|
|
| Windsor Elite dressursadel |
| Forfatter:  |
mette71 |
| Dato:  |
18-01-2002 11:13 |
|
Kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med denne sadel - og om hvordan I synes den er at ride i.
Jeg har en på prøve med store knæpuder, som jeg synes er ret fantastisk.
Jeg er vant til at ride i en Kieffer Lech, men synes lige at den sidste støtte i Windsor'en er med til at sidde bedre ned i både trav og galop.
Har nogen evt en brun til salg??? så skynd jer at skrive....
Hilsen Mette71
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Windsor Elite dressursadel |
Camilla L |
18-01-2002 17:47 |
|
Jeg kan kun anbefale Windsorsadlerne!
Jeg har nu en Windsor Greenline - den har lidt blødere knæstøtte end Eliten, men er ellers lige så god. Den er ikke til salg.
Jeg synes sadlerne ligger godt på mange heste, men man skal dog være opmærksom på at de ikke bliver 'bananformede', altså kun ligger til på midten af hesten. Med en god stopning synes jeg dog ikke dt er noget problem.
Vær opmærksom på at de gamle modeller ikke er så brede i kammeret, og derfor kan ligge lidt for tæt på de bageste ryghvirvler i sadellejet.
KH Camilla L
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Kis |
24-01-2002 08:37 |
|
Hej Camilla.
Vil du være sød at uddybe det med at Winsor ikke bliver "bananformet". Jeg er tæt på at skifte min Hubertus Jubilæum ud med en Winsor. Jeg er nemmelig den "lykkelige" ejer af en "problemhest" mht. sadler.
(Ekstremt markeret mankeparti, høje skuldre så de fleste sadler "falder bagud"). Jeg har haft flere forskellige sadler og ofret mange mange penge for at få sadlerne tilpasset, men desværre uden ret meget held. Jeg har nu prøvet en ret ny Winsor (ca. 1 år gl) som ligger godt på ham - og jeg synes også om at ride i den. Jeg falder ikke bagud som i de fleste andre sadler.
Jeg vil gerne høre nærmere om "bananformen" da jeg ikke ved ret meget om Winsor.
KH Kis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
mona |
24-01-2002 09:56 |
|
hej kis
jeg har haft det samme problem som du har, men jeg anskaffede mig en stübben sadel og er utrolig glad for den.
så måske det kunne være en ide.
hilsen mona
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Camilla L |
24-01-2002 10:50 |
|
Det jeg mener med bananformet er at pga. sadlens meget dybe sæde, så sker der nogle gange det, at sadlen ikke hviler nok foran og bagtil på hestens ryg, men får en bananagtig form.
Det er selvfølgelig ikke godt, men med en god opstopning, synes jeg nu ikke det er noget problem.
Jeg synes Windsorsadlerne passer virkelig godt til heste med meget markeret mankeparti (har selv haft sådan en hest), derimod er den nok ikke så velegenet til en hest med meget lige ryg.
KH Camilla L
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Kis |
24-01-2002 11:27 |
|
Hej.
Vi har forsøgt Stübben, og desværre kan de (heller ikke) passe ham. Det der går galt, er at han er så høj i skulderpartiet, så sadlerne nærmest vipper baglæns. Man behøver ikke engang at sidde i dem for at opdage det. Sadelmagrerne lagde dem bare på ham, og tog dem af igen. Det kan ses med det blotte øje. hvis de skulle kunne komme til at passe ham skulle de stoppes helt vildt hårdt bagi for at få ballance i sadlen, og det er jo umuligt, for så bliver den alt alt for hård i puderne. Det er desværre det der går galt med de fleste af sadlerne. Vi har prøvet både Stübben, Kieffer Lech, Kieffer Master og Hubertus Jubilæum. Den der åbenbart ligger bedst er Winsor Elite modellen.
Vi må jo blive ved at prøve til vi finder den optimale.
KH Kis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Kis |
24-01-2002 11:33 |
|
Tak for forklaringen med "bananformen".
Det vil jeg være meget opmærksom på, hvis jeg får købt den Winsor jeg har på prøve.
Det er noget værre biks når hesten er bygget lidt underligt. Hans mankeparti er så højt at vi døjer med bomvidden. Den skal være smal - men jo heller ikke så smal at den klemmer ned om hans skuldre.
Den Winsor jeg har på prøve har heller ikke for meget "at gøre godt med" lige over mankebenet, men bliver den smallere, så klemmer den. Den ligger nemlig flot ned langs skulderen. Der passer puderne godt.
KH
Kis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
mona |
25-01-2002 07:56 |
|
til kis
jeg håber du finder en sadel der passer din hest.
hilsen mona
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
line fister |
26-01-2002 20:50 |
|
hej kis
jeg har en windsor sadel som er mange mange år gammel - og suverænt den bedste sadel jeg kender. den ligger perfekt på min hest, den er perfekt i opstopningen og selvom den er gammel er den hverken grim eller slidt at se på - altså en go læderkvalitet. jeg har brugt den på flere forsekellige heste, alle med et ret markeret mankeben. den har aldrig klemt eller trykket nogle af mine heste. og ikke mindst synes jeg den også passer perfekt til min "bagdel".....
Held og lykke med det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|