Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Antibiotika
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 23:48

Hej! Er der nogen der kender til et helseprodukt mod betændelse - eller ved hvilket antibiotika man normalt anvender til heste...

Kan de egentlig tåle pincillin?

0
0
Svar på denne tråd

Du kan købe
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 08:46

et produkt i matas/helsebutikker fra Naturdrogeriet i pulverform, som du kan putte i hestens mad. Jeg har hørt det omtalt som "naturens egen penicillin". Navnet på produktet er urte-pencil. Jeg har flere gange brugt det til mine heste med godt resultat. Økonomisk kan bedst svare sig at købe den største portion. En lille portion er dyr og rækker ikke ret længe, da hesten skal have en forholdsvis stor dosis.

0
0
Svar på denne tråd

Norodine...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 09:39
Det mest almindelige brugt mod infektioner hos heste, er vist Norodine, der er i pastaform og gives som en ormekur. Evt efter dyrlægen først har givet en penicillinindsprøjtning, og man så giver pastaen dagen efter. For det meste i 4-5 dage.
0
0
Svar på denne tråd

Norodine
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 17:22

Norodine i både pasta form og flydende til at sprøjte i musklen virker fint, et andet produt er penovet (meget brugt til svin) virker også fint og koster ikke mange knapper.

Mvh. Marianne

-Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina

Kieffer Lusitano 17" sort, meget velholdt og fuld monteret sælges. Se præs. Pris : 6.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Antibiotika
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 21:17
Mange tak for jeres svar... Helse produktet er jo lige at gå til - hvorimod Norodine og penovet vel er på recept efter dyrlægens anvisning formoder jeg!
0
0
Svar på denne tråd

Antibiotika
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 21:49

Hej igen Heidi!

Har anskaffet noget "urte-penicillin" - Min pony synes ikke det lugter/smager spec. godt så vil lige høre hvor meget du har givet dine heste/ponyer - måske jeg giver hende en for stor mængde?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider