Produkter og leverandører
|
|
| ukendt sadel? |
| Forfatter:  |
Marianne |
| Dato:  |
25-02-2002 14:19 |
|
nu er det sådan at jeg lige har fået 2 gammle sadler fra min tante, det var to hun havde til at ligge på loftet.
jeg har altid købt nye sadler så derfor har jeg kun vist hvad sadlen hed fordi der stod "stubben" på men nu har jeg så to sadler her der ikke står noget på.
Hvordan kan jeg finde ud af hvad det er for nogle sadler?
jeg ved at det ikke er en billig Harald nyborg sadel da min tante fortalte at hun gav 4000kr for den ene som ny, der står ikke noget logo på!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: ukendt sadel? |
Julia |
25-02-2002 15:05 |
|
Tag dem med til en sadelmager, som evt. kender mærkerne.
Eller sæt fotos af sadlerne her på hestenettet, måske er der læsere der kender dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Majse |
25-02-2002 16:00 |
|
Er mærkerne slidt af? Eller har der aldrig været nogen?
Ikke det mindste kendetegn?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Julia |
25-02-2002 16:26 |
|
Som regel har sadler et metal mærke siddende under klappen der skjuler stigrems øsknerne, eller foran på begeg sider af forsvidslen.
Nogle sadler har også mærket stående på den lille læderklap, der sidder henover gjordstropperne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Marianne |
25-02-2002 16:51 |
|
jo der er et lille mærke på sadelklappen men det er slidt værk, det er en dressursadel og der er gele eller noget andet skumagtig i knæpudderne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
lohmann |
25-02-2002 19:16 |
|
Der er også tid graveret et logo på de små metal "knapper" foran den lille klap
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
mona |
26-02-2002 10:55 |
|
jeg har haft en hubertus sadel på et tidspunkt som ikke havde noget metalmærke den eneste måde man kunne se at det var en hubertus var fordi at den havde en lille klap (som skulle beskytte sadelklappen mod slitage fra gjordspænderne.) der stod der hubertus og så siden hen har jeg fundet en gammel reklame for en hubertus sadel der var fuldstændig magen til. så der behøver altså ikke være noget mærke på for at det er en god sadel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
cLouise Christensen |
03-03-2002 21:59 |
|
Hvis sadlen fungerer og ligger godt, hvorfor er det så vigtigt at vide hvad den hedder? - Bare en tanke8-)
Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet