Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

hvilken sadel foreslår du?
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 15:28

hai alle sammen

jeg leder efter en god sadel og ville lige høre hvad folk mener ?

jeg synes personligt selv at kiffere er gode at ride i men har i andre nogle bud ville jeg gerne høre.

da´min kæreste har bestemt sig for at købe en ny sadel til mig hvis jeg kunne finde en der var god at ride i..

Håber at høre fra jer :-> !

Zomaar den dejligste..

Elsk'r den hest.

<3 Min Hingst.. For fedt..<3

0
0
Svar på denne tråd

Sadel...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 15:49

Nu er det vigtigste i første omgang jo ikke, hvilken du synes er bedst at ride i, men hvilken, der ligger bedst på hesten. :-)

Personligt er jeg ikke så glad for Kieffer. Man sidder godt i dem, men de har et ret smalt kammer, som jeg har oplevet kan give problemer, når man skal til at lave øvelser, der kræver mere bøjning af hesten. Jeg har pt. en Globus Clic. Den har et bredere kammer, og man sidder godt i den - og så er den til at komme i nærheden af rent prismæssigt.

Uanset hvilken sadel, du beslutter dig for du gerne vil have, er det vigtigste at få checket, om den ligger rigtigt på hesten, og det er ikke alle mærker/modeller, der kan tilpasses alle heste, så det kan være nødvendigt at prøve sig frem. En god idé er at få en sadelmager til at kigge på hesten og vurdere, hvilke sadler, du skal gå efter.

Held og lykke med sadelkøbet :-)

Mvh.

Rebecca.

Dejligt hingsteføl fra 2006 sælges
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 15:50

[UDST] [FLYTTET] hvilken sadel foreslår du?

Den der passer til hesten og ingen anden.

0
0
Svar på denne tråd

Enighed
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 09:08

Jeg foreslår, at du kontakter en sadelforhandler, fortæller hvordan din hest er bygget, og beder hende komme og prøve nogle sadler på hesten.

Så får du, hvad der passer til din hest.

Det kan godt betale sig, at bruge pengene på en god og ordentlig sadel fra start, for så kan du have den i mange år og evt. sælge den, hvis du en dag er nødt til at skifte sadel.

De gammmelkendte mærker som f.eks. Passier og Kieffer vil ofte kunne sælges igen til en fornuftig pris.

Jeg købte min Passier i 1986, og jeg har endnu ikke været ude for en hest, der ikke kunne gå med den sadel - og jeg har altså redet mange forskellige! MEN det er selvfølgelig ikke alle mærker inden for samme fabrikat, der er ens, så se dig for, og find ud af, hvad der passer til dig og din hest

0
0
Svar på denne tråd

Kieffer
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 22:02

Kieffer laves efter rytteren og ikke hesten. Tag det med i din overvejelse...

Derimod kan keg anbefale en Passier sadel.

Jeg har selv en Passier Optimum... prisen ligger på 18.800 og du får en SUPER sadel, speciel tilpasset dig og din hest

Desuden holder Passier gerne op til 30 ved god behandling, hvor Kieffer ligger på omrking 10 år

Held og lykke med det

Tina og dressurdyret Attlantiz Firfod

0
0
Svar på denne tråd

Passier Grand gilbert
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 22:21
Køb en Passier Grand gilbert eller en Optimum! Det er toppen, og de ligger på de fleste heste!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er selv
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 12:27

vild med Albion sadler. De kan tilpasses hesten og har en god opbygning.

Sadler købes i første omgang efter hesten, og så må man som rytter tilpasse sig efterfølgende!

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kieffer kontra Albion
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 13:43

Jeg var selv tidligere til Kieffer, men jeg er blevet "omvendt" efter at have redet i Albion!

En Albion ligger rigtig godt på de fleste heste - eller kan omstoppes til at ligge godt. Desuden er der et bredt sadelkammer, der giver hesten en stor rygfrihed.

Efter at have redet i Albion, må jeg indrømme, at jeg langt fortrækker den frem for en Kieffer. Jeg har nu selv 2 stk. Albion K2.

Mvh Vicky

Den eneste virkelige død er den du dør hver dag, ved at du ikke lever...
Michael Strunge

Takket være biblen
har vi lært at
stille spørgsmålene,
men svarene findes

i Peter Plys
0
0
Svar på denne tråd

Stübben
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 15:37
Jeg hælder mest til Stübben men vigtist er det jo at det er en som ligger godt på hesten
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider