Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Sanderum Rideklub... (Fyn)
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 14:38

Hejsa

Jeg vil gerne i gang med at ride lidt igen, og overvejer i den forbindelse at kontakte Sanderum Rideklub... Men jeg gider ikke et sted med en masse tøse-sladder og useriøse undervisere... og ikke mindst skal hestene passes ok.

Er der nogen der kan fortælle om det er den rigtige klub at kontakte for at komme lidt i gang igen (jeg har selv været hesteejer tidligere, men ønsker at få genopfrisket den egentlige ridning, så jeg ønsker ok undervisning fra bunden med seriøs/forstående underviser og ok heste...

Hvis ikke du vil ytre din mening i denne tråd, må du også gerne sende en PB. Jeg vil bare gerne vide om det er besværet værd at ringe til dem

Mvh. Ditte

Husk at smile til verden...
så bliver det hele meget nemmere og du bliver kønnere at kigge på.
0
0
Svar på denne tråd

skraedderdal
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 14:46

Jeg er en af dem der har hest på SAM

Og der bliver hestene passet godt

Godt foder, rene bokse, fold hver dag osv.

Og der er heste og ponyer i alle afskygninger og str. og med hver sin kunnen osv.

M.V.H. Riderlykke :D

...smilet frem det bli´r dit ansigt jo så kønt af...

0
0
Svar på denne tråd

Riderlykke...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 14:49

ja jeg er klar over at du har/har haft hest på SAM. Har du i øvrigt fundet en ny lånehest?

Mvh. Ditte

0
0
Svar på denne tråd

skraedderdal
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 14:51

Denne gang bliver det køb

Hvorfor kigger du ikke ud og får en ide om stedet evt.?

Så kan du også se hestene osv.

0
0
Svar på denne tråd

SAM...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 14:56
Jeg har også hest på SAM og er rigtig glad for at være der :)

Jeg har været på samme rideskole hele mit liv indtil jeg flyttede til Odense og var egentlig lidt betænkelig ved flyttet, men både min hest og jeg er blevt modtaget med åbne arme, og det er bare super (Y)

På SAM er der ingen tøsefnidderi eller snakken i krogene, kun venlige og rare piger/mennesker som ikke er bange for at hygge sig og hjælpe hinanden i hverdagen :)

Jeg er rigtig glad for at jeg valgte SAM :)

Karen
"Gestüt Pallerhaff"
"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt at høre...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 17:56

at jeg måske alligevel er ved at vælge den rigtige rideklub

Riderlykke:

Skal jeg bare ringe til Gunilla vedr. evt. start på hold og i den forbindelse et kig/indtryk af stedet og hestene... eller hvad?

- har du i øvrigt fundet HESTEN eller kigger du stadig?

Og i øvrigt rigtig dejligt at der er nogen der gider svare, når man stiller specifikke spørgsmål

Mvh. Ditte

0
0
Svar på denne tråd

har aldrig
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 18:42

fået undervisning i SAM, men synes der var et rart sted være.hyggeligt. har kun hørt godt om gunillas undrrvisning.

dejligt ridehus

gode bokse

mener der er ret godt foder

Jeanet

0
0
Svar på denne tråd

skraedderdal
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 18:45

Ja, det er Gunilla der både er underviser og daglig leder. men hun starter første op igen i næste uge..

Men inden da er du også velkommen derude til en lille rundvisning og en sludder for en sladder

0
0
Svar på denne tråd

jeg er gammel elev
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 19:11

hos Gunilla tilbage til dengang det lå det anede sted iøvrigt også hestejer kan kun sige positive ting om Nymann hun er knald dygtig og rigtig rar.

Skulle jeg forvilde mig tilbage til Fynsland igen ved jeg godt hvor krikken skulle stå opstaldet hehe.

Well I'm an eight ball shooting double fisted drinking son of a gun

0
0
Svar på denne tråd

Sanderum rideklub
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 19:57
Jeg har også hest på SAM og det er bare kanon og være der! der er ingen som snakker i krogene! men selfølgelig er der nogen som snakker bedre sammen end andre men alle snakker sammen! og hjælper hinanden! det er altid rart at være der! :D

Royal Salute.. Du er min og kun min :D

0
0
Svar på denne tråd

Super dejlig...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 22:03

respons jeg her har fået.

Riderlykke:

Det med en rundvisning og en sludder lyder hyggeligt... Hvornår kunne det mon passe ind med dig, indenfor en overskuelig tidshorisont (med det mener jeg ikke at det skal være i morgen eller torsdag, men hvis det kunne passe ind på et tidspunkt i næste uge måske eller sådan noget)?

Men ellers dejligt at få en hel del gode reaktioner på SAM.

Mvh. Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Jeg satser på at ringe...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 20:53

til Gunilla på mandag når hun er tilbage, og så må vi se... Så noget tyder på at jeg snart er elev på SAM. Det bliver egentlig både rart at komme lidt i gang igen, men samtidig lidt "underligt" at skulle gå på rideskole igen, når man har haft parter og egne heste... Men som jeg startede med at skrive, så kommer ridningen da på plads igen "fra bunden", når nu min egen tid som hesteejer ikke helt har været det jeg håbede på.

Men ser trods alt frem til at få ringet til Gunilla og forhåbentlig snart sidde "på nakken" af en hest igen

Mvh. Ditte

0
0
Svar på denne tråd

hvis tasano
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 23:15
stadig lever så giv ham et klap fra mig den dejlige ponz samt en krammer til Ulla som slog hul på mit knæ ved at vende rundt på vejen på en 25 øre og vælte lol Ulla kan IKKE lide at ride for langt væk fra stalden lol

0
0
Svar på denne tråd

Travfreak
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 23:24
De er begge to stadig på toppen

...Man bliver ikke selv hvid, fordi man sværter en anden....

0
0
Svar på denne tråd

undervisning
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 17:20

Jeg har for år tilbage (10 år siden) gået til ridning på det gamle Sanderum, og jeg var bestemt tilfreds med undervisningen. Hvor jeg red før var jeg vant til heste der var godt trætte af rideskolelivet, og som derfor bukkede, løb løbsk, drejede skarpt ind på midten, ikke ville gå frem osv. Jeg havde derfor lært at blive siddende på en hest næsten uanset hvor meget den teede sig, men ride rigtigt, kunne jeg ikke før jeg kom op til Gunilla.

Jeg kom til at ride en pony som ingen andre gad, fordi de syntes hun løb lidt stærkt, men jeg synes hun var en engel i forhold til hvad jeg var vant til. Endelig en hest der vill arbejde sammen med mig og ikke så mig som en plage, så jeg kunne lære at ride rigtigt.

PS. Jeg er også væltet med Ulla engang vi skulle springe.

Skal gamle Tazano ikke snart pensioneres? Han har knoklet rundt som skolehest i 10-12 år nu, og er så vidt jeg ved omkring 20 år.

Med venlig hilsen Karina

I vågen tilstand er det klart

Vor verden er begrænset

mens vor drømme er

for alle grænser renset

0
0
Svar på denne tråd

Stabile Ulla lol
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 20:45

Jeg havde jo halvpart på hende det var dengang hun stod som annemettes private hest i den nye stald over gårdspladsen ved møddingen Ulla er en dejlig fjordbolle med sine helt egne meninger lol..

Og ja Tasano må da være en gammel svend efterhånden

0
0
Svar på denne tråd

forresten Karina hvad hed den pony?
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 20:48
for jeg blev også smidt op på en som løb meget i undervisningen og Gunilla ville ÅHH så gerne ha jeg skulle ha part på den så den kunne blive ridebar lol

0
0
Svar på denne tråd

Travfreak
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 23:23

Jeg red også på Ulla inden hun blev lånt helt ud til rideskolen. Der var lidt mere turbo på hende, da hun stod i den nye stald.

Jeg kan også tilslutte mig at Ulla er en hest med egne meninger. Engang til et stævne, ville hun ikke ind i det lille ridehun og varme op, så jeg måtte hoppe af hende og vade igennem muderet udenfor med mine nypudsede støvler.

Ponyen jeg red og fik part på hed Tulle. Det var en mørkebrun 3´er pony. Hun var min lille øjesten dengang. Tænker af og til på hvad der blev af hende.

Gunilla var dog ikke så begejstret for at jeg ville blive ved med at ride hende, fordi jeg var lidt for langbenet og i øvrigt fyldt 13, så i en periode tvang hun mig faktisk til at ride Ulla og et par af de store heste (Black Fighter og O´By Day). Til sidst måtte hun give op.

Med venlig hilsen Karina

Vor verden er begrænset

mens vor drømme er

for alle grænser renset

0
0
Svar på denne tråd

Jamen det lyder jo godt...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 23:14

med SAM og lader til at det kan blive godt at få ringet til Gunilla på mandag.

Er der forresten nogen der ved om der egentlig er plads på holdene pt. eller jeg "risikerer" at komme på venteliste? Og hvor store er deres heste egentlig (synes ikke der står noget om højde på hestene på deres hjemmeside, kun om ponyerne er 1´er, 2´er eller 3´er)?

Men jeg glæder mig i hvert fald til at komme ud og se det hele - har kun kørt forbi i bil, men ikke været inde på stedet.

Mvh. Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Hestene
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 18:05

malte er omkring 160

Ricco er lidt højere

Mike er på samme højde med ricco

Zorano er ca. 170 elelr højere

Kærlig Hilsen Amalie

Kamera Søges..

Nu med den lækre Royal..

0
0
Svar på denne tråd

Tak Amalie...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 12:19

tak for hjælpen. Det var egentlig også bare for at være nysgerrig

Mvh. Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Er der nogen der kan...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 14:26

være behjælpelige med, fra hvad tid jeg kan komme i kontakt med Gunilla???

Der står på SAM´s hjemmeside, at man kan ringe til hende om eftermiddagen, men når jeg prøver at ringe (på det mobil-nummer der står på hjemmesiden), går den bare på telefonsvarer... Er det bare fordi det ikke er eftermiddag endnu (kl. var hhv. 13.45 og 14.15 da jeg prøvede).

Mvh. Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Prøv du bare igen...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 15:25
Hun har undervisning idag, men kan ikke huske hvornår hun starter, men hun skulle da gerne være til at få fat på i løbet af i eftermiddag :)

Karen
"Gestüt Pallerhaff"
"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

0
0
Svar på denne tråd

Øv, øv, øv...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 17:05

ingen undervisning til mig på SAM. Der er ingen pladser på et voksen-/hestehold. Så det med at starte til undervisning/på rideskole nu her igen, det blev så ikke til noget alligevel - havde faktisk ellers glædet mig til at skulle have "hest mellem fingrene" igen.

Nå, men sådan er det jo nu engang.

Andre rideskoler der kan foreslåes (bor i Blommenslyst, så gerne der i nærheden)???

Mvh. Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Ventetid
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 20:34

Ang. SAM så er der lidt ventetid.. Men der kommer da helt sikkert en plads på et tidspunkt :)

Det er bare et spørgsmål om tålmodighed

Kærlig Hilsen Amalie

Selv uden rytter vil en hest altid være en hest.

Men en rytter uden en hest, vil altid kun være et menneske

0
0
Svar på denne tråd

Tålmodighed...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 21:40

i denne henseende er vist ikke lige mig... Og da jeg talte med Gunilla, sagde hun at hun da godt kunne skrive mig op, men at der var LANG ventetid... men det kunne være at det hele hjalp lidt hvis jeg ringede igen om 2-3 mdr...

Og når jeg nu savner heste så meget (som jeg må være ærlig og indrømme at jeg gør), så har jeg desværre ikke tålmodighed til at vente 2-3 mdr.- og så får jeg måske stadig ad vide at der er lang ventetid.

Mvh. Ditte

0
0
Svar på denne tråd

prøv bellinge
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 23:50
ved ikke hvem der underviser men det er da forsøget værd el kalørgården?

0
0
Svar på denne tråd

Kalørgården...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 06:37

er det en rideskole (jeg troede det var noget stutteri eller bare hestepension)???

Og hvor ligger Bellinge rideklub/rideskole egentlig (udover i eller omkring Bellinge)???

Og nogen der har erfaringer med nogen af de steder som "Travfreak" nævner???

Mvh. Ditte

0
0
Svar på denne tråd

på kalørgården
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 12:44
er det Pernille Ørum der underviser i dressur. Men det er jo ingen rideskole (det er som du selv nævner et stutteri/pension)så man skal vel have sin egen hest at ride på.
Bellinge Rideklub ligger ved siden af kirken i Bellinge. Tror der går busser rimelig tæt på derud.

- nuggi -
0
0
Svar på denne tråd

nårhh ja da
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 18:41
sorry kalørgården er for private.. men nu vi er i blommenslyst regionen hvad med der hvor Equidana ligger ligger der ikke en rideskole i nærhede den hedder odense et ellerandet rideskole..

0
0
Svar på denne tråd

google min ven
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 18:42
der er odense rideklub/skole og pårup i den region ud over sanderum og bellinge.

0
0
Svar på denne tråd

Har haft ringet til...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 23:10

Anderup Rideklub i dag... og skal en tur derud på tirsdag, så nu må vi se hvad det bliver til (hende beridereleven jeg talte med lød i hvert fald meget rar).

Mvh. Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Anderup Rideklub
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 17:39

Kan bestemt også anbefales

Men hvad har de af elevheste?

- de havde stort set kun ponyer da jeg havde hest derude..

0
0
Svar på denne tråd

Anderup Rideklub...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 18:05

hende jeg talte med i går sagde i hvert fald at de har elevHESTE - hun snakkede om at de heste de havde max. var 165, så nogen må der jo være

Men jeg er i hvert fald spændt på at skulle derud en tur på tirsdag.

Mvh. Ditte

0
0
Svar på denne tråd

skraedderda
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 18:31

Den eneste elevhest jeg kan komme i tanke om de har er ikke noget der sådan liii tiltaler..

Men jeg håber da du finder en hest derude der er lige dig når nu sam ikke kunne tilbyde dog noget pt.

Pøj pøj med det

0
0
Svar på denne tråd

Rideskoler
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 20:32

Ellers er der også Langesø-egnens rideklub og Trøstruplund, ude ved Korup. Det er ikke længere fra Blommestlyst end de andre.

Dog kender jeg intet til stederne, min hest står bare i nærheden.

Men det kan jo være at Anderup lige er sagen, og så får du jo ikke brug for at besøge andre rideskoler.

held og lykke.

Med venlig hilsen Karina

Vor verden er begrænset

mens vor drømme er

for alle grænser renset

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider