Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Photoshop på dansk??
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 20:53

Jeg har netop købet Adope Photoshop Elements 5.0 i dyre domme, men jeg kan ikke installere det på dansk, kun engelsk. Kan det virkelig passe?

Sagen er den at jeg ikke kommer ret langt i denne tekniske verden med mit skoleengelsk. Der er virkelig mange ord jeg aldrig har set før, og det vil tage mig en evighed at finde ud af programmet, hvis jweg skal prøve mig frem.

Der fulgte en bog med på 225 sider, også på engelsk. Jeg orker knap nok at åbne den.

Er der nogen der kan hjælpe?

Med venlig hilsen Karina

I vågen tilstand er det klart

Vor verden er begrænset

mens vor drømme er

for alle grænser renset

0
0
Svar på denne tråd

På engelsk
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 21:01
Du har ganske enkelt købt en engelsk version. Der er ikke flere sprog i samme version af Elements så vidt jeg ved?

Lige nu ser det nok uoverskueligt ud med en engelsk version, men brug den ekstra tid det tager, det vil give et bedre resultat i den sidste ende. Den danske version af Photoshop er så dårligt oversat at du tror at det er løgn - mange af ordene virker som nogle de selv frit har opfundet, og man skal være mere opfindsom end godt er for at gætte hvad den engelske funktion var.

Der findes også mange, mange, MANGE flere tutorials på engelsk til Elements end på dansk, så det er ikke så slemt som først antaget.
0
0
Svar på denne tråd

Ahhh nej da
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 21:11

Det vil da tage mig 100 at finde ud af, eller måske kan jeg det når jeg har været pensioneret i et par år eller 5-10 stykker. Min næste investring må så blive en engelsk/dansk ordbog.

Helt ærlig, så troede jeg at man bare kunne vælge sprog, især fordi jeg et par gange valgte danish under installationen. Gad vide hvad det har været så?

Med venlig hilsen Karina

Vor verden er begrænset

mens vor drømme er

for alle grænser renset

0
0
Svar på denne tråd

Forresten
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 21:31

Er der nogen der kan anbefale en ordnog, hvor jeg kan finde de ord fra Photoshop? Jeg går ikke ud fra jeg kommer ret langt med en alm skoleordbog?

Med venlig hilsen Karina

Vor verden er begrænset

mens vor drømme er

for alle grænser renset

0
0
Svar på denne tråd

Ordbogen findes
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 07:48

Ordbogen findes umiddelbart ikke, da det er Photoshop-ord. Men hvis du har et par specielt underlige ord er du velkommen til at spørge.

Og ellers kan de fleste betydninger sikkert googles frem.

Der hvor du har sagt "Danish" har nok været til selve licensbetingelserne, hvor de skal accepteres.

0
0
Svar på denne tråd

Hjælpen er (næsten) nær!
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 07:53

Jeg troede faktisk slet ikke, at Photoshop fandtes på dansk?

Der kan man jo se den bare...

Men du overlever. Det lover jeg og du lærer at holde af programmet :-)

Det, som du gør nu, er, at drøne ned i nærmeste boghandel (du kan også være heldig på Potshuset). Det står en hjælpehæfte, der hedder Adobe Photoshop 7 - lær det selv udgivet af forlaget Libris. Hæftet koster sølle 79kr. og der er altså meget godt at finde, når man skal introduceres for programmet.

Og på den næstsidste side, der stå en MINI-ORDBOG, hvor de fleste funktioner er oversat til dansk!

Så afsted med dig :-)

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

Så fandtes ordbogen
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 11:26

Så fandtes ordbogen jo alligevel :-) Det var bare mit synsfelt som var begrænset til Google. Det faldt mig slet ikke ind at noget ikke kunne være at finde der

Camilla, så må du næsten også have et bud på det mest skumle/fejloversatte ord i den?

0
0
Svar på denne tråd

Ikke sådan lige??
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 13:06

Er der noget jeg skal lede efter?

Læste lige ordene igennem, og der er da pudsige ord, men jeg faldt ikke lige over noget specielt.

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

Nåhhh ja
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 13:17

Jeg tror godt jeg ved hvad det er for et hæfte. Har vistt set dem engang. Det nå jeg have.

Indtil da har jeg en masse CD´er liggende rundt omkring fra bladet der hedder "Digital Foto" eller noget i den dur. Der skulle gerne være nogle tricks til hvordan man får mest ud af Photoshop. Jeg ved godt at programmet har uanede muligheder, men det virker bare så uoverskueligt nu.

Tak for jeres hjælp. Det trøster, når i siger jeg nok skal blive glad for min 600 kroners CD. Jeg var ellers lige ved at begynde at ærgre mig over de penge bare var væk.

Med venlig hilsen Karina

Vor verden er begrænset

mens vor drømme er

for alle grænser renset

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du har
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 15:02

nogle specifikke problemer må du jo også bare stille dit spørgsmål herinde...

Der er mange der bruger photshop, og selvom jeg i hvert fald på ingen måde er haj har jeg da efterhånden oparbejdet en lille forståelse for nogle af de simple ting.

Og der skal faktisk ikke ret meget til førend at man kan nok til at kunne lege med sine billeder.

Udover det er det også nogle gange en god ide, at finde på en bestemt ting man godt kunne tænke sig at lære/lave med sit billede og så finde en tutorial på nettet...

Learning by doing er vist den eneste måde at lære at finde rundt i programmet på.

Hilsen

- Matilde og Shalu :-D-

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 03:48

Da jeg gik fra photoshop 6.0 DK til Elements 4.0 ENG

Var det oss "un frappe sur la tête"

Men der gik ik lang tid, før jeg fandt ud af det.

Bruger begge 2 + jeg ska ha CS2 ind.

Tror nok du har fundet ud af det, efter de første par 1000 billeder

Hold Kjeft Og Sett Deg Ner!!!

www.jessie-fotos.dk

Don't look back, just helpyourselfish...

0
0
Svar på denne tråd

halløjsa
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 10:19

Det går hurtig at lære Photoshop ordene at kende.

Men er selv glad for at jeg Har CS2érn på dansk

Trine

Fotograf Trine Christensen

PintoAraber Manthas Girl Nell - solgt til Heidi Rasmussen i Farum

Pretty Lace Vision

Nyhedsbrev kan tilmeldes nu skrive til min mail!

www.trine-christensen.dk

Fotografering tilbydes!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider