Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

gider i hjælpe????
Forfatter: 
Dato:  28-12-2001 16:52
jeg har en hest som lige fortiden pruster når jeg rider på den, det er ikke hele tiden og heller ikke hver dag. den hoster kun nogle få gange, men det er ikke til at ride på den når den gør det, og det er jo også sund for hesten hvis der er et ellere andet som irritere den. så jeg tænkte på om jeg ikke kunne prøve at give den noget slimløsende, der er noget fra blue hors.
er der nogen af jer som har erfaringer med det?
skriv også hvis i har en anden ide eller sådan noget..
0
0
Svar på denne tråd

Re: gider i hjælpe????
Forfatter: 
Dato:  28-12-2001 18:39
Hej...
Min ponys stald-kammerat har kronisk for store lunger... han hoster også når han ride(når man varmer op) men når man er kommet lidt igang så hoster han ikke så meget mere. Så jeg varmer bare godt op, men jeg ved selvfølgelig ikke hvorfor din hest gør det. Har du snakket med en dyrlæge??
Kh Rina
(i)Ingen hopper ingen føl(n)

:-)Jeg ELSKER min hoppe Lulu:-)

Hey tjek lige min præsentation.

Der er kommet billeder på:-0

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-12-2001 19:39

Jeg havde præcis det samme "problem" med min hest. Jeg var parat til at sætte ham på pension og det hele.
han gav også et par hoste-pruste lyde fra sig når vi startede med at træne.
Jeg havde 3 forskellige dyrlæger til at se på ham. Lytte på lunger, hjerte, lave motionsøvelse mm.

Alle 3 sagde det samme; hesten var sund og rask og prustelydende var hans måde at forberede de yderste luftveje til træningen. Mange heste siger disse lyde ved trænings start.

Men da jeg ikke har hørt om din hest virkelig hoster rigtigt eller om det er pruste-hoste lyde, kan jeg naturligvis ikke sige, at din hest er sund og rask.
Få en dyrlæge ud og chek hans hjerte/lunger.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-01-2002 18:11
Jeg har fået foretaget en endoskopi-undersøgelse (kikkert) på min hest, og dyrlægen kunne se, at han lider af astma/allergi, så nu ved jeg, hvordan jeg skal forholde mig til det og give ham den rigtige behandling. Hvis hosteriet hos din fortsætter, var det måske værd at prøve med sådan en undersøgelse, så man kan se, hvor problemet sidder. Dyrlægen sagde også, at det ikke er så godt at ride på en hest, der hoster, men en hoste-hest, der er i behandling kan sagtens bruges som ridehest! Nu skal det lige siges, at min havde haft symptomer i et år, og dyrlægens behandlinger virkede ikke rigtigt, fordi det er noget kronisk. Nu er han så under rette behandling.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-01-2002 12:18
Begge mine heste har lige stået med Bronchitis.. samme symptomer som du beskriver der!!

Tjek med din dyrlæge.. hodte er altså ikke noget at spøge med...

Nu efter tre dyrlæge besøg en regninger på ca 3000 kr står jeg så med en rask hest og en der har fået konstateret allergi.. jep vi udskifter så hø med endilage og høloftet som er oven over stalden skal nu flyttes, for det er ikke sundt for hestene at stå under høloftet!!

Tjek det for din egen skyld.. jo sygere den bliver, jo sværere er det at helbrede og hvis den kun hoster nogle få gange, er det så når du rider inden den er kommet på fold først?

-miki-
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-01-2002 13:03
Hejsa!

Jeg kan kun sige, at jeg har MEGET gode erfaringer med Broncinol fra Blue Hors.

Kan varmt anbefales, men få alligevel en dyrlæge til at tjekke hesten. Det kunne jo være noget alvorligt.

Helle V.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider