Nu ved jeg ikke, om du ønsker en ny eller brugt trailer. Hvis du skal have en brugt, så kan jeg bestemt ikke anbefale Kongeaa, da deres brugt-priser er skyhøje for trailere, der bare ikke er i orden. Og deres service er elendig. Jeg var dernede i efteråret på en rigtig kold dag - der gik vel ca. ½ time, før vi fik betjening, og da havde vi været inde i butikken to gange - de drak kaffe.
Desuden kan man ikke sådan få udleveret en prisliste over de brugte trailere, som man så kan gå rundt med mens man kigger på trailerne; nej man skal se trailerne først, dernæst kan man få prisen at vide. Og der er kun to af sælgerne, der kender prisen på trailerne; det er end ikke lagt ind i deres edb-system (temmelig suspekt, synes jeg). Jeg havde regnet med at køre derfra med en trailer. Jeg så rigtig mange trailere, men ingen jeg ville købe for så mange penge.
Jeg fik en trailer i prima stand (dog skulle der skiftes en side, som jeg dog fik med i prisen, vi skulle bare selv sætte den i) til 17000 (købt ved Dyrehøj Trailercenter i Middelfart)
En tilsvarende hos Kongeaa havde mindst kostet 27000! Det siger vist sig selv, hvorfor de aldrig får solgt nogen af deres brugte trailere!
Og ja, jeg bliver stadig helt arrig af at tænke på det 
Men min Brenderup Favorit er jeg rigtig glad for, og det er forholdsvis let at udskifte delene (fx en side eller bunden).
Og så har jeg (næsten) kun hørt dårligt om DanTrailer; at deres bunde ikke er særlig gode.
Men uanset hvad du vælger, så sørg for at få en trailer med god plads; dvs. omkring de 160 bred (eller mere), hvis det er en to-hestes
Og sørg for at der er mindst ét oplukkeligt vindue foran. En varm sommerdag er det ulideligt for hesten at stå i en trailer, der ikke er ordentligt ventileret (og så er det i øvrigt også blevet et krav, at ventilationen "hen over hesten" skal være i orden).