Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Tilridning i Århus
Forfatter: 
Dato:  13-02-2007 23:24
Hej

Jeg står med en 3 års hoppe, som jeg skal have tilredet i foråret. Men da jeg er tilflytter til Århus, har jeg ikke det store kendskab til gode og dårlige steder heromkring.
Derfor vil jeg blive meget glad, hvis I kan fortælle om jeres erfaringer.
0
0
Svar på denne tråd

Tilridning
Forfatter: 
Dato:  14-02-2007 16:18

Kender faktisk ikke nogen i Århus, men Skaarup Overgaard ved Skanderborg har jeg hørt rigtig godt om, og satser på min egen skal derud en tur.

Opstaldning i Kolding V tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Som Mylady...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2007 16:33
Er mit bedste bud også Skårup Overgård. Jeg følger lidt med, da det jo på et tidspunkt forhåbentlig bliver min tur. Er allerede "nervøs" for at sende hende hjemmefra
0
0
Svar på denne tråd

jeg er ikke
Forfatter: 
Dato:  14-02-2007 17:22
Jeg er ikke så vild med skårup overgaard - min venindes hest blev stoppet med plegisil,da den var erude - og det synes jeg personligt ikke er i orden
0
0
Svar på denne tråd

Johnny Hansen
Forfatter: 
Dato:  14-02-2007 17:59

Beridder Johnny Hansen, som bor ved Beder, har redet min hest til. Han er utrolig dygtig, og bruger god tid på hver enkelt hest. Han er dygtig og et utroligt godt tarv på hestene.

Ham kan jeg anbefale

0
0
Svar på denne tråd

Christine Staal
Forfatter: 
Dato:  14-02-2007 18:38
Jeg har lige sendt min vallak til tilridening hos berider Christine Staal som arbejder på ikast rideskole/klub. Jeg er rigtig godt tilfreds!

MVH. Nanna

<3<3Mullebudulledyr<3<3

!Det er bedre at lugte af hest end af hash!

0
0
Svar på denne tråd

hejsan
Forfatter: 
Dato:  14-02-2007 20:08

Jeg har kun hørt godt om Rudie Telgenhof. Han er virkelig god til at tilride, også dem som er noget frække.

Mvh.

Dorte

Gård søges i nærheden af Ødum, mindst 2 Ha.

0
0
Svar på denne tråd

Chantell
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 11:22
Det har vel ikke noget med hesten at gøre???

Jeg synes det er bedre, at bruge plegasil, så hesten får en god og afslappet tur første gang, end at det bliver en vild oplevelse, som vil blive indprentet i dens hjerne for altid. I øvrigt er det vel også ok at tilrideren tænker på sin egen sikkerhed, så længe det selvfølgelig er inden for rimelighedens grænser.
0
0
Svar på denne tråd

Plegasil
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 17:28
Jeg takker for jeres råd.
Jeg må erkende, at jeg absolut heller ikke bryder mig om at give en hest plegasil i en tilridningssituation. Det ville for mig være en nødløsning ved en virkelig problemhest.

Tilridningen skal jo - efter min mening - ske, ved at følge hestens tempo og ikke hastes frem. Og det burde således ikke være nødvendigt at benytte plegasil.

Så alt i alt vil jeg blive glad, hvis jeg kan få flere tilkendegivelser, hvor der ikke benyttes plegasil i første forsøg.
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 17:38

Jeg bryder mig nu heller ikke om at man "bedøver" hesten - det er da netop vigtigt at den er ved sine sansers fulde fem, når den skal lære noget nyt, der er så vigtigt for dens videre liv som ridehest.

Jeg vil da helt sikkert mene, at det er bedre, at vinde hestens tillid, og få de grundlæggende kommandoer lagt ind i dens bevidsthed, så den rent faktisk er klar til at få rytter på ryggen. Så er bedøvelse altså ikke nødvendigt - det er kun et udtryk for at man har for travlt - og det straffer sig i sidste ende.

Tilridning, ridning og kommision tilbydes. Få ledige pladser fra 1. april

Fuldblodshoppe udlånes - se mere på min præsentation

Sadler sælges - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider