|
|
| Køb af dressurhest - hvor? |
| Forfatter:  |
Annette Jørgensen |
| Dato:  |
28-01-2007 18:19 |
|
Jeg skal snart ud og finde mit nye dressurhåb og vil derfor gerne høre om jeres erfaringer ved køb af hest. Har desværre været uheldig før. Jeg vil allerhelst købe hesten direkte fra avler, men det kan være svært at finde en som har nogle og de fleste avlere sætter jo deres heste i ridning og kommission et sted. Jeg kigger naturligvis selv på heste-nettet, horse osv. Kan I anbefale nogle stalde/ryttere/avlere som har nogle gode dressurheste? Er der evt nogle I har dårlige erfaringer med? Jeg leder efter en 4-6 års vallak, min 170 cm. Hesten skal være redet min 3 måneder, have 3 gangarter over middel - taktfaste og rummelige. Den skal som min have kapacitet til M, være let ridelig og have et fornuftigt temperament.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske kender jeg en |
Lene G. Iversen |
28-01-2007 20:37 |
|
der har noget du evt. kan bruge.
Jeg sender en besked over PB til dig.
mvh LGI
Jeg er født sådan, - Hvad er din undskylding?? En god dag starter med et smil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gode erfaringer... |
|
|
Jeg kan varmt anbefale: - Stutteri Graftebjerg (du kan se deres præsentation her www.heste-nettet.dk/lodge/28794/) - John Hvalsøe Saul (www.hvalsoe-saul.dk) Begge steder er super professionelle og der har lidt forskelligt i forskellige aldersklasser. Jeg har købt hest begge stederne og har fået en super behandling og to super dejlige dressurheste. Pia
Dækken sælges. Se min præsentation. ...................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Firfod |
|
|
Hvis du vil direkte ud til avleren, kan jeg anbefale www.firfod.dk Der har vi altid fået en seriøs behandling!
PONYMOR OG BARRIERERYTTER Ejer af den dejlige pony Firfod Jacob Klaphat Stolt af begge mine dygtige børn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ole Hummelshøj |
|
|
Ole Hummelshøj, Otterup på Fyn, sælger gode dressurheste. Han har 22643504, og har han ikke hesten i stalden, plejer han at forhøre sig hos sit netværk.
Med venlig hilsen Mette Cassøe Christiansen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg siger tak |
Annette Jørgensen |
29-01-2007 15:56 |
|
for svarene indtil videre, det skal helst være i Jylland eller på Fyn. Jeg regner nu også med at tage til Sjælland, problemet er bare at min træner også skal med ud og prøve hesten og han er en travl mand så det kan være svært at få ham med hvis det er alt for langt væk. Har kun hørt godt om Firfod, så det kan jo være at de lige har drømmehesten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karolinemor |
Annette Jørgensen |
29-01-2007 15:59 |
|
Tillykke med jeres nye hest forresten, så lige et glimt af den igår - der er nu bare noget ved sorte heste SUK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Firfod... |
|
|
Kan også kun anbefale Firfod. Har fundet 2 drømmeheste hos dem - den nyeste er tilfældigvis også deres forsidedame på hjemmesiden i øjeblikket. Jeg har fået god service og hjælp hos dem. De lytter efter dine ønsker og pengepungens størrelse og finder så en håndfuld heste, som bliver fremvist løse og evt. under rytter, hvis de er tilredne. De har ramt plet de gange, jeg har været hos dem. Både med type, gang og temperament. Du kan evt. se mine Firfødder på min præsentation - Interwiew og Irmitz (Irma - afdød).
Ejer af Interview Firfod. There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse. - Rolf Kopfle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Til Erik |
Annette Jørgensen |
30-01-2007 21:33 |
|
Det har jeg hermed gjort, men kan ikke lige finde en hest som opfylder ovenstående... Mvh Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Atterupgaard |
|
|
Jeg vil gerne varmt anbefale Atterupgaard på midt-sjælland. De har mange heste og beholder de fleste føl fra hver årgang, og tilrider dem selv i samarbejde med deres ansatte ryttere. Så der er flere tilredne heste at vælge imellem. De har to heste udtaget til Unghestechampionatet i Herning i år og havde også to heste (to andre!) repræsenteret ved Ungheste VM i Verden i år (begge dog ikke ejet af dem mere). Kristine, som er daglig leder er smadder sød og rar og de gør meget for at yde en ordentlig service. Held og lykke i jagten. /Louise 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Er der ikke |
Annette Jørgensen |
04-02-2007 14:33 |
|
nogen der kender gode steder i jylland eller på fyn?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yes... |
|
|
Det gør jeg. Det kommer selfølgelig nok lidt an på hvor gammel den skal være?
Rather be a fuckup than a fake!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nårh... |
|
|
Havde ikke lige læst det hele Så tror jeg, at jeg tager mine ord i mig igen, desværre...
Rather be a fuckup than a fake!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er |
|
|
Hvad med Stutteri Lillemarken på Sydfyn? Der har jeg også fået rigtig god behandling, da jeg søgte hest. www.lillemarken.dk
"If you can dream it, you can do it!" Walt Disney
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|