Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

hvidløgsflager og priser
Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 11:38
Jeg har tidliegre blandet hvidløgspulver i foderet, men det bliver "væk" når hesten pruster ned i foderet.

Så var det at jeg overvejde falger istedet for.

Min lokale foderstof vil have 210 kr incl moms for 3,0 kg.

Er det dyrt eller billigt ?

Ekspedienten siger den skal have 40 g pr dag, dvs 1,2 kg pr mdr. (dosis til 500 kg hest)Dvs at en 3,0 kg spand rækker knap 2,5 mdr. = 85 kr pr mdr

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Re: hvidløgsflager og priser
Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 12:28
Hej
Jeg bruger selv hvidløgs granulat, det bliver i fodret, det hjælper også med lidt olie til at "bind"
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 12:38

Chek www.askhim.dk

her er priser på både pulver og flager.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 16:47
I stedet for flager og pulver - skulle du hellere bruge koldpresset hvidløg - det har stærkere effekt end pulver og flager, som har været varmebehandlet.
Husdyr Helse (Fyn)har koldpresset hvidløg, men måske er der også andre firmaer der har det.

Og husk i øvrigt altid at blande vand eller olie i foder, der er tilsat pulver, så hesten ikke får det i luftvejene.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-03-2002 15:10

Hej

Jeg bruger hvidløgs flager, som jeg har købt gennem Høøks, 2,5 kg for 65 eller 85 kr.

Han får 2 tsk hver dag, så det rækker langt.

mvh.
Iben
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-03-2002 17:05
Hejsa...

Jeg skære 1 frisk fed hvidløg i skiver, og deler det ud i de 3 måltider min hest får om dagen...
Det er billigt og meget effekttivt.
(3 hele hvidløg koster 8 kr. i Netto, og der er mellem 10 og 12 fed per løg...)

Håber du kan bruge rådet.;-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-04-2002 22:23
Har så læst på noget hvidløgsplv. fra Blue Hors at den mængde plv. hesten skal ha' pr dag svarer til 4-5 fed pr dag, så hvis man skal gå ud fra det er een fed ikke nok. Overvejer selv meget kraftigt at bruge frisk hvidløg. Men er i tvivl om mængden. Og det er det eneste sted jeg har fundet noget om antal fed.
0
0
Svar på denne tråd

Alm. hvidløg.
Forfatter: 
Dato:  04-04-2002 12:34
hmm, noget som undrer mig er at der skal så små mængder hvidløg til at "virke" på heste, når undersøgelser af mennesker viser at for at vi skal have en gavnlig effekt ud af hvidløget, skal vi spise hvad der svarer til 4 fed!!

Dvs. at en hest på 600 kg skal have 24 fed!!!

Mvh.

Trine SH
0
0
Svar på denne tråd

Re: Alm. hvidløg.
Forfatter: 
Dato:  04-04-2002 12:49
En af grundene til det kan være at hestens mave/tarm system er gearet til at udnytte plantefoder på en helt anden og effektiv måde end et menneskes.

Hestens system er heller ikke stoppet med kunstige tilsætningsstoffer og anden "madforurening" som vi mennesker udsættes for, og det gør at hesten optager og reagerer meget hurtigere på f.eks urteblandinger end et mennesker ville gøre det.

Derudover må jeg erklære mig enig i at ét fed om dagen nok ikke har den vilde virkning på hesten.
-Men igen er det ikke en "kur" hesten er på og skal den blot have lidt dagligt styrkende og rensende, så gør det i hvert tilfælde heller ikke nogen skade.

Scarface

Så er der kommet billeder på min præsentation.

-What a weak barrier is the truth when it stands in the way of an hypothesis.... (Mary Wollestonecraft)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider