Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  05-02-2002 14:50
Hejsa...

Jeg har lige købt en ny sadel, eller det vil sige ikke helt ny - for den er lidt brugt.
Jeg regner med at jeg vil have en sadelmager til at se på den, og måske tilpasse den min hest hvis det er nødvendigt....men jeg har slet overhovedet ikke den fjerneste anelse om hvad det kan koste...

Er der nogen der har en ca. pris, eller tidligere erfaringer?? Så vil jeg MEGET gerne høre derom :-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  05-02-2002 14:52
jeg gav 1600 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-02-2002 16:14
Jeg har lige købt en Kieffer dressur af en sadel mager!!! Jeg kom af med 4700.....også var den tilpasset og opstoppet!!!..............
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-02-2002 07:32

I Århusområdet koster en omstopning/tilpasning ca 500 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-02-2002 08:46
havd sadelmageren sakl ha´hvis sadlen ligger ok ved jeg ikke. Men skal den omstoppes er pris mellem 500-1500 alt efter hvem du bruger og hvor i landet du bor.

Om pris hænger sammen emd kavlitet er jo så det store spørgsmål, som har været til debat mange gange herinde.

Selv giver jeg 900 og er tilfreds, så det er vel det vigtigste. Og han/hun tager ikke noget hvis salen ligger ok.

Hilsen karina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-02-2002 07:47
Hej Susser!

På Sjælland ( i Tåstrup) er der en sadelmager Brian Rützou, en jeg dybt kan anbefale. Han tager ca 1600,- for en fuld omstopning. Han kommer ud og kigger på hest og sadel sammen, tager notater. Tager sadlen med hjem, og senest en uge efter får man den tilbage. Er den blevet fuldt omstoppet, kan man efter man har redet den til (inden 3 mdr.), få en efterfuldning, hvis der er noget som skal korrigeres. Og det er inkl. i prisen på den fulde omstopning.

Hvis det kun er lidt der skal justeres, svinger prisen lidt alt efter, hvad det er der skal laves.

Håber at du finder en sadelmager som du kan bruge.

Er det muligt, så prøv at undgå at bruge rideudstyrsbutikker, som også sælger sadler. Jeg sige ikke at alle butikker, men en del, ikke gør det ordentligt, og tit vil de helllere sælge én en anden (og tit lidt dyrere) sadel, "som ligger MEGET bedre"...!

Hvis du bor på sjælland er Brian en jeg med meget god erfaring kan anbefale. Skriv på min mail, hvis du skal bruge tlf.nr. til ham.

Tania :-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-02-2002 08:51
jeg vil fraråde Brian.

Han ordnede min + en venindes sadel, og de var begge skæve efter han havde haft dem i hænderne.

Vælg feks Dahlman, der har flere års ekspertise, og endvidere er billigere end Brians Vilde pris.
Dahlman kommer også ud.

Så for nylig en reklame for en ny sadelmager i Næstved, men ved ikke hvordan hun er. pris 900 kr

Karina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-02-2002 10:21
Ja jeg kan så kun sige at mine erfaringer med Brian kun har været positive, han er meget dygtig og omhyggelig, og fair i sine priser, han lagde helt nyt uld i min kieffer master for omkring 1100 og derefter skiftede han fra korte til lange gjordstropper for 250 stk og der er virkelig nogle gode tykke stropper.
Der er ihvertfald ingen tvivl om at det kun er Brian der får lov at rører mine sadler. men smag og behag, vi kan jo alle lave fejl pointen er så bare om de fejl så bliver rettet det er det der gør forskellen
knuz katja
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-02-2002 05:41

Hej

Jeg gav (Hos Rützau i Tåstrup) 1100,- for en tilpasning incl. at han kom ud og kiggede på hest + sadel. 1600,- kr. for en hel udskiftning af stopningen incl. eftertilretning/stopning...

Jeg har kun haft gode erfaringer med ham og vil kun bruge ham fremover...

Mh KatrineH

Rigtige kvinder rider på islandske uldtotter ;D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider