|
|
| Mariager Slagteri |
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogle der har erfaringer med Mariager Slagteri? Kørte i selv hesten, eller fik i den afhentet af slagteriet? Hvis sidstnævnte, kørte i så med, for at sikre jer, at hesten blev slagtet, eller...? Man hører jo så mange skrækhistorier, så det er svært at vide, hvem man tør stole på i de her kredse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville |
|
|
aldrig "nøjes" med andres fortællinger. Du skal altid enten selv følge hesten til den "bitre" ende eller få en, du stoler 100% til at gøre det. Det ses desværre at nogle slagtere kan finde på at trække hesten igennem hallen og ud i stalden på den anden side for bagefter at sælge den videre. Jeg har engang set på en sådan islænder, der dog heldigvis var frysemærket. Opdrætteren, der havde sendt den til slagtning var rystet da han fandt ud af at hesten levede. Han havde sendt den til slagtning flere år før hos en slagter, han kendte rigtigt godt og som han stolede på, men han fik sig desværre en lærestreg.
Twiggy bortgives m. særlige betingelser. HMS-projekt. Kun henvendelse fra voksne. Malinois-tæve på 5 mdr. sælges til absolut godt hjem. DKK. Passet med alt. Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise E |
|
|
Ja, det er lige præcis sådanne historier, der gør at jeg ikke tør sende hesten afsted alene! Heller ikke selvom man får en dyrlæges udtalelse om, at hesten er død, og man får et signalement af hesten efterfølgende. Det kan man jo bare lave inden hesten evt. sendes videre (salg eller slagtning andre steder?! ). Vil stadig gerne høre erfaringer fra Mariager Slagteri, også hvordan de er til at håndtere hestene? Vi har tænkt os, at få dem til at hente hesten, og så selv køre bagefter, for netop at sikre os, at han altså bliver slagtet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mariager. |
|
|
Vi røg desværre en tur derop i sommerferien, med vores elskede dressur pony, efter en skade. Men alt godt til Mariager. Forsikringen ringer os op en mandag morgen , og siger nu skal den ikke lide mere. Men ak - slagterier holder også sommerferie mht hesteslagt, men til sidst får vi fat i Mariager som har sidste slagtedag inden ferien. De lukker kl 13.00 - vi står syd for Holstebro, så det kneb!! De er så søde, og siger at hvis vi kan læsse inden for rimelig tid, skal de nok vente på os. Så hyppen i bilen, og afsted nord på og giver lige en ca melding over telefonen undervejs. Da vi når slagteriet står de og venter - giver min søster god tid til at sige farvel til hendes kæreste eje, og efter ca 5 min ankommer dyrlægen, som jo ellers var gået hjem én gang. De overtager hesten stille og roligt, går ind og lukker porten.. Efterfølgende bliver porten rullet fra, så vi vitterlig kan se at det er vores de har lagt ned. Så hvis slagtning ellers kan være en god oplevelse???, ja så var dette det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mona B |
|
|
Du skal have tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for at høre. Gør mig ondt med jeres pony, det er ikke en sjov situation at stå i, men desværre en nødvendighed sommetider.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsan |
|
|
Hejsa Jeg har desværre også måttet sende en hest den vej. Super betjening (hvis mankan kalde det det) Jeg gjorde det at jeg ringede derop og aftalte et bestemt klokkeslæt hesten skulle komme på. Jeg fik ensom kender stoler på til at kører hesten derop og han ankom med hesten, trak den ud af traileren, hvor dyrlægen kiggede på den med det samme og ham som kørte traileren trak den hen til porten, inden hesten var helt inde var den allerede død. Så den nåede aldrig at blive ophidset eller forvirret. Bagefter blev jeg ringet af både dyrlæge og slagterhuset at de ville gerne bekræfte at hest (signalement og nr.) nu var død og om de skulle tage billede som bevis? Det var min oplevelse med dem. Mvh, Dorte
Gård søges i nærheden af Ødum, mindst 2 Ha.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvilket nr |
|
|
Sille77 Hvilket nummer er det, det kunne bekræfte overfor dig? Jeg har nemlig stået i en situation, hvor min gamle hest endte hos Aalestrup stagteri, og der gemmer man hverken hestens navn eller nummer. Dette var en kåret hoppe, så den var brændmærket. Jeg må indrømme, at jeg finder det underligt, at man ikke reistrerer hestens død pr. automatik, når man nu en gang har fået den registreret i et godkendt avlsforbund (DV). Jeg kan ind imellem stadig få den tanke, at min gamle hest lever, fordi jeg aldrig har fået et bevis for, at den er aflivet (her tænker jeg på slagtehuset, at de ikke kan oplyse noget som helst om hesten) Har i andre aldrig tænkt den tanke? Det skal lige siges, at jeg var ikke ejer af hesten på det tidspunkt, og derfor måske heller ingen rettigheder har ang. oplysninger på den. Men de spurgte ikke, de kunne bare bekræfte, at der var blevet slagtet en hest den pågældende dag, jeg ønskede oplysninger om.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej... Jeg har efterhånden fået et par stykker slagtet i Mariager, Jeg stoler IKKE på nogen vognmænd så har logget min far afsted hver gang...de har ladet ham stå med hesten og først taget dækkenet af lige til aller sidst. ALT har været klar så de ikke skulle stå og vente i trailer mm, så jeg kan klart anbefale dem.. Mvh Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange tak |
|
|
I skal alle have mange tak. Vi har haft snakket med Mariager i dag, de vil, som faktisk ingen andre, gerne have ham - hvis vi kører ham selv. Så nu må vi ud og finde en trailer, da vores egen ikke virker pt., desværre. Men I skal have tak, det virker rigtig søde og hjælpsomme dernede, og vi må være med "hele vejen".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Freja Hvad mener du med at de var de eneste der ville have ham?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| loo... |
|
|
Mener bare, at mange andre i mit nærområde ikke vil have hestekød - fordi de ikke kan få solgt kødet. Et sted ville gerne, hvis de kunne få hesten gratis (de havde lige smidt et stks pony ud, fordi kødet ikke blev solgt, og derfor for gammelt). Et andet sted kunne de måske nok - men der skulle gå mange måneder førend de ville, for kødet sælger ikke så godt, og de havde lige fået én hest, som de i forvejen havde svært ved at få afsat igen. Og andre sagde bare "nej tak". Men det er blevet valgt - det bliver Mariager, havde en super følelse efter vi havde snakket med dem, og det betyder en del for os (eller mig!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Okay - tak for dit svar  Jeg havde aldrig tænkt på, at de ikke kunne afsætte kødet, og at de derfor valgte at sige nej tak. Men - godt at du har fundet et sted, hvor det foregår på en god måde, selv om det er en svær situation at stå i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| loo... |
|
|
Var da så lidt  Ja, det havde vi heller ikke lige tænkt på, men det er jo så logisk nok de siger nej, de gider selvfølgelig ikke give penge for noget, de ikke kan få afsat  Men ja, Mariager bliver det, og nej - det er bestemt ikke nemt, men sådan må det være.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsan |
|
|
Hej loo De har ringet og beskrevet hesten for mig, og da hesten har været brændmærket plus haft et policenr. med da forsikringen jo også skal have besked. Ja, så ringede de og sagde at brun hest med 3 hvide sokker, brændemærket med krone og bølge og nr. 480, nu ligger død på gulvet. Den er meldt til forsikringen vedr. police nr. bla bla bla. Håber du forstår. Mvh. Dorte
Gård søges i nærheden af Ødum, mindst 2 Ha.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|