Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Anbefaling af sadeltilpasning..
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 19:22

Hejsa!

De evindelige sadel problemer.. Har erkendt at mine korte ben og pony på 147cm aldrig vil komme overens med mine to Kieffersadler - derfor sælges de og jeg skal købe en ny - overvejer meget Stübben Avalon, da jeg har hørt at netop Stübben kan korte af sadelklapperne, hvis dette skulle blive nødvendigt..

Min veninde havde i sidste uge Ingdams ude og vise sadler frem - de fandt også en sadel min veninde ville have og sadelmageren tog de forskellige mål..

Perfekt tænkte jeg - dét gør jeg også!!! I dag modtog veninden så sadlen og vi kan ikke se at den passer på nogen som helst måde!!! Den ligger og svæver ca 10cm fra lansemærke til sadlens øverste del - det ser altså ud som om den ligger og svæver på ham og kunne forestille mig at den vil trykke ham når først der kommer rytter i sadlen (vi spændte kun gjorden) - altså at bommen er for lille..

Men nu er jeg altså så godt og grundigt i tvivl.. Har nogen herinde erfaringer med Ingdams Sadelservice - gode som dårlige!? Og er der evt andre I kan anbefale eller fraråde mig??? Er bosat på midt lolland, så det må I meget gerne tage med I jeres overvejelser..

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig..

Med venlig hilsen

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

De sadler!
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 21:25

Lad mig starte med at sige at jeg ingen erfaring har med Ingdams. Men når udstyrsbutikker kommer ud med sadler så gælder følgende regler:

1. De har ikke den fornødne erfaring i sadeltilpasning.

2. Det gælder for dem om at sælge dig en sadel, gerne så dyr som muligt.

Jeg har i lang tid gået og synes min sadel til min småfede haflinger uden sadelleje lå en anelse for lavt bagtil. Svedmærkerne på underlaget var tydeligere bagtil end fortil. Dog har hesten ikke haft nogen tegn på smerter eller trykninger på ryggen, men jeg blev pludselig i tvivl om jeg kunne ride med den. Fik så prøvet nogle forskellige sadler, fra bl.a. HERI men der er ikke noget der ligger godt på hende. HERI-damen prøver så at sælge mig en Wintec dressur som lå og klaprede bagtil. Det skulle ikke betyde noget sagde hun, og hvis den sadel ikke kunne ligge på min hest så var der intet der kunne. Hun kiggede på min egen sadel og sagde at den måtte jeg altså endelig ikke ride med. Jeg valgte at sende Wintec'en retur, og så fik jeg idag en sadelmager (Rützou fra Tåstrup) ud til en vurdering af min sadel. Det viste sig sandelig at den lå fint og det kunne ikke betale sig at ændre på stopningen, jeg kunne ligeså godt ride med kileunderlag for at udligne trykket. Haleremmen ville jeg ikke kunne undvære da ingen sadel kan ligge uden at glide frem på hendes ryg. Han kunne lige så godt have sagt at min sadel virkelig trænger til omstopning og så havde han tjent penge på det, men det gjorde han ikke

Min veninde som tidligere havde hest, fik en udstyrsbutik ud og sælgeren solgte hende en sadel der overhovedet ikke passede nogen steder til den hest.

Så pas på med de der sælgere

Hilsen Ditte :-D

If it ain't broken, fix it untill it is...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 21:27

Jeg kan lige give dig et link. Ved ikke om de kører helt til Lolland

www.sadelmageren.dk

Hilsen Ditte :-D

If it ain't broken, fix it untill it is...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har brugt
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 21:52

Ingdams i flere år... kan kun sige god for dem.

Hvis der er plads mellen sadel og hest er det ik fordi den netop passer og ikke trykker? Da jeg købte min nyeste sadel (passier Optimum) løftede den sig også en lille smule bagtil i letridningen i et par uger mener jeg det var... jeg fik afvide jeg kun måtte ride letridning i den... ingen nedsidning før efter ca. 1 mdr eller noget i den stil... Idag rykker den sig ikke ud af flækken...

Eller lige pt. er den faktisk i Tyskland, netop gennem Ingdams...

Held og lykke med det...

Tina og dressurdyret Attlantiz Firfod

0
0
Svar på denne tråd

Foran..
Forfatter: 
Dato:  28-02-2007 14:00

Det er foran den ikke ligger godt.. Man kan uden problemer stikke en hel hånd ind foran mellem manke og sadel! Hun ringede til Ingdams og fortalte det og fik det svar at hun skulle prøve at ride i den - gled den ikke frem, så passede den!

Syntes det var et meget modigt svar, da jeg bestemt ville mene at en sadel godt kan blive liggende selvom den ikke passer..

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Det kan måske være en ide
Forfatter: 
Dato:  28-02-2007 17:05
at søge på Ingdams her på HN. Jeg tror der kommer flere bemærkninger op omring dette emne.

Til orientering har jeg ikke selv personlig erfaring med deres sadelservice.

mvh
LGI

Jeg er født sådan, - Hvad er din undskylding??
En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider