Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Søger en god smed
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 08:28

hej.. jeg har lidt af et problem som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med. jeg har lige købt mig en ny hest, og den trænger virkelig til nye sko og en beskæring, men kan ikke finde en smed, som vil køre til amager og give den sko på. er der nogen der kender en god måske billig smed som og kører til Amager??

mvh sarah

0
0
Svar på denne tråd

Prøv...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 10:40

...at kontakte ham her:

Pedholts Beslagsmedie tlf. 26912591

Han er uddannet, men er nystartet så det er muligt at han har tid til at ordne din hest forholdsvis hurtigt. Ellers kan du nemlig meget nemt komme til at vente både 14 dage og 3 uger hos de i forvejen etablerede smede der har en fast kundekreds at passe.

Mht. prisen så må du tilgengæld finde ud af om du vil have lavet et ordentligt stykke arbejde eller det skal være billigt for enhver pris.

Pia

Dækken sælges.
Se min præsentation.
...................

0
0
Svar på denne tråd

Hestens Værn
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 13:35
Hej Sarah

Tillykke med hesten.

Hos Hestens Værn kan du finde en fuldgyldig liste over alle uddannede beslagssmede. Du kan se den her

www.hestens-vaern.dk/data/images/ smedeliste29.pdf

Og brug altid en uddannet beslagsmed både for din skyld og hestens. Hvis du skal spare et sted, er dyrlæge og smed det absolut dårligste sted at spare.

Held og lykke
0
0
Svar på denne tråd

Forkert...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 20:52

..ovenstående liste er ikke en fuldgyldig liste over alle uddannede beslagssmede, men kun over de smede der er med i Rådet for Hovpleje og Hestebeslag. Der findes faktisk smede der er korrekt uddannede men som ikke står på listen...

Blot for at få det på det rene.

Pia

Dækken sælges.
Se min præsentation.
...................

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 22:59
Hvor har du det fra Pia?

Årsagen til at jeg spørger er at jeg ringede ind (godt nok for længe siden) og spurgte til om de kunne hjælpe med autoriserede smede i min region og jeg modtog listen som nu er online. Derudover sagde de, at hvis smeden ikke stod på listen var de ikke uddannet. Men måske har Hestens Værn ændret på det senere..
0
0
Svar på denne tråd

Listen
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 06:04

Hvis man nu læser listen over smede rigtigt grundigt, så står der faktisk at smede, der er medlem af Rådet for Hovpleje og Hestebeslag, er mærket med et R. Det er der flere smede på listen der ikke er.

Så jeg tror ikke helt Pia H. har ret.

0
0
Svar på denne tråd

lige på amager
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 08:41

er der mange smede. Det er nok det nemmeste at tage en af dem der kommer i stalden i forvejen.

Om der er uddannede der ikke står på hestens Værns liste? Ja der er alle svendene der er ansat under en anden smed. Og så er der vel nogen der ikke VIL stå på listen af den ene eller den anden årsag? Men hvis smeden har et svendebrev så kan man bede om at se det. Også hvis det tysk, svensk, engelsk what so ever. Hvem siger det skal være dansk??? Bare de er gode ikk? Og hvordan sikrer man sig at de er gode? Man sætter sig lidt ind i emnet.

MVH

Christina

If you cant bring the horse to the nature, bring the nature to the horse!

0
0
Svar på denne tråd

Christina
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 08:49
så sæt mig lidt ind i emnet, for jeg får en ny ud i morgen, og han står ikke på listen, men han skulle meget gerne være uddannet (fik nr. af en anden uddannet smed), og ja jeg har da selvfølgelig tænkt mig at spørge ham.

Sasser

0
0
Svar på denne tråd

hej Sasser
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 08:53

Det er der råd for du kommer bare på kursus på Kronplet den 27 maj. Der gennemgår vi hovformer, hovpleje også med sko.

MVH

Christina

If you cant bring the horse to the nature, bring the nature to the horse!

0
0
Svar på denne tråd

Det er noteret
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 08:55
hvad tid/pris/sted?

Sasser

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte du er gal på den...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 11:50

Jo jeg har faktisk ret Charlotte, for det er kun dem der er medlem af Dansk Industri der kan komme med på denne liste. Det er nemlig Dansk Industri der er ansvarlig for Rådet for Hovpleje og for listen her.

For at være medlem af Dansk Industri indenfor beslagsmedene så skal du lægge et forholdsvist stort engangbeløb. Der er derfor flere smede rundt omkring der vælger denne ordning og liste fra også selvom de har bevis på deres uddannelse som beslagssmede (kender selv et par stykker af slagsen der så bare har forsikret sig på anden måde end ved den forsikring der indgår i det tilbud fra Dansk Industri).

Så jo det er skam helt rigtigt

Du kan helt sikkert få det bekræftet hos Dansk Industri hvis du vil undersøge det yderligere.

Pia

Dækken sælges.
Se min præsentation.
...................

0
0
Svar på denne tråd

stop stop
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 09:11

hvis man bruger en smed der ikke står på listen, kan man ikke får noget hjælp hvis han laver @!#$ i den... man kan derfor ikke klage og få hjælp!!!

navn: anja

kommer mere senere

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider