Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 ifeed automater
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 23:52

Jeg er ikke typen som taler dårligt om andre, men jeg har haft så dårlig en oplevelse at jeg føler jeg er nød til at advare andre hesteejere og kollegaer rund om i landet.


Har i efteråret købt 22 foderautomater hos Ifeed. Har ikke haft andet end problemer og ekstra regninger siden jeg tog dem i brug. De er ikke stærke nok. Der er meget foder man ikke kan bruge. Til nogle heste kan der ikke være nok foder i automaten, så man alligevel skal fodre flere gange om dagen.

Desuden kommer der foder ud af dem hvis hestene sparker på væggen hvor automaten sidder. vi ved alle hvad hestene gør hvis den får foder, - den gør det igen. Belønning... jubii...


Der er ingen brugsvejledning og meget lidt (og forkert) vejledning fra sælgeren. I de 8 måneder jeg har haft automaterne og forsøgt med forskelligt foder, har der hele tiden været nogle som ikke virkede.


Firmaet hjalp i starten med at reparere (når han fik tid til at komme forbi), men nu vil de have mig til at betale for at lave dem. Jamen, hallo!! jeg har købt en vare som ikke på noget tidspunkt har fungeret optimalt... så skal man da ikke betale for at få det til at fungere.??


Foderautomater er en god ide. Men lad være at køb dem hos Ifeed. De er ikke stærke nok, og man kan ikke bruge ret mange fodertyper.


Håber dette kan hjælpe lidt med til at andre undgår denne dyre og meget frustrerende omgang mig, hestene og ejerene i min stald har været udsat for.

0
0
Svar på denne tråd
 
 foderautomater Ifeed
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 10:39

Hej Maikn,


Jeg går selv og overvejer at sætte foderautomater op til mine heste når vores byggeri er færdigt, men er kommet mere og mere i tvivl efterhånden som jeg hører om folks erfaringer.


Ved du eller andre om der er andre mærker på markedet, som man kan undersøge? Eller måske nogle tyske mærker, som man kan bestille hjem?


Det eneste alternative mærke jeg har kunne finde i DK er dem fra aktiv hit stald og de koster det hvide ud af øjnene.


Mvh,

Jessie



Den der ikke begår fejl, laver sandsynligvis slet ikke noget...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 12:52

Det er der vist flere der er enige i.. Se her:


www.heste-nettet.dk/forum/6/54918/ 53148/


/Mia.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min tråd
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 23:35

Det er mig, som har startet den tråd, som Mia henviser til, og jeg kan desværre kun nikke genkendende til Maikn's erfaringer.

Vi blev for første gang præsenteret for IFEEDs automater i Herning i 06. Sælgeren demonstrerede automaterne og fortalte om hvor gode de var. Da både min kæreste og jeg har meget svingende arbejdstider, mente vi det var den perfekte løsning til vores stald. På messen i år så vi dem igen og købte så 5 automater. Vi fik dem hurtigt leveret, og jeg gik i gang med at teste dem, så jeg kunne finde ud af, hvordan hver enkelt skulle indstilles, så de gav den ønskede mængde. Men efter en hel lørdags arbejde, måtte jeg konstatere, at automaterne IKKE virkede.

Jeg ringede til sælgeren, som havde lovet de svarede helt ind til kl. 21 om aftenen, men uden held. Jeg skrev derfor en mail og forklarede situationen. Det resulterede i en flabet mail (den første, der fulgte flere efter), og det fik mig til at ringe til sælgeren, som jeg denne gang fik fat. Det var som at snakke til en dør. Jeg gentog mig selv flere gange, men hver gang fik jeg et svar, som om han overhovedet ikke havde hørt efter. Det var tydeligvis han mente, det var min egen skyld, at automaterne ikke virkede, og jeg var den eneste i hele landet som havde problemer.

Han kunne ikke anbefale et foder ud over piller fra Baileys, som jeg havde erfaret ikke virkede. Den automat som havde kørt pillerne, troede vi på et tidspunkt,var brændt sammen, fordi den havde sat sig så hårdt fast, at der måtte voldsom kraft til for at løsne den. Alligevel fik jeg at vide, at det var min egen skyld, for som sælgeren sagde: Han kunne jo ikke se, hvad jeg havde fyldt i automaten. Han beskyldte min endda for at have kommet melasse i, selvom vi intet melasse har i stalden.Flere gange følte jeg, at han indirekte beskyldte mig for at lyve, men hvorfor skulle jeg dog det? Det førte til måneds tovtrækkeri med firmaet, hvor vi til sidst overvejede at kontakte vores advokat, hvis der ikke snart skete fremskridt i sagen.

Vi kunne sagtens undvære det beløb automaterne havde kostet, men vi havde jo savet og boret huller i vores nye staldinventar fra Fremtiden til en værdi af 150.000 kr, for at installere automaterne. Det ville være ødelagt, hvis vi tog automaterne ned igen.

Til sidst fik vi så endelig en mail fra IFEED om, at de havde kørt test på forskelligt foder, og fundet nogle små justeringer, som de ville komme og udføre på vores automater. De kom selvfølgelig, mens vi ikke var hjemme, og automaterne kører rigtig nok bedre, men ikke optimalt. Men hvad de gjorde, ved vi ikke, for vi har overhovedet ikke hørt fra firmaet siden.

Nu bruger vi kun automaterne, hvis vi kommer sent hjem fra arbejde, skal på besøg hos venner og familie eller lign. Vi kommer kun den mængde i, hestene skal have på et døgn, og fylder automaterne på samme tidspunkt hver dag. Vi kan på den måde tjekke, om automaterne har fodret, som de skal.

Men vi stoler ikke på dem, og vil ikke komme til at bruge dem fast. Til det er de simpelthen for usikre.

Så jeg kan også kun fraråde andre at købe automater fra IFEED. Servicen er elendig, og automaterne som nævnt for svage og usikre.


Hestens farve er en smagssag. Den kan ikke diskuteres.

0
0
Svar på denne tråd
 
 utroligt
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 13:11

Nøjagtig samme dårlige behandling jeg har fået. Sælgeren (kristian) råbte i tlf. til mig den anden dag "jeg betaler IKKE"! Jamen dog, tænkte jeg. Han har da vist dårlig samvittighed siden han behøver at råbe sådan op.

Nu vil de have at jeg betaler reperation af automaterne. Men det er jo ikke min skyld at de ikke virker, så hvorfor skulle jeg dog det?


Jeg er nok nød til at gå til advokat og forbrugerstyrelsen med denne sag. Er der nogen som vil hjælpe eller kan henvise til nogen som har samme problem og har brugt penge på noget som de ikke kan bruge, så er I MEGET velkomne til at kontakte mig. Jo flere vi er jo nemmere er det, og jo bedre kan vi hjælpe andre så de ikke kommer i samme situation.


Mvh.

Mai

0
0
Svar på denne tråd
 
 foderautomater Ifeed
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 10:04

Hej igen,


Det lyder unægteligt som om det vil være bedre at købe de lidt dyrere foderautomater fra HIT stald, da man åbenbart sparer tid, penge og bekymringer ved at købe en der er 4 gange dyrere.


Jeg synes bestemt, at I skulle prøve at finde nogle flere der har dårlige erfaringer og gå til en advokat eller forbrugerrådet. Det er ikke til at holde ud at blive behandlet dårligt når man har købt en vare der ikke fungerer.



Den der ikke begår fejl, laver sandsynligvis slet ikke noget...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ud med automaterne
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 20:09

Du får lige et tråd til, hvor jeg beskriver, det helvede vi var igennem med I-feed foderautomater.


Vi skal aldrig mere stå et sted hvor de har automater til fodring.


www.heste-nettet.dk/forum/6/48691/ 48691/




Hilsen fra Pony-mor.


Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke enig...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 03:52
Vil bare lige sige, at min hest står i en stald (med 8 heste), hvor der fodres med i-feed automater. Det fungere ganske fint! Hvis ikke der kan være foder nok i, skulle man måske kigge på, om hesten skulle have mere hø/wrap i stedet for så meget korn?!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder nok i automaterne
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 13:26

Hvor vidt, der kan være foder nok i automaterne, er ikke det problem, jeg har med IFEED. Den mængde mine heste får kan sagtens være der.

Mit problem er, at automaterne ikke har levet op til det, jeg er blevet lovet af forhandleren. Der var ikke det, de automater ikke kunne, og iflg. firmaet var alle brugererne vældig tilfredse. Men efterhånden kan jeg godt høre, at der er flere som har haft problemer.

Først virkede de faktisk ikke, da foderet, uanset hvilket jeg fyldte i, konstant satte sig fast enten ved en eller flere af hestene. Jeg tror selv, I ved hvor frustreret en hest kan blive, hvis de andre får mad og ikke den. Samtidig er det irriteringsmoment gang på gang at komme hjem og opdage, at hestene ikke er blevet fodret som forventet.

Nu er der lavet en lille justering, men automaterne er stadig ikke pålidelige.

Fred være med automaterne. Nu bruger vi dem i nødstilfælde, som nævnt ovenfor. Det er ok, at der er lidt "indkøringsvanskeligheder" når man anskaffer sådan noget teknik. Det kan jeg sagtens acceptere, hvis man får den rette service til at udbedre disse problemer fra firmaet, men den behandling vi har fået ved henvendelse til firmaet er simpelthen under al kritik. Det er den behandling, der gør mig så gal.

Jeg synes, det er dejligt at høre, at der er nogen, som har gode erfaringer med IFEED.

Jeg synes selv min første tråd var rimelig uskyldig, da jeg på daværende tidspunkt stadig havde tiltro til IFEED, men jeg medvirker i denne debat nu, da jeg bare ikke ønsker at andre skal opleve alt det, vi har været igennem.

Mht. opsyn af hestene, som jeg kan læse i den anden tråd, der er linket til, så ville jeg, hvis jeg kunne, fodre manuelt hver gang, men pga. meget svingende arbejdstider, er dette simpelthen ikke muligt. Hestene ville så få foder på mange forskellige tidspunkter. Hestene får skam det opsyn de skal have i løbet af dagen, da vi foruden de rent fysiske besøg i stalden også har videoovervågning. Derfor valgte vi automaterne. Desuden synes jeg også, det skaber ro, da der ikke er nogen raslen med spande eller fodervogn, men jeg har også kun haft 4 heste i stalden.


Hestens farve er en smagssag. Den kan ikke diskuteres.

0
0
Svar på denne tråd
 
 upålidelige
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 20:02

Selvfølgelig er hø/wrap det vigtigste og heste skal have rigeligt, men i nogle tilfælde er det ikke nok.


Hvis man fodrer med havre og meget små piller, kan der være rigeligt foder i automaterne. Men hvis man ønsker at fodre med musli eller større piller, så kommer der mindre foder ud af automaten ad gangen og derfor vil enkelte heste ikke kunne få nok.


De piller jeg bruger nu er åbenbart for tunge for motoren (Ifeed automaterne) og når automaten er fuld kommer der næsten ikke foder ud. Når den er ½ fuld kommer der mere foder ud pr gang palen bevæger sig. Dvs. at man skal være meget nøjagtig med hvor meget man fylder i og da det jo er forskelligt hvor meget hestene får, er det umuligt at få det til at passe så hesten får hvad man ønsker.

Jeg har 22 automater og jeg har fra starten elsket ideen. jeg synes der er mere ro i stalden når der fodres og det er super at fodre heste flere gange i døgnet (også om natten). MEN IFEED automaterne ER FOR SVAGE og der er ikke mange fodertyper som virker i dem. Desuden får man ikke ordentligt information eller f.eks. en brugervejledning så man ved hvilket foder man kan bruge.


Der findes gode automater fra udenlandske firmaer, som virker og som man kan regne med.

0
0
Svar på denne tråd
 
 foderautomater
Forfatter: 
Dato:  14-05-2007 20:05

Vi har dem fra HIT altså ikke til enkelt bokse, men til løsdrift. Og vi har ikke problemer, vi skal bare holde os fra snittet lucerne.


MVH


christina


If you cant bring the horse to the nature, bring the nature to the horse!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brugervejledning
Forfatter: 
Dato:  17-05-2007 10:42

Nej man kan ikke få en brugervejledning over, hvilket foder man kan bruge i automaterne. For det ved firmaet ikke engang selv. Jeg afprøvede selv flere af de kendeste mærker på markedet. Jeg henvendte mig og spurgte gang på gang, hvilket foder, jeg skulle bruge, men fik kun det svar, at der fandtes 200 slags forskelligt foder, og de kunne jo ikke kende alle mærker og typer. Så de ville ikke anbefale noget frem for noget andet. Og da jeg havde sagt, jeg ville bruge et foder, de ikke kendte, kunne de ikke hjælpe mig. Men jeg havde jo netop ikke nævnt et bestemt mærke, bare sagt jeg ikke ville fodre med rent korn. Så fik jeg at vide, at jeg kunne ringe til nogle af deres kunder og spørge, hvad de brugte, hvis jeg ville have et svar.






Hestens farve er en smagssag. Den kan ikke diskuteres.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hey hey
Forfatter: 
Dato:  17-05-2007 11:55

jeg har været ude for det samme vi flyttede på snoldelev ridecenter og jeg endte me at få en hoppe plus en plag der sparkede blev stresset og min hoppe begyndte ovenikøbet at væve jeg begyndte lynhurtigt atfodre med spand og hun stoppede med at væve men hesten var så stresse at en ellers 4 års jeg kunne køre på stranden med og gallopere ud i det fri trods den var redet 10 gange kunne jeg nu sætte mig på fyggen af og stikke af i i galop bukke stejle jeg kunne ik engang gå med hesten til sidst uden den stejledeog stak af den var simpelthen stresset og jeg lyver ik når jeg sir jeg godt kan lide at være i en stor stald med mange mennesker men det her når foderautomaterne startede og alle heste begyndte at sparke bide i krybber osv hva de ik tog til sig af boksvaner man blev selv helt i hovedet så man mått gå vi var 10 mennesker der flyttede vores heste og de har lige siden været helt rolige og trives kunne rides og gå med så jeg ska heller aldrig stå i en stald med sådan noget møg.

og bare det den ik kan tag olie eller lucerne som de fleste hest får det er da bare dårligt få lortet går i stykker selv med olie sætter alt sig fast man er jo nødt til at give sin hest lucerne olie osv tilskud i en spand ved siden af hverdag men så mister lucernen lidt sin effekt tyggetid

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-05-2007 14:28

Jeg har også købt 4 foderautomater fra Ifeed, men har desværre ikke fået dem installeret endnu pga. ombygning af stald osv. Jeg vil dog sige, at jeg indtil videre har fået rigtig fin service og vejledning, men må da indrømme, at jeg efter Jeres indlæg er noget spændt på at få dem sat op og afprøvet.


Jeg må også indrømme, at jeg godt kan forstå, at producenten ikke kan råde eller vejlede i, hvilke typer foder der kan bruges i automaterne. Der findes jo et hav af fodertyper, og det ville være næsten umuligt at gennemgå dem alle for at lave en kundeliste over egnede produkter. Jeg synes egentlig, at det er rimeligt nok, at man må prøve sig lidt frem. Til mig sagde de, at lucerne og olie ikke var egnet til automaterne, men at stort set alt andet tørt pille-/kornfoder kunne anvendes, så det regner jeg med passer.


maikn: Der kan være 10 kg. foder i en foderautomat, og så meget krybbefoder er der vel ingen heste, der får på et døgn, så jeg kan ikke helt se problemet med kapacitet. Hvis der ikke kommer så meget foder ud pr. gang, fordi foderet er af en større størrelse, er det så ikke bare at sætte den til at åbne nogen flere gange pr. fodring?


steph85: Det kunne være rigtig lækkert, hvis du bruger et par punktummer og kommaer i dine indlæg. Det er ikke særlig læseligt, når du skriver 12 linier kun med et punktum.


Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtig fin behandling
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 13:21

Vi fik også en rigtig fin behandling af firmaet, lige indtil der var problemer. Så holdt servicen op.

Jeg var nu ikke ude efter ét bestemt mærke, men nærmere hvilken fodertype, der kunne anvendes.

Først fik vi at vide, at vi kunne bruge al slags foder uden lucerne, men at piller var ekstra godt. Men pillerne var dem, vi havde størst problemer med. Da vi så henvendte os for at høre, hvad vi så skulle gøre, kunne man pludselig ikke bruge foder med lucerne, olie, melasse og for store piller.

Mht. fodermængden så kan den mængde en alm. stor hest skal have godt være i automaten, men som Maikn nævner så har motoren svært ved at trække automaten, hvis den er fuld, hvilket resulterer i uens impulser.

Dog vil jeg lige sige at der altså ikke kan være 10 kg i automaten, hvis det er piller eller müsli, vi taler om. Min 3-års får 2,5 kg. Brogaardens müsli, og det er hvad der kan være i automaten.

Dianna: Jeg håber virkelig for dig, helt ærligt, at dine automater virker Pøj pøj


Hestens farve er en smagssag. Den kan ikke diskuteres.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dianna
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 13:27
Jeg synes at bemærke, at du skriver d. 7/4 i den anden tråd, at I er glade for jeres og at hestene udnytter foderet bedre. Hm...undres bare når du nu skriver, at de ikke er installeret.

Hestens farve er en smagssag. Den kan ikke diskuteres.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig mere automater!
Forfatter: 
Dato:  19-05-2007 15:31

Min hest fandt så ud af, at hvis han bed hårdt og rykkede i krybben, ja så kom der små korn ud - jubii!! Døjer stadig med at få ham til at holde op med det @!#$!


-Marie-Luise


Jeg klapper min hest hver dag, gør du? :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dianna
Forfatter: 
Dato:  19-05-2007 16:49

Der kan ikke være 10 kg i ifeeds automater.

Min hun får 3 kg om dagen,og der er ikke så meget plads tilbage,så tror nærmere det er 10 liter,hvad svare til ca. 5 kg alt efter volumen på fodret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kg foder
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 21:08

Hej


Der kan være ca. 3 - 4 kg i automaterne selvfølgelig meget afhængig af hvilket foder man bruger.


Hvis det vejer en del, så kan motoren ikke trække palen op og ned og hestene får ikke ret meget foder (hvis ikke motoren går i stykker). Men hvis automaten så er halv fuld får hesten en del mere foder.

Jeg har været i gang med at måle på det og der er 1½ kg forskel i hvor meget mine heste får af foder, hvis jeg fylder den helt op eller kun fylder den halvt op. Dvs. mine heste får 1½ mere/mindre foder end de skal. (i døgnet). Det er meget!


Desuden er der stor forskel på hvor meget foder hestene får. Hvis jeg fylder dem ens hver dag, er der nogle dage hvor automaten er tom når jeg kommer og andre gange er der 1 kg tilbage i automaten. Dvs. jeg er nød til at tjekke hver dag selv og huske hvor meget der skal være tilbage i automaten for at hesten får den korrekte mængde. Det er næsten umuligt at styre.


Jeg håber en dag at komme af med disse automater og finde nogen som fungerer ordentligt. For dette er spild af penge og tid.



0
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider