Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

sadel til korte ben hjælp..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 19:56

Når man er født med røv for tidligt eller korte ben dvs en højde på 165 cm hvilken sadel af de to her ville så passe bedst hvis man søger efter dybt sæde og stor knæstøtte?

Kieffer Orphee:

Dressage saddle which has a cut back big flap to provide best possible freedom of movement for the horse's shoulders. A broad cushion, a wide tree canal and a special broad saddle head and its soft thigh rolls make this model being so special and comfortable for both horse and rider.

Eller

Kieffer Wall-Street:

This dressage saddle was developed with the experience of world-class rider Ulla Salzgeber and adapts to the latest dressage standards. The new cut of the panels allows even more freedom of movement for the horse's shoulder and the soft and anatomically formed knee rolls support the rider's leg perfectly. This saddle combines best possible conditions for both rider and horse. A wide gusset is - like all kieffer saddles - a matter of course.

Kom gerne med mange for og imod på begge sadler... på forhånd tak...

Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.

Belmont min nye soulmate!!

0
0
Svar på denne tråd

korte ben
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 20:11

Jeg kan ikke vejlede angående de to sadler, den bedste kieffer jeg har redet i (har samme højde som dig og samme problem)er lusitano kur med excellent bom, jeg har forelsket mig i den nye bates innova(med lille knæstøtte) den synes jeg ser perfekt ud i knæstøtten til korte ben, har også siddet i en stubben juventus junior den passede også perfekt.

Det var jo godt nok ikke helt dette de spurgte om, ville bare gøre opmærsom på at umiddelbart ser den innova efter min mening god ud til os knap så lang benede.

0
0
Svar på denne tråd

er der ikek andre
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 23:37

der tør gi deres mening??

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ..
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 01:14
en Windsor Greenline til mine små ben men kender ikke til de der Kieffer sadler (Dem får jeg ondt i rumpen af)

Se vores hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/staldarthur

Undervisning samt opstaldning tilbydes i Fårvang kig på vores hjemmeside for mere info.

Dejlig 2 hestestrailer udlejes i Fårvang/Tilst.

0
0
Svar på denne tråd

korte ben
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 06:58

Jeg har så nok de korteste ben, er kun 155..

jeg har redet i mange sadler og har aldrig følt det som et problem, i øjeblikket rider jeg i en County Competitor 2000 (staves??) den har meget knæstøtte og dybt sæde. Tag ud hvor de forhandler sadlen og sæt dig i den, det er meget individuelt hvordan vi sidder i sadlerne.

Held og lykke med det.

Med venlig hilsen

AL

0
0
Svar på denne tråd

slet ingen der kan
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 23:48

vudere de to omtalte sadler istedet for andre???

0
0
Svar på denne tråd

:-) ???
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 07:37
Hvorfor tager du ikke ud hvor de forhandler sadlerne og prøver dem, der er lige så mange meninger som der er sadler og det er kun dig som kan fortælle om du kan lide at sidde i den og det er jo også en vigtig ting at de kan ligge på hesten.

Med venlig hilsen

AL

0
0
Svar på denne tråd

fordi den ene af dem
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 09:43
ikke findes i DK endnu hehe derfor... og desværre er det den jeg hælder mest til..

0
0
Svar på denne tråd

Kieffer og
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 22:20

korte ben er ikke nogen god cocktail er min erfaring idet de er temmelig brede lige bagved forsvitslen og derfor kommer man som kortbenet nemt til at "spilde" adskillige værdifulde centimeter med at sprede benene for meget hvis du kan følge mig.

mvh Jeanne

0
0
Svar på denne tråd

Kieffer
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 14:10
Jeg kan ikke rigtigt udtale mig om de to Kieffermodeller, du er i tvivl om. Men den der Waallstreet, ser da sindsyg lækker ud.
Jeg synes dog det er vigtigt at du prøver at sidde/ride i din kommende sadel før du køber, og at du har mulighed for at sikre dig at den ligger godt på din hest.

JeanneSMadsen: Det er muligt at Kieffer og korte ben i teorien er en dårlig cocktail. Men jeg sælger aldrig min gamle elskede Kieffer dressur sadel, og hvis der er nogen der har korte ben...Ja så er det mig!!!

Min kieffer har været brugt til alle mine heste ( 4 stk ) + lånt ud til to, som ville prøve sadlen og den har ligget rigtig godt på alle hestene. Jeg har aldrig haft rygproblemer eller andre sadelrelaterede problemer med mine heste. Desuden føler jeg mig bare "hjemme" i en kieffer.
Ellers har jeg som "kortbenet" gode erfaringer med at ride i en Passier Grand Gilbert og en Stubben Tristan.

Tanja: Held og lykke på sadel jagten.
0
0
Svar på denne tråd

min passer
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 14:49

Min passer har tidligere redet i junior sadlen fra Stübben (Juventus), men der er jo nul og niks sædedybde i den.

Så har hun redet i Kieffer og den var sådan set også fin nok, men den var ALT for smal i kammeret fordi det var en af de gamle modeller, dvs. den ramte rygsøjlen - især i sidebevægelser.

Nu er hun endt med en Kentaur som jo har mega lange sadelklapper, men dem får hun kortet af (den indvendige sadelklap er så kort at det sagtens kan lade sig gøre så det ser pænt ud).

Et lidt bøvlet alternativ til de andre sadler, men hvis det nu er den man føler man sidder godt i og passer hesten, ja så er det jo det man gør!

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider