Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Gummibold - hvor?
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 22:16
Hvor kan man få store gummibolde på størrelse med hoppebolde. Altså hoppebolde uden håndtag?

~ Greven og Luke ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.

0
0
Svar på denne tråd

bold...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 22:19

Du kan da bare købe sådan en pilates bold.

Dog ved jeg at der laves specielle fodbolde til heste hvis det er det du tænker på. Hvor man kan købe disse ved jeg ikke. Men pilates boldene kan købes i føtex el lign sammen med en video vist nok.

Med Venlig Hilsen

Nanna Høst Nielsen & Viktor Helfin

0
0
Svar på denne tråd

pilates
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 07:42

Jeg har købt den til hestene på tilbud i Brugsen til 75 kr. En fin blå en, meget tydelig for hesteøjne (FOR tydelig synes Charlie) Af og til har de dem i Netto eller Aldi, hold øje med bladene. Ellers kan de fås i større butikker, Bilka osv. men til en noget højere normalpris fordi kvaliteten er bedre.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

pilates
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 10:23
Pilates virker ikke ret store. Da jeg søgte på Oilates fandt en hjemmeside go-motion.dk med flere store bolde men dyre. Men hvis pilates er stor nok til en hest, så prøver jeg bare den. Tak for hjælp.

~ Greven og Luke ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.

0
0
Svar på denne tråd

pilates
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 10:39

Det er rigtigt de ikke er ligeså store som de rigtige hestefodbolde. Som regel er de billige 65 cm i diameter, måske du kan være heldig at finde 75.

Men man kan nu godt have lidt sjov med dem alligevel. Inden Monty flyttede lærte vi ham fx. at man kunne stå og drible den over hele kroppen på ham.

0
0
Svar på denne tråd

???
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 22:05
driple over hele kroppen? Hvorfor det. Det kan den da ikke synes er rart. Er det ikke meningen at den skal lære at sparke/puffe til bolden.

~ Greven og Luke ~

0
0
Svar på denne tråd

bold...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 07:55

Man skal lige huske på, at de almindelige bolde ikke er lavet på samme måde som de rigtige hestefodbolde.

Hestefodboldene er lavet sådan at hvis de går i stykker siver luften bare stille ud af dem -de sprænger ikke som de almindelige bolde vil gøre (bold der sprænger = forskrækket hest!?)

Hvis man bare skal lege lidt forsigtigt med den eller bare se om hesten tør nærme sig den, så burde der ikke være problemer, men hvis man spiller mod hinanden eller der er en helt folk nysgerrige heste der "overfalder" den, så kan det måske godt være det vil være klogest at ofre lidt mere og købe den rigtige...

0
0
Svar på denne tråd

dribleri
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 08:49

Formålet kunne fx. være at vænne hesten til ting der kommer flagrende mellem benene på den, en fasan, hund, koste der vælter når man gå forbi, generelt lære den at holde sig i ro når rytteren beder om det, uanset om der sker noget usædvanligt.

Bare fordi en bold er lavet til at trille med behøver man jo ikke holde sig i en snæver kasse.

Jeg kunne da aldrig drømme om at gøre det med en hest som bliver skræmt af det, der er jo mange trin inden man når hen til at kunne lægge bolden på dens ryg eller kaste den let mod bagparten. Det er jo ikke håndbolde jeg står og tyrer efter den.

Gry jeg ville heller ikke spille kamp med de billige, men spørgsmålet er, om de virkelig siger bang? Nu har min hund punkteret adskillige hårdtpumpede fod- og basketbolde og ikke en eneste har sagt mere end pop-pffft når han sætter hjørnetanden i.

0
0
Svar på denne tråd

bolde beregnet
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 20:54

til heste kan du finde hos Hjørnely Trading, de forhandler de fleste legeredskaber til heste.

www.hjoernely.dk

mvh Jeanne

0
0
Svar på denne tråd

Har ikke selv prøvet...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 21:33

Jeg må da indrømme at jeg ikke selv har afprøvet om de faktisk siger bang -jeg har faktisk slet ikke fået afprøvet min endnu (som også er en billig -harald nyborg har dem til 40-50 kr), men det er bare hvad jeg har fået fortalt af folk der har mere forstand på det end mig

Det var mere en advarsel, for jeg kan forestille mig, at det ikke er helt nemt at få hesten med på idéen igen hvis den først er blevet rigtig forskrækket -og det er ikke sikkert man lige tænker over det når man får idéen. Det gjorde jeg ikke...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider