

Mvh.

Louise Nielsen.

Aagaard Stables.

Stutteri og springstald med fokus på avl af springheste.

0
0
Svar på denne tråd

ander modeller
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 09:15

Jeg har også prøvet at ride i den model der hedder dressage. Den er også skøn.

Ved ikke, hvordan det er ved andre forhandlere af prestige, men hos min har der været en service, at tilpasningen var med i prisen.

0
0
Svar på denne tråd

Prestige
Forfatter: 
Dato:  14-05-2007 19:30

Gulp, jeg har lige snakket lidt med en prestige forhandler, og hun sagde at det kunne tage 3-4 måneder, at få en prestige hjem.

Jer der har sådan en, tog det så lang tid inden I fik jeres sadel?

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

hehe ja
Forfatter: 
Dato:  14-05-2007 21:57
min første trense tog 5 mdr

Mvh.

Louise Nielsen.

Aagaard Stables.

Stutteri og springstald med fokus på avl af springheste.

0
0
Svar på denne tråd

det tog
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 10:03

Det er rigtigt, at der er en del ventetid...jeg ventede i 8-9 uger før jeg fik min sadel hjem fra Italien.

Det var træls, men ventetiden var det værd.

0
0
Svar på denne tråd

jer der har
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 10:07

prestige: er jeres sadler lidt hårde end andre i sædet?

Jeg red i en prestige fra ny for 3 år siden, og min popo var gennemsmadret hver gang. Efter 4 mdr måtte jeg købe en geledims til sadlen.

Men jeg har ikke været i nærheden af en siden, så vil gerne høre om det er noget de har gjort noget ved, for jeg ved, at de var opmærksomme på problemet dengang.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Åbner 1. juni 2007

0
0
Svar på denne tråd

Blødt sæde
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 11:58

Jeg ved, at model doge blev lanceret med et blødere sæde, og det er der også i optimax.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Prestige
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 17:33

Hej

Jeg har en Prestige Grande CS spezial og den er rigtig dejlig blød at ride i, overhovedet ikke hård, den er noget blødere end for eks. Kieffer.

Den har nogle dejlige store kilepuder og 7 cm mellem dem, derfor blev den orindeligt valgt til min hest fordi den skulle have så meget plads til ryggen som muligt og det har den her, den er så også nogt anderledes, da den har en hvid pynte bord hele vejen fra forsvidsel og så om på bagsvidel, altså en tynd en, ikke ligsom deres springsadler med råhud oppe på bagkanten, denne her sidder lidt nede på bagsvidslen, den er ret speciel, ikke sådan alle og enhver har, jeg er meget glad for min, købte den i sin tid hos lohmann, brugt-til-hesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

1223456
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 17:58

Hej

Jeg har en Prestige doge og den er bare dejlig at side og ride i, samt den ligger godt. Den ligger også godt på de heste, den dog ikke er tilpasset til. Jeg har købt ved duus fra tyskland.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

EQUIPE
Forfatter: 
Dato:  17-05-2007 21:09

Jeg har selv en Equipe Evolution, som jeg har købt hos Martin Stokholm.

Den er super lækker - og min sadel blev altså leveret indenfor de 8 uger som de havde lovet!! Jeg synes egentlig ikke, at 8 uger er så lang leveringstid, når man tænker på at den skal sys og transporteres fra Italien til Danmark! Specielt ikke når jeg hører, at det tager 5 mdr. at få en Prestige...!!

Jeg synes jeg fik en rigtig god service - og er ikke helt enig i, at de ikke kigger på hvordan hesten arbejder under rytter. Jeg red i flere modeller af sadler mens Martin kiggede på - og skulle også tage nogle små spring i sadlerne, så han kunne se hvordan hesten afviklede sig.

Det var selvfølgelig også for at jeg kunne prøve, hvilken af deres modeller jeg bedst kunne lide inden jeg bestilte en sadel, men det er da en fordel, at de har set hesten under rytter ved samme lejlighed.

Synes i øvrigt at det er en super service, at man må ride i sadlerne og se, hvilken model man befinder sig bedst i inden man bestiller. Dét kan man ikke få lov til ret mange andre steder. Dér må man jo ikke engang få lov til at spænde bøjler på...

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmagerens mening
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 23:36

Var faktisk gået hen og blevet ret hooked på prestige doge, men det fik kit ret hurtigt forpurret. Hun syntes slet ikke de var fantastiske, da bommen er af plastik.

Faktisk var det enormt nedslående at have hende ude, da hun ikke mente den perfekte sadel findes til min hest, hvis jeg også skal kunne ride i den

Ind til videre er min stübben godkendt til vi ser hvordan hun udvikler sig

Hest med godt sadelleje købes

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

sadelmager
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 23:44

hvad mener du med at sadelmageren ikke kunne finde en sadel der både passede til dig og hesten?

Er lidt nysgerrig skal selv have kit ud til en der ikke har det store mankeparti.

0
0
Svar på denne tråd

Sadel...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 00:10

Vores problem er, at hesten er bred og umarkeret med lige ryg, hvilket begrænser udvalget noget.

Derudover har jeg dårlige hofter og lænd, så jeg skal have en sadel med smal talje og dybt sæde, men disse er ofte ikke brede nok mellem puderne og svajer meget i bommen.

Samtidig vil jeg meget gerne have en der kan justeres i bommen, så den kan tilpasses hesten, hvis hun ændrer facon igen (er kun 4 år), og så bliver det lige pludselig svært at finde en sadel.

Tror dog jeg er et meget vanskeligt tilfælde, så mon ikke hun kan finde noget til dig og din hest

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

sadel problemer
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 08:31

Det håber jeg og der skal findes en sadel for har solgt dem jeg ejede, men mit problem er nu ikke helt ulig dit, har selv rygproblemer og vil gerne have en sadel der kan ændres i bommen pga. hestens alder, så jeg er godt nok spændt.

Hvordan foregår det har hun mange sadler med? jeg har osse tænkt på gjorde, er det på sadlerne, jeg har kun mega lange fra dengang jeg havde oldenborg.

Iøvrigt rigtig træls for dig og hesten den perfekte sadel ikke kunne findes, kunne du ikke få en syet om et års tid når hesten er mere færdigudviklet?, jeg kan jo læse du alligevel er oppe i pris for at købe en god sadel.

0
0
Svar på denne tråd

Gabella
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 14:10

Har sendt dig en privat besked

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Doge..
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 00:22
Jeg har Prestige Doge, som jeg virkelig virkelig er vild med, det er klart den bedste dressur sadel jeg nogensinde har haft!!! (hvilket ikke siger så lidt med mit forbrug..)

Den er virkelig blød og behagelig, om bummen er af plastik eller ej skal jeg lade være usagt.. (sadlen kostede spidsen af en jet-jæger, og skulle eftersigne være super ergonomisk for både hest og rytter!!!)
For mig stodet valget imellem en Passier Grand Gilbert & min Prestige Doge, de lå begge super på Ariel så jeg var ikke tvivl.. ikke at grand gilbert er noget skidt.. slet ikke.. min numse sad bare bedre i Prestigen.. :-D

Den er købt hos DUUS 2 km fra den tyske grænse, han yder en super service og er virkelig kompetent :-D

Melisse.
0
0
Svar på denne tråd

Prestige doge
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 11:04

Jeg har også kigget meget på ovenstående og var næsten sikker på, det var sådan en jeg skulle have, hvis min egen ikke duede, men nårsadelmageren så siger sådan, bliver jeg jo helt i tvivl.

Hun sagde samtidig, at jeg ikke kunne få en GOD sadel, hvor bommen kan ændres, da det ikke findes. Og så så jeg sådan her ud

Ikke at jeg tvivler på hende, men vil det sige passier er noget møj??? Eller er det ok at nøjes med en sadel som ikke er god GOD. Jeg er virkelig i tvivl.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Prestige Doge.
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 18:36
Passier er betsemt ikke noget møj!!!

Min numse passede bare bedre ned i Dogen, og når de nu lå lige godt på hesten begge to, så kunne jeg jo lige så godt tage den jeg befandt mig bedst i.. hvilket jeg bestemt ikke har fortudt!!! -også er den smart.. altså sadlen :-D

Det tog Duus en lille uge at få min sadel hjem.

Melisse.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er også forelsket i
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:50
Prestige Doge , men min sadelmager anbefaler Passier Optimum, da Prestige efter sigene skal til Italien og ændres, med mindre det er ændringer af bommen, da der er kommet en "bommaskine" til Danmark.

Så den tænker jeg lige over, for min "numse" siger også et, men min sadelmager råder altså til noget andet.

Endvidere anbefaler min sadelmager at vi venter med at købe sadel til om et lille halvt års tid, pga min unghest sikkert vil udvikle sine rygmuskler en del, og ingen af de to sadelmodeller har de største tilretnings muligheder, uden at de skal sendes "udenbys" for at blive ændret.

Så jeg er bare mega heldig med at min sadelmager har langtids udlånt hans håndbyggede sadel til mig indtil videre.

mvh
LGI

Jeg er født sådan, - Hvad er din undskylding??
En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

Prestige
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 09:18

Jeg har nu fået at vide af en forhandler, at de danske sadelmagere sagtens kunne omstoppe og ændre bom på prestige sadlerne.

Jeg skal efter Kits mening også bare ride videre i min Stübben sommeren over, da hun helt sikkert vil udvikle sig mere, men derfor kan man jo godt kigge på sadelmuligheder. Jeg kan nemlig godt lide at undersøge tingene grundigt, og sandsynligheden for at hun pludselig får svaj i ryggen er vist minimal (selvom det ville gøre sadeljagten meget nemmere )

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vedr. ændringer af Prestige
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 00:15
Jeg skal ikke kunne sige om der er kommet ændringer fra Prestige's side.

Den danske importør har på et tidspunkt nævnt for mig, at tilrettelser indtil videre kun burde ske i Italien, da ingen dansk sadelmager var uddannnet til dette mærke, samt de uldstoppede Prestige modeller, krævede en bestemt uld som ikke var lagerført i Danmark, såfremt garantien på denne sadel forsat skulle være dækkene.

Vedr. ændring af bommen i Prestige, har Rytterhuset, Viborg, fortalt at der er kommet en bommaskine til Danmark, og nogle forhandlere har været på kursus i Italien, for at kunne udføre dette erhverv.

mvh
LGI

Jeg er født sådan, - Hvad er din undskylding??
En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider