Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Passier Grand Gilbert fra 1986
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 21:05

ville du købe sådan en og i givet fald, ville du betale 3.500,- for den?

Er selv i syv sind, da jeg synes sadlen ser rigtig fin ud, men den har jo nogle år på bagen :-( Mon det betyder noget?

Håber I kan rådgive mig!

0
0
Svar på denne tråd

Passier
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 21:46

For kort tid siden var der en der havde en Passier fra 1976 til salg herinde, og den så også pæn og velholdt ud...

Man siger jo at Passier er et af de mærker der næsten holder en menneske alder og hvis det passer, har den jo mange gode år tilbage endnu

Få den tjekket igennem af en sadelmager og hvis de siger god for den, så er det da bare at tage den. Sadelmageren kan også hjælpe dig med om prisen er rigtig.

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

Bommen
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 22:29

Enig - hvis bommen bliver godkendt af en prof. ville jeg ingen betænkeligheder have ved at købe en 20 år gammel Passier sadel - det er kram

Hilsen,

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Ypperlige Passier...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 21:09

Min Passier er fra 1984 eller 83. Kvaliteten er der ikke noget i vejen med, hvis sadlen er passet, - faktisk findes den ikke meget bedre. Det gælder også bommen, som af mange betragtes som noget af det ypperste - og som stadig benyttes af Passier.

Vær særlig opmærksom på underlæderet (undersiden af sadlen, puderne) - er der revner her, kan sadlen være umulig at omstoppe.

Min sadel kostede for 6-7 år siden 3.000 kr - men jeg havde gerne givet mere. Husk bare, at læderet skal være helt og plejet. Hvis det er skadet og ødelagt af forkert eller manglende pleje, kan sadlen være ødelagt.

Husk også, at de fleste sadler fra den tid ikke har kilepuder. Min har - og min hest har brug for dem, men mange af de gamle sadler har en lidt sjov facon - ridehesteidealet har jo ændret sig igennem årene. Min har i øvrigt fået ændret sit gjordophæng.

I øvrigt har jeg familiens bedst liggende sadel - selv om jeg har fjordhest. Min søsters hoppe har et godt sadelleje, men hendes nye, specielt indkøbte sadler ligger ikke som Passieren.

Så anbefales! :)

Mette (Fjolle)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider