Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Bidløs til dressur
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 22:49

Hvilken bidløs trense kan I anbefale hvis jeg gerne vil kunne ride dressur med den? Og kan man samle hesten ok på bidløs, har nemlig aldrig prøvet én

Har indtil nu set dem på flere online shops og jeg vil helst ikke over 400 kr. når det nu bare er for at prøve.

Og hvordan er de i størrelserne? Jeg har en hest som har cob i grime og full i hovedtøj, hvad vælger jeg så?

0
0
Svar på denne tråd

jeg har købt min i zoo zity
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 20:45

det var en såkaldt sidepull model. Str X-full (som alt det andet udstyr). Tror den kostede omkring 500 kr.

Der findes også nogen, som fungerer ved et tryk i nakken - men det er absolut ikke nogen for min hest. Side pull modellen er sådan lidt hackamore-agtig.

Jeg har redet dressur med den, men min hest går bedre og mere følsomt på et almindeligt bid. Den er dog rar at have, som en afveksling til hyggeture, eller en dag hvor det er så koldt, at man ikke kan nænne at stoppe et iskoldt bid i munden på dyret.

MVH Dixonfan

0
0
Svar på denne tråd

Klassisk kapsun
Forfatter: 
Dato:  12-03-2007 13:46

Jeg rider en dressurhest (LA4 niveau) på en klassisk kapsun. Min er en Bent Branderup efterligning købt hos Jo-Po.dk. Samlingen kommer ikke fra hvad end jeg putter i hovedet/munden af ham men hvordan jeg rider bagfra. Den klassiske kapsun tvinger mig til at ride bedre og når jeg er rigtig dygtig er samlingen ingen problem. Han er i øvrigt blevet helt let fortil når jeg en gang imellem rider ham på trensen. Det er en stor fornøjelse.

Held og lykke.

www.rideudstyrszonen.dk

Gratis annoncemarked for brugt rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

kapsun
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 17:07

Jeg tilslutter mig den klassiske kapsun. Fantastisk redskab!

Red engang med sidepull, men den blev skiftet ud da den ikke giver effektivt nok efter. dvs. ikke slipper trykket når jeg gør det.

Jeg kan kun anbefale dig at investere i en lille læderkapsun. (ikke de der gigantiske kapsuner mange alm. rideudstyrsforretninger har, men sådan en her)www.akademisk-ridekunst.dk/Amazonas/ Udstyr.html

De kan købes mange steder til mange priser. jeg gav knap 500,- for min.

Bare google "ridekapsun" så dukker der noget op.

Rikke

Vi har to ører men kun èn mund.

Det må betyde at vi skal lytte dobbelt så meget som vi taler!

Citat: ukendt

0
0
Svar på denne tråd

bidløs..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 22:04

Jeg har i mellemtiden investeret i en bidløs med nakketræk - den model der krydser under kæben. Købte én hos www.jo-po.dk og har netop her i aften redet med den for første gang.

Allerede i boksen kunne jeg se at han reagerede meget fint på den og ude på banen skridtede jeg lidt rundt for at få fornemmelsen for den og prøvede også at trave.

Det gik fint, men kunne godt mærke at min hest var lidt overrasket over at der ikke var noget bid

Men tror at det bliver rigtigt godt når vi lige har prøvet det nogle gange.

0
0
Svar på denne tråd

Bidloes
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 18:14
Jeg rider ogsaa i naturen med en bidloes. Jeg fik min fra "Bitless Bridle", saa det er noget naemmere at finde noget hos jer. Jeg bor i USA.
Hesten reagerer fint med den. Normalt rider jeg med bid( dressage) da det hos os ikke er tillladt uden.

If it isn't Dutch, it isn't much.
My other car is a Friesian Horse.
If it isn't a Friesian, it's just a horse ;-))
0
0
Svar på denne tråd

Skifter I?
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 18:23
Rider I kun på bidløs eller skifter I mellem almindelig trense og bidløs? Her tænker jeg på dressurbanen...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider