Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

anbefal tæppe, hingstekæde +lædergrime.
Forfatter: 
Dato:  12-04-2007 23:47

Jeg er nu i den situation hvor jeg skal til at se mig om efter disse 3 ting..

En dækken. (primært til at køre med men også til at stå med (hvis nødvendigt når han skal til show)

Hvordan oplever i forskellen på flece og uld.. Jeg går stadig i den her gammeldags tro på at uld "ånder bedre" Jeg søger et sort dækken evt, med guld kant i bomuld.som der kan broderes på. Nogen her der har gode foreslag?? Eller dårlige erfaringer (ligeså godt så man ved hvad man IKKE skal købe!)

Jeg har ydermere kigget højt og lavt efter en GOD lædergrime. Læderet skal være af høj kvalitet.. uden bling bling. igen gode foreslag er lige så velkommen som dårlige erfaringer..

og her til sidst.. *S* Jeg er jo desværre nok nødt til at få mig en hingstekæde til min lille mand. ikke fordi det er nødvendigt nu men som ekstra sikkerhed på sigt er det en god plan.. Jeg købte en kæde sidste år og blev desvære slemt skuffet da hoppen hoppede 2 skidt baglens og kæden knak.. Jeg har det nok sådan at prisen er fuldsændig ligegyldig.. Den SKAL bare kunne holde.

Så kom endlig med jeres gode og dårlige erfaringer.. Alt kan jo bruges i denne sammenhæng. *S* evt med links hvor man kan købe det hvis det er noget i ligger inden med..

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
Indholddeklaration på RC på min HP
0
0
Svar på denne tråd

dalbæk design
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 19:51
dalbæk design laver en LÆKKER lædergrime... den er billig og af en super lækker kvalitet...
0
0
Svar på denne tråd

Alternativ...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 09:50

Som godt alternativ til hingstekæden kan jeg varmt anbefale et hingste-BID...dét er ihvertfald virksomt - hesten går ligeså stille ved siden af en - og man behøver ikke engang have stramt fat i tovet - tovet kan man lade "hænge" i en bue ligefrem !

Jeg benytter det selv til min egen DV en sjælden gang imellem på "iltre dage" når han skal ind fra fold - og det forvandler virkelig hesten fra et vilddyr til en sød, stille og rolig makker.

Man skal selvfølgelig bruge det med omtanke - og aldrig rykke i bidet - min DV har det godt med bidet, han er nem at få det på selvom han er hidsig...det er ligesom om han "ved" det lægger en god dæmper på ham. (?)

Og så er det desuden ultra nemt både at få på og tage af mens grimen er på.

.

MVH Marsil

.

Stald Skovvang - 8370 Hadsten

1 ledig box + sommergræs - til vallak !
www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

Lædergrime
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 12:55

Hej

Har lige købt en dejlig Stübben grime hos nethesten.dk, den er enkel med diskret logo og justerbar. Super til prisen.

Før da havde jeg en OS (fåes hos Tattersall), også dejlig, men har fået ødelagt to nakkestykker fordi hesten hoppede lidt tilbage i kæderne. Dyrt i længden

Med venlig hilsen

Maria

0
0
Svar på denne tråd

IKKE hingstekæde
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 23:32
til følsomme heste - jeg går ud fra det er PRE-fyren ?
Kapsun er mindst ligeså godt og meget mere korrekt, i mine øjne.

Og så træning i at klare alle mulige omgivelser.

Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes. Ridehus, bane, mange og gode folde, tæt ved skov og sø. Vi har bygget flere bokse og der er nu 3-4 pladser ledige.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Eva og andre..
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 00:27

mange tak for svar indtil nu.. jeg kan ikke finde den hjemmeside omkring dalbæk design. kun 1 der laver spring.. *S*

Jeg chekker lige stubbens. Tak for det..

EVA: Det er kun til når han skal gå fra trailer til boksen og retur. Ellers skal han have kapsun på.. Jeg er absolut ikke vild med at han skal have noget som helst på. og stod det til mig blev han trukket i alm. grime og sit nylon tov. MEN.. Jeg har det sådan at når jeg nu en gang har valgt at have hingst er jeg også nødt til at være 100 % sikker på at jeg kan holde ham. Om ikke andet så får at der ikke kan komme nogen og sige,. "hvis du nu havde taget dine forholdsregler var det og det ikke skedt."

Jeg er bare ikke vild med at de stå i trailerne med kapsunen på og kender desværre min egne nerver godt nok til at jeg ikke kan stå i trailerne og give ham kapsunen på. (jeg hader trailer) Giv mig en lastbill Så køre det. *S*

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
Indholddeklaration på RC på min HP
0
0
Svar på denne tråd

Dalbæk sådan
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 18:18

Hej

Jeg har sådan en i Dalbæk design og den er rigtig godt lavet og pæn uden alt det der gejl, med nogle pæne syninger på næsebåndet og spænder til at justere med i begge sider så grimen ikke sidder skævt og rigtig gode messing spænder i det hele taget læderet er i en meget god kvalitet, jeg gav 200,- kr for den i Herning til hingstekåring, kan kun anbefales, ved godt den nok sælges så billigt pga. der står Dalbæk banket ind i det messing nede ved næsebåndet, men det er jeg nu ligeglad med, man ser det heller ikke hvis man ikke lige står og glor direkte på det.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med en dually-grime?
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 10:29

Normalt bruger man den jo når man træner, men den kan jo godt bruges til dit formål.

Det er en robust grime som ikke bare lige går i stykker. Den koster 450,00 kr i Land og Fritid. Og til den pris får man også en en DVD med, vom fortæller hvordan grimen bruges korrekt.

Vi har taget et endags kursus i brugen af grimen i forbindelse med træning. Og bruger den bla nu når vi går tur med vores hingstebamse.

Vi er super godt tilfreds med resultat og har gode erfaringer.

Og du kan godt bruge den til transport i trailer.

Lige et billede så du kan se hvad jeg taler om.

Med venlig hilsen Gitte.

Leder efter en som vil komme hjem til os og undervise mine børn på deres ponyer ca. en gang om ugen.

Vi bor nær Pandrup og Saltum

Glæder mig til at høre fra dig!

0
0
Svar på denne tråd

Hingstebid
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 18:29

jeg ville aldrig gå med andet end en alm trense eller hingstebid når hingstene bliver trukket på stævnepladserne/skuer etc.

Alt andet udstyr er, i mine øjne, ikke lige så "godt" til at holde hestene med, hvis uheldet er ude og hestene er hidsige!

-Dually grime eller ej!

Grimen er super til HMS træning men absolut ikke effektiv nok til at holde styr på hingstebasserne på pladserne/stævnerne..

Mvh.

Louise Nielsen.

Aagaard Stables.

Stutteri og springstald med fokus på avl af springheste.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider