Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

God smed i Skanderborg
Forfatter: 
Dato:  17-01-2002 12:43
Hej.

Hvis i skal bruge en god smed i Skanderborg og omegn, så kan jeg helt klart anbefale Poul Erik Gade.

Han behandler hesten rigtig godt og han ved hvad han laver.:-D

Sara
sk@besko.dk B-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: God smed i Skanderborg
Forfatter: 
Dato:  17-01-2002 15:09
ja, han er dygtig, men har bare så frygtelig travlt....

hilsen Mette71
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-01-2002 18:55
En anden rigtig god smed i skanderborg er Erik Grove...men han har også meget travlt!

intelligente mennesker keder sig aldrig! - hvorfor keder jeg mig så??? *GGG*

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-01-2002 14:24
Jeg har også brugt Erik Grove, Men det sidste stykke tid jeg brugte ham, har jeg haft dårlige erfaringer med ham.

Sara
sk@besko.dk B-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-01-2002 01:29
hej sara

hvordan dårlige erfaringer. Jeg skiftede til ham af den modsatte grund at min forrige smed ikke gjorde det optimalt.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-01-2002 11:54

Jeg tror det er fuldstændig umuligt at finde en smed/dyrlæge/sadelmager osv, som der ikke er en eller anden, der har dårlige erfaringer med. Jeg troede ikke Grove tog flere kunder ind, pga hans dårlige ryg? Jeg har hørt godt om Gade fra flere sider, men har da også hørt det modsatte.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-01-2002 16:17
Hej Ditte

Ja du har sikkert ret, man vil høre dårligt og godt om alle smede!

Grove tager vist heller ikek flere kunder ind, men fordi han ordner alle heste undtagen en der hvor Lazer står, så vil det stort set ikke koste ham mere besvær at ordne Lazer også.

Og hvor er jeg glad for at have en smed der er god, specielt fordi Lazer jo nu bøvler ret meget med de forben!

F.eks havde Lazer en ubehandlet hornkløft (øhm eller hvad det nu hedder, dem der går på lodret!), og min smed havde intet gjort...Og den var faktisk gået så langt op at den SKULLE behandles!

0
0
Svar på denne tråd

Poul Erik Gade....
Forfatter: 
Dato:  20-01-2002 18:27
.... Jeps jeg har også Poul Erik, og han skal absolut ikke skiftes ud! Han er super!

MVH Mette

Smil fra Mettepigen fra Jylland og El Asbaah hesten fra Arabien (modsætninger mødes jo):-0

"Nogle gange spørger jeg mig selv hvorfor jeg "holder hest"? Dertil svarer min indre stemme, at dette er fordi, han ikke bare er et dyr - men en del af mig og min sjæl... "

Der findes begivenheder der ændrer ens liv - en af mine var mit møde med Jasmin - tak ven!

Der findes gudskelov også en hesteskreven bibel - denne hedder "Natural Horse-Man-Ship" og er skrevet af Pat Parelli! Tak Pat!(i)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-01-2002 14:49
Den første smed jeg havde slog sømmene så hårdt i, at hesten blev halt. Jeg kan desværre ikke huske hans navn.
Grove var også god i lang tid og det var tydeligt at han havde forstand på det. Dog var han forståeligt nok meget bange for at få ondt i ryggen og derfor kunne han finde på, at slå hesten bare de rykkede sig det mindste. Han slog dermed min hest i ryggen med hammeren, så den blev halt af det.
Jeg forstår godt hans synspunkt, men jeg syntes bare det blev for voldsomt.
Gade derimod har jeg aldrig oplevet slå en hest, heller ikke når de faktisk fortjente det. Han er ikke bange for hestene og deres bevægelser og selvom de er voldsomme. Dog havde han ikke så meget erfaring i starten, men det har han nu. Jeg syntes også, at han er hjælpsom med mange andre ting når han er ude og besøge min hest. Selvom han også har travlt, så kommer han alligevel gerne, også selvom det kun er for en hest af gangen.

hilsen

Sara
sk@besko.dk B-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-01-2002 21:17
hej sara

okay, kan kun sige at Grove er blevet meget bedre overfor hestene. Var selv meget nervøs da jeg skulel bruge ham som smed, fordi han netop har været lidt for hidsig. Og min hest havde fået den vane at gå lidt amok når der vars med..men faktisk var der ingen problemer, og han stod bare pænt, og er helt tryg ved smeden, så tror ikke lige der sker noget der!

Til gengæld må jeg sige at jeg har haft en del probelmer med at Gade ikek kom når det var aftalt, men han er undskyldt med at han sikekrt havde travlt :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-01-2002 21:50
Kan kun tilslutte mig det positive om Poul Erik Gade! Godt nok har han travlt, men han er både dygitg, sød ved hestene, og hyggelig!!
Håber I alle havde et fed nytårsaften, og at I får et godt nyt år!!!!;-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-01-2002 00:01
hej sara

sidder lige og tænker. Du har haft pony og hest opstaldet på SBR ikk?
Din pony var en skimmel du ahvde købt ude på Nørlund?

Er bare nysgerrig om jeg lige sådan kan huske hvem du er!

0
0
Svar på denne tråd

Re: charlotte
Forfatter: 
Dato:  22-01-2002 12:22
jo. det er mig.

lad mig gætte... du er carlotte, der havde en beige-farvet hest. Hvad var det nu den hed? jeg ved det godt når jeg hører det, men det er længe siden jeg har været ovre på SBR.

Sara
sk@besko.dk B-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-01-2002 18:42
Hej sara

ej hvor sjovt, så ved jeg jo hvem du er.

JO det er mig, min pony hed Marquis. Ham har jeg solgt for længe siden. Har en anden nu!
Sætter lige et billede ind af ham:

Forresten, havde du ikke en sort/brun hest? Martell eller noget lign???

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-01-2002 08:28
Hej Charlotte.

Jo, han hed mantell.
Men ham solgte jeg til Marie-Louise, da hun kunne bruge ham til hendes berideruddannelse.
Nu har jeg en frieser plag.:-D

Sara
sk@besko.dk B-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-01-2002 10:43
Hej sara

nårh ja, nu du siger det kan jeg godt huske det, ved du hvordan et går med hende og Mantell?

Okay, har du ikke et bilelde af den her på nettet man kan se?

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-01-2002 11:02
Hej Charlotte.

Mantell har haft slidgigt, men det går vidst bedre nu.

Nej, jeg har desværre ikke et billede af den endnu, men jeg skal nok arbejde på sagen. Jeg har først fået den hjem for to uger siden, så den er endnu ikke helt faldet til.

Sara
sk@besko.dk B-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-01-2002 12:36
hej sara

slidgigt, føj da. Han er ellers sådan en dejlig hest. Har set ML starte på ham til distriktsstævner, emn undrede mig lidt over at hun ikke startede ham mere!

OKay, så er det jo spændende med den nye. Hvor stor er den og hvor gammel?

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-01-2002 16:25
Hej Charlotte.

Ja, det var ret slemt med det slidgigt, den har stået stille længe. Dog er hun nu begyndt igen, og så må vi jo se hvordan det går. Det er jo også synd for hende, da hun skulle bruge den til eksamen.

Min nye hest er kun 2½ år gammel og den er nu 165 høj og stadig voksende, så det bliver en stor en. Jeg glæder mig til at skulle igang, men jeg er også nervøs, da det er 3½ jeg sidst har haft med hest at gøre. Det er jo et stor skridt at tage, når man også skal tilride den.

Hvordan går det med din nye hest?
Hvad er det hvordan en?

Sara
sk@besko.dk B-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-01-2002 18:42
hejsa

okay, så bliver den jo stor din nye hest.

Men det er jo heldigvis sådanne kloge dyr de der friesere og så gode af sig!

Tja, det går ikke så godt med min. Den er skadet, og har stået siden slutningen af oktober :-(

Han er ellers ret dejlig, han er en DV på 8 år nu, men det er jo lige fedt hvis den ike bliver ridehest igen :-(

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-01-2002 12:30
Nej, det var da synd. :-(
Tror du det bliver godt igen eller tror du ikke, der er noget at gøre? Hvordan kom den til skade?

Men du i hvert fald have held og lykke med den.

Sara
sk@besko.dk B-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-01-2002 14:48
hej sara

den har kodesenebensbetændelse på det ene forben..enten ved at have ramt sig selv, eller så skyldes det at der har lagt en "usynlig" skade i det højre bagben, som har gjort han har overbelastet det forben så meget at skaden er kommet på en eller anden måde...

Forbenet er ikke ok endnu, selvom han har stået halt siden slutningen af oktober. Men han halter heldigvis ikke på forbenet mere.
Til gengæld udviser han nu halthed på det ene bagben, som der muligvis kan være en skade i, og som er kommet til udtryk nu her fordi han har stået stille.
Men det ved jeg først om 14 dage.

Håber at se billeder af din hest snart også :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider