Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Böckmann trailer fra Tyskland??
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 21:45

Er der nogen der inden for det sidste år har købt Böckmann trailer i Tyskland?

Hvilken model har i købt?

Pris?

Hvor i Tyskland?

Dårlige/gode oplevelser?

Jeg skal nemlig have en ny trailer, og er 99% sikker på det skal være en "tysker".. :-)

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

Dansk Varmblod er det bedste :-)

Venter føl april 2007! - Som kommer til salg

Kieffer Ulla Salzgeber dressursadel sælges,

som ny! Se præs.!

0
0
Svar på denne tråd

Køb i Tyskland
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 15:19

Du skal bare lige være opmærksom på at når du køber en trailer i Tyskland at den muligvis skal den gennem syn i Danmark inden du kan få den indregistret. Det betyder du skal gennem Böckmann Danmark, som har agenturet på Böckmann, for at få papirer du skal have med til synet eller en typeattest som du skal have med til motorkontoret.

Det kommer også til at koste - og jeg tror ikke du kan slippe for mindre end et par tusinde + moms - måske endda mere...

Moller :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved det ikke, men har ladet
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 16:28

mig fortælle at der også er noget med registrering/tilladelse til dyretransport, man skal ha lavet efterfølgende når man køber hjem fra Tyskland.

Hvorfor ikke evt. købe traileren igennem Bõckmann Danmark og så evt. få den til afhentning i Tyskland, det tilbyder Brenderup da f.eks. Så sparer du kun de 6 procent i moms, men er sikker på alting er på plads.

En anden lille bitte ting, som er helt fra mig selv af, og som jeg ikke ved om der er hold i. Hvis nu du skal ha service eller repereret noget, ka de jo se om du har købt hos dem, eller i Tyskland, og så ka du jo risikerer de sætter dig bagerst i køen. Det ved jeg at bla. en importør af et traktormærke har gjort, han bad om stelnummer, kunne han se den ikke var importeret gennem ham, ku han ikke hjælpe en. Men igen, det er bare en "strø-tanke" fra min side af, og jeg har intet at ha det i, andet end tanken.

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder !!

Er din hoppe/føl dækket korrekt ind med foder ??

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

Hoppe søges til låns

0
0
Svar på denne tråd

Service
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 12:10

Ang. service/reparationer er der lidt om det. Det skulle ikke gerne være sådan man kan kommer bagerst i køen, men sådan er der garanteret nogen der er. De skulle bare være glade for at tjene pengene på disse service/reparationer.

Men jeg mener nok jeg har ladet mig fortælle at hvis traileren

er importeret af køberen selv så skal al reparation og evt. garantisager køre i Tyskland. Og med mindre kan generelt har

ture til eller gennem Tyskland, så man kan få lavet det ved

samme lejlighed, kan det ikke længere betale sig at spare de 6%.

Men der er jo faktisk ikke meget at hente ved at køre til Tyskland; koster traileren 50.000 kr ex. moms er det kun 3000 kr man sparer på momsen. Ellers skal man være heldig at kunne købe den til en meget billigere pris end den danske pris ex. moms.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 17:45

Nu kender jeg 2 som har købt den samme Böckmann trailer med stort set samme udstyr. Den ene er købt i Tyskland til 60 og den anden er købt i DK til 70, så jo.. Der ER stor forskel.

Mht. garanti, service mm. har jeg ikke noget imod at køre til Tyskland, da jeg bor ret tæt på grænsen..

Min veninde købte sidste år trailer i Tyskland, og hun skulle ikke til syn med traileren, fordi traileren var ny og var i forvejen typegodkendt i DK. Og det er alle Böckmann trailere, så der er der ingen problemer..

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

som ny! Se præs.!

0
0
Svar på denne tråd

Forskel
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 09:11

Jamen så er der jo ikke så meget at betænke sig på hvis der er

så stor prisforskel! Men det kunne nok være godt at sammenligne priserne først inden du beslutter dig... Ikke mindst fordi - selvom du skriver med stort set samme udstyr - så kan der være

en forskel i prisen på lige netop en bestemt slags udstyr som

er meget dyr uanset om det købes i Tyskland eller Danmark. Der

er eks. altid en rimelig forskel på om den har træbund eller aluminiumsbund og også hvilke slags skærme der er på

(udformning og matteriale)etc. etc.

At du bor så tæt på grænsen er jo eminent i forhold til reparation/service dernede.

Under alle omstændigheder skal du have en typeattest gennem Böckmann Danmark for at kunne få den indregistreret i Danmark.

Så køber du den i Tyskland skal du også regne at du skal betale for at få denne typeattest. Og det er ikke usandsynligt at du skal give omkring 1800-2000 for dét...

0
0
Svar på denne tråd

Böckmann
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 07:33

Jeg købte sidste år en Böckmann Island 3+ - Jeg købte den via Böckmann på Sjælland, men hentede den i Tyskland. Prisen endte på 13580 euro + min gamle trailer (32000,-) Jeg sparede noget moms, da man dengang betalte 16% i tysk moms. Böckmann synede og registrede den for mig i DK for 1800,-

Der var desværre nogle ting ved traileren, som ikke var som aftalt/bestilt, og da jeg ikke var interesseret i at ha en "ombygget" trailer, bestilte Böckmann efter en uges forhandling en helt ny trailer til mig (de laves først ved bestilling). Så der gik desværre 6 mdr. før jeg endelig havde den trailer jeg ønskede, men Böckmann skal ha for deres kundeservice og self. for traileren, som nu lever fuld op til mine forventninger.

Rep. og service står vi selv for...

http://liza.megapixel.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 18:14

Så har jeg lige været i Tyskland og se på trailer..

Man må sige at der er MANGE penge at spare ved at køre derned!

Jeg fik et tilbud på 55000 kr for en Böckmann Comfort med sadelrum og alubund.

Men jeg fik også et tilbud på en Böckmann Master, som er super lækker med gummisparkeplader, alubund, reservehjul, flytbar bagbom og selvfølgelig sadelrum.. Den var så billig, at det var den jeg valgte.. Nemlig KUN 62000 kr. Og så er den klar til at blive indreg. i DK. Han kører den nemlig til syn og det hele for mig..

Så nu skal jeg bare lige finde ud af de sidste detaljer, og så bestiller jeg den.. :-)

Dejligt. Glæder mig helt vildt til at få den hjem.. ;-)

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

som ny!

Brenderup Royal m. sadelrum sælges billigt!

0
0
Svar på denne tråd

hej mette..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 21:14

Vi går og overvejer at købe ny trailer.. jeg foretrækker böckmann traileren, men er meget i tvivl omkring det at købe i DK pga den høje pris..

Vil lige høre dig hvor du har kigget??

Har de evt en hjemmeside??

Skriv gerne en besked til min HN...

mvh Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kigger
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 16:28

også efter trailer i Tyskland, hvor har du købt din henne?

Mvh Jannie

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 23:28
www.paisen-pferdeanhaenger.de tror jeg nok det hedder.

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

som ny!

Brenderup Royal m. sadelrum sælges billigt!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider