Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

trailer
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 17:24

hej

Skal ud og købe en hestetrailer

Men hvilke ville i vælge??

Den skal bare bruges til alm hobby brug,skal kunne indholde en fjordhest eller to...

0
0
Svar på denne tråd

brenderup ...eller
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 17:34

ville nok vælge en almindelig brenderup eller star trailer..

men god fornøjelse med købet... :D :D

mig og musse vil altid være dovne
0
0
Svar på denne tråd

Trailer
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 17:50

Ja jeg vil sige vi er meget glade for vores valg det er en Henra Trailer vi 15 Garanti på bonden i traileren har nu haft den i 2 år og der har aldrigt været noget galt med den...

Maria Villumsen
0
0
Svar på denne tråd

Humbauer Rapid
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 18:14

Ja jeg vil jo så sige du skal købe en Humbauer Rapid, det er absolut en af de bedste trailere der er til prisen i Danmark.

Den kan købes hos Kongeå Trailer for ca. 40.000,- leveret, jeg har netop købt sådan en, og det har jeg gjort med den baggrundsviden jeg har tilegnet mig som professionel trailertræner over de sidste år.

jeg kender nok de fleste mærker der er i landet, og kender de fejl der er på dem.

Der er flere trailermærker jeg på det kraftigste fraråder at købe, og du kan bare skrive en pb. hvis du vil ha en liste.

Hilsen Torben

Natural Horsetraining
v/ Torben Andersen
Træning af problemheste - Trailertræning som speciale

Hjemmeside - Mail
0
0
Svar på denne tråd

Henra Trailer
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 19:34

hey

Jeg har købt en Henra Buffalo Deluxe trailer, hos Duborg trailer center og jag kan kun anbefal det sammen jeg er bare så glad for den... Selvom min hest ikke er så sød når den er i trailer. Er trailer aldrig gået istykker... Det er nok det bedste kødb jeg har gjordt...

0
0
Svar på denne tråd

Ny eller brugt?
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 21:09

Nu ved jeg ikke, om du ønsker en ny eller brugt trailer. Hvis du skal have en brugt, så kan jeg bestemt ikke anbefale Kongeaa, da deres brugt-priser er skyhøje for trailere, der bare ikke er i orden. Og deres service er elendig. Jeg var dernede i efteråret på en rigtig kold dag - der gik vel ca. ½ time, før vi fik betjening, og da havde vi været inde i butikken to gange - de drak kaffe.

Desuden kan man ikke sådan få udleveret en prisliste over de brugte trailere, som man så kan gå rundt med mens man kigger på trailerne; nej man skal se trailerne først, dernæst kan man få prisen at vide. Og der er kun to af sælgerne, der kender prisen på trailerne; det er end ikke lagt ind i deres edb-system (temmelig suspekt, synes jeg). Jeg havde regnet med at køre derfra med en trailer. Jeg så rigtig mange trailere, men ingen jeg ville købe for så mange penge.

Jeg fik en trailer i prima stand (dog skulle der skiftes en side, som jeg dog fik med i prisen, vi skulle bare selv sætte den i) til 17000 (købt ved Dyrehøj Trailercenter i Middelfart)

En tilsvarende hos Kongeaa havde mindst kostet 27000! Det siger vist sig selv, hvorfor de aldrig får solgt nogen af deres brugte trailere!

Og ja, jeg bliver stadig helt arrig af at tænke på det

Men min Brenderup Favorit er jeg rigtig glad for, og det er forholdsvis let at udskifte delene (fx en side eller bunden).

Og så har jeg (næsten) kun hørt dårligt om DanTrailer; at deres bunde ikke er særlig gode.

Men uanset hvad du vælger, så sørg for at få en trailer med god plads; dvs. omkring de 160 bred (eller mere), hvis det er en to-hestes

Og sørg for at der er mindst ét oplukkeligt vindue foran. En varm sommerdag er det ulideligt for hesten at stå i en trailer, der ikke er ordentligt ventileret (og så er det i øvrigt også blevet et krav, at ventilationen "hen over hesten" skal være i orden).

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 12:03

Jeg ville til enhvertid foretrække en Mustang Hestetrailer. Jeg har selv en Mustang, og ville aldrig købe eller køre med andet. Til gengæld må jeg erkende, at en Mustang er en forholdsvis dyr trailer, i forhold til mange andre mærker, som kan være ganske udemærkede til de kortere ture. Da vi kører meget, og længere ture med vores heste i trailer betyder hestens komfort meget for os, og kun en Mustang har indtil videre kunne leve op til vores krav. Bl.a. kan nævnes, at Mustang har to store rum (et sadelrum og et "klædeskab"), og denne trailer er den eneste jeg har set, hvor hesten til gengæld ikke skal stå med hovedet hævet over rummene. I en Mustang trailer er der fuld frihed til hestenes hoveder. De kan desuden være fuldstændig ligeudrettet, hvorimod de i mange andre trailere står med hovedet let bøjet mod midetn pga. trailerens spidse front.

Ligeledes er Mustang hestetraileren en meget lys og venlig hestetrailer, som ligger godt på vejen, og tilbyder maksimal komfort for både hest og rytter.

Held og lykke med dig trailerkøb - uanset hvad du vælger...

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

BOJ til enhver tid
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 12:09

men de er i den dyre ende.

Så skal den være lidt "billig" men god, så siger jeg som Torben en Humbaur Rapid.

0
0
Svar på denne tråd

Humbaur
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 12:35

Jeg kan absolut tilslutte mig Torben Andersen. Humbaur er rigtig solidt kram, og jeg har aldrig fortrudt mit køb.

Til Gsims: Det er jo et trick. De vil kun sælge nye trailere, og så har de nogle rigtig møggrimme og hundedyre trailere stående, så du bliver afskrækket.

Jeg købte min trailer hos Kongeaa og fik den til en rigtig god pris inkl. lidt ekstraudstyr. Og med hjem med det samme.

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

Henra Amazone
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 18:13

Jeg har en Henra Amazone som jeg er meget glad for, det er virkelig et trailer der kan tåle at blive brugt ! Den er købt hos Duborg Trailer Center i Nordsjælland.

0
0
Svar på denne tråd

Kikærten
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 21:31

ja, selvfølgelig er det et trick; bare så let at gennemskue at jeg ikke hopper på den.

Jeg fatter bare heller ikke ideen i at have op mod hundredevis af brugte trailere til en så hamper pris - og tilmed så en pris, man ikke kan få at vide, med mindre man får fat i en af de to sælgere, der kender priserne (hvis ellers de har TID, da vi var der, havde de først tid efter en halv time, de skulle først være færdige med kage og kaffe!).

Da vi nu havde hørt de hampre priser og fortalte hvilket prisleje vi kiggede i, så foreslog han nogle andre - og for nogle af dem gjaldt det så, at den og den trailer "havde de godt nok ikke lige kunnet finde den dernede, sidst de gik dem igennem"...

Jo, det er da virkelig en butik, man får lyst til at handle i (NOT)

Den nye trailer, de i stedet ville sælge til mig, var en med plastic-rullegardin bagtil og uden oplukkelige vinduer fortil - ikke lige en trailer efter min smag... Og selv den pris var faktisk ikke så god endda, når man har noget at sammenligne med.

Nå, jeg kunne blive ved - for jeg blev bare så sur og skuffet over at have kørt så langt for bare at kunne køre hjem igen (selv om vi så valgte at fortsætte til Dyrehøj på Fyn) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider