Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 ridning i damesadel
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 19:24

Hej

Jeg tænkte på om nogen herinde viste hvor,man kan lære at ride i damesadel i nærhedden af køge området..

Jeg er jo begyndet at ride jagt, og var til min første hubertus jagt sidste år, og nu drømmer jeg om at kunne gøre det i damesadel (helst uden at brække halsen på vejen ) så tænkte at første skridt må være at lære det rigtig..

nogen der kan hjælpe mig ??

knus sanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 damesadel
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 19:48

Hej Sanne


Jeg har også en drøm om at ride damesadel. Jeg har lige haft min ene hest i ridning hos Tania-Mortensen og hun kan muligvis anbefale dig en underviser men den slags hænger jo ikke lige på træerne. Jeg ved fra Tania at det største problem er ikke at finde en underviser men at finde en god damesadel. Dem der er på det danske marked svarer nogenlunde til de pakistanske kopi sadler der ikke er mere end 500 værd. Man skal langt over 20000 for at finde en sadel der ikke giver hesten ondt i ryggen. Ikke engang Zaldi sadler skulle være specielt gode selvom de har ry for det.


Jeg ved at Brenderups ekskone kommer til Stutteri Kronplet om et halvt års tid og giver dressurkursus og hun er ekspert på damesadelområdet. Hun er tysker men taler glimrende dansk.


Der er links til Tania på min profil og stutteri kronplet har et indlæg under arrangementer...


Der findes bøger om emnet... søg på "side saddle"... tror KVL bogladen (samfundslitteratur) kan skaffe dem hjem.


Maria med colored cob Samson & welsh cob Enricca

Det er ikke racen, men typen og kvaliteterne der gør det!

Kildegaard´s Ridecenter 4400 - Rideklub Vestsjælland D4 - Dansk Tinker Forening Sjælland og Fyn

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kan ride
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 19:52
jeg kann ride dame sadel det lære man på rideskolen det er ikk svært

er faldet over verden skøneste pony...

og den må man bare eje...

så har kontaktet sælgern...

og venter du svar jahuuuu!

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 20:01

marikaP mange tak.. jeg vil forsøge at ringe til hende og høre om hun kender et sted i nærhedden.. kender nogle i england der er hvis en del sadler.. så der vil jeg prøve at skaffe en fra..


HYP hvikel rideskole er det?? det er da en noget special rideskole som gør det i ridning i damesadel.. jeg mener jo ikke bare at man svinger det ene ben over en alm. sadel for det kan jeg også godt.. smiler

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme tanke
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 20:08
Som jagtrytter har jeg haft samme tanke - at det kunne være rigtig fedt at kunne gøre det i damesadel (selvom jeg nok ville ride udenom trods alt...) Så skriv endelig en besked når du finder ud af noget...

Støt en god sag - kig ind på www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 skal jeg nok
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 20:15
Wallie det skal jeg nok.. Vi havde en svensk pige som red med i ponyfeltet i hubertus som plejer at ride i damesadel. men det måtte hun ikke i ponyfeltet.. men hun havde billeder med som vi kunne se det er atlså sejt..
0
0
Svar på denne tråd
 
 sanne e
Forfatter: 
Dato:  12-04-2007 09:09

Jeg har redet og modtaget undervisning i damesadel på min gamle hoppe. Og nej, det er bestemt ikke lige til. Hesten skal være relativt godt uddannet for at det bliver en behagelig tur for begge


Når min nye når så langt, vil jeg helt sikkert genoptage det, for det er FEDT!


Jeg kan varmt anbefale Silke Frisch Branderup, som rigtig nok holder kurser på stutteri Kronplet i Hillerød (www.stutteri-kronplet.com)

Derudover er der Hanna Engstrøm, som ofte kommer til DK og holder kurser. Faktisk kommer hun til Karlebo i denne weekend og der er vist ledige pladser uden hest. Se mere på www.klassisk-dressur.dk under kurser/undervisning eller på Hannas egen side: www.ekeskogs.com -hun er en intet mindre en fantastisk underviser og pædagog, selv som teorideltager får man en masse med hjem..


Men som MarikaP også er inde på, er det enormt svært at finde en god sadel der ligger ordentligt. Dertil ville jeg bede en af ovenstående om hjælp.



Venlig hilsen

Kamilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, svært er det
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 07:03
Nu ved jeg ikke om Mona kommer på banen her, men hun har lige været turen igennem, undersøgt ALT, men sadlen kunne ikke blive liggende på hesten - og han er muligvis for kort.Sadlen skal passe til rytterens lårlængde og hvis man har lange ben, bliver sadlen også lang...

Det er nogle meget store sadler, ihvertfald sammenlignet med den
"ponypude" model Epona jeg selv rider med.
Jeg TROR min egen ret korte lipizzaner ville få lændeproblemer af en damesadel, så jeg tør ikke med ham.

Jeg har selv redet opvisning i damesadel for meget længe siden og det var overhovedet ikke noget problem at ride i den (men ponyen var lydig og veluddannet): jeg lånte sadlen en fredag aften, prøvede den og red et LA- program i dressur og en let bane i spring dagen efter - iført flagrende kjole og stråhat.


Lisbeth Poppel har redet jagt i damesaddel.
Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes. Ridehus, bane, mange og gode folde, tæt ved skov og sø. Vi har bygget flere bokse og der er nu 3-4 pladser ledige.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider