Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Råd søges - Hvilken bil ??
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 18:51

Hej..

Jeg ville gerne høre lidt forslag... jeg skal på et tidspunkt inden for det næste år til at tænke på ny bil...

Hvad skal man vælge ???

Det må meget gerne være en bil der kan trække trailer !

Den behøver ikke koste en formue i vægtafgift !

Eller forsikring !

og bare sådan relativt økonomisk at køre i !

Det må gerne være en to sæder..

og diesel... - ingen af disse to er "must"

Håber på noget bil assistance

Avl af Maine Coon´s -> Link
Venlig hilsen
D.Nordvig
0
0
Svar på denne tråd

Volkswagen
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 20:27

Ja, jeg sværger altså til Volkswagen. Du vil helt sikkert kunne finde en model, som passer til dine krav inden for denne "familie".

Den kører rimeligt på literen, billig i reservedele og er samtidig en kvalitetsbil, som holder i mange år.

Pøj pøj med jagten! ;-)

Aldrig spis gul sne...

0
0
Svar på denne tråd

bombom
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 22:05

Hellere løbe en vw købe, og livet er for kort til opel vw og ford...

Hvad med en hobby 4x4 (Suzuki grand vitara) de er økonomiske:-)

Vi Har toyota land cruiser og den er bare guld -Men økonomisk ville være synd at sige.. PøJ Pøj med jagten

0
0
Svar på denne tråd

Helt ny? Hvor meget skal den trække?
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 22:40

Kia Sportage kunne være et ret godt bud.

En brugt kassevogn kunne være et andet bud.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 23:07

Tjah, hvis den skal sælges igen engang, så ville jeg personligt fravælge "discount"-mærkerne, som Suzuki, Kia, Hyundai og lign. de er da sikkert brugbare nok, men mig bekendt, bliver man nemt "fanget" i det bestemte mærke, da det godt kan være svært at få en god byttepris for en af disse biler, hvis man vil have den byttet til et andet mærke senere hen. Jeg ville nok fortrinsvis søge efter enten en Land Cruiser, Hilux 4x4, eller evt. en Land Rover eller Range Rover. Dog vil sidstnævnte nok være lidt dyrere at anskaffe, og ligeledes dyrere at holde kørende.. Har man brug for noget indvendig plads i bilen, kan man pgså få feks. Toyota Hi-Ace med 4-hjulstræk

Hvis jeg helt selv kunne vælge, tror jeg, at jeg ville have mig en Chevrolet Tahoe, (Og nej, ikke de platte, koreanske såkaldte Chevrolet´er, men en RIGTIG Chevy. ;)

3 mærker, jeg under ingen omstændigheder ville så meget som overveje at få, en Citroën, Peugeot og Renault.. Ifølge min overbevisning, har de aldrig kunnet, og vil aldrig lære at lave biler..

Held og lykke med bilkøbet. :)

Mvh. Michael

0
0
Svar på denne tråd

jeg sværmer jo til
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 08:09

Volvo...

har altid kørt volvo når det drejer sig om gode biler der kan trække en trailer.

IMC.
0
0
Svar på denne tråd

###VW
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 08:49

Jeg kører en VW transporter mandskabsvogn. Fed ældre øse med plads til udstyr i kabinen og vognen på ladet.. Skal ikke tænke på de nyer regler, som trådt i kraft d. 25 april.

Manden kører Peugeot 405, der må trække trailer.

Kørte også Peugeot før...

Julia

www.hellestruplund.dk

Gotlandsruss træf d. 13 maj på Sjælland

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 21:53

Valg af bil afhænger vel også af, hvad man skal bruge skidtet til, når den ikke lige trækker heste. Hvis det primært er til det formål, kan man jo vælge en mindre økonomisk 4X4.

Min bil skal primært bruges til pendling og kørsel for firmaet. Jeg tilbagelægger mere end 50.000 km årligt, heraf er kun en lille del privat kørsel (når vi ikke lige tager pendlingen med).

Den skal være økonomisk, driftsikker, komfortabel og sikker, - og så må den meget gerne kunne transportere min hest også (men det er ikke dens primære formål).

Det ville koste mig en formue at køre 4X4 - servicen er dyr og brændstoføkonomien ringe - til gengæld finder man næppe noget mere ideelt til at trække en trailer.

Den ideelle pendlerbil ville være en Lupo, super brændstoføkonomisk - men ikke lige indbegrebet af en hestebil.

Så jeg kører Skoda (diesel), - en superdejlig, komfortabel og sikker pendlerbil, som må trække 1200 kg på krogen (men så er den også på arbejde...)

Jeg synes selv, at det er et godt kompromis. Min søster har også bil, men kører langt mindre og har en større hest. Hun kører en ældre Ford, som kan trække ca. 1600 kg. Til gengæld er den ikke sjov at tanke. (Det er min derimod. ;))

Mette (Fjolle)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider