Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Sadelvalg!
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 13:23

Hej ænder.

Jeg har kig på to forskellige sadler .

En Kingston og en Hurbertus.

Hvad synes i er bedst ?

Og så lige et andet spørgsmål skal jeg have en 16, 16½, 17 eller 17½ tommer?

Jeg er ca. 162cm høj og vejer 54kg.

Hjælp mig ;D !!

Kyysr Ida , og hypperne Equador og Shaheen. <33

TEAM MC !

få ox'erne at se :

www.MULERNE-xD.webbyen.dk

Rid OX >3 !

0
0
Svar på denne tråd

Bedste sadel
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 14:07
Den bedste er den, som ligger bedst på din hest. Men... umiddelbart må jeg tilstå, at jeg ikke er særlig imponeret af hverken Kingston eller Hubertus.

Bed sadelmageren komme ud med diverse modeller, så I finder en, der passer helt perfekt. Så kan du også få lidt vejledning mht. størrelserne. For OX'ere skal man (pga. de færre ryghvirvler/ribben) være særlig opmærksom på, at sadlen ikke kommer til at ligge for langt tilbage.

God fornøjelse :-)
0
0
Svar på denne tråd

dyrt med sadelmager ?
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 14:10

Ja, men nu er problemet bare at jeg kun er 14 år gammel, og altså selv skal betale min sadel, og derfor havde tænkt mig at købe den brugt. Jeg har en kieffer wien til min ene araber, den har jeg dog ikke selv købt, men kieffer har jeg desværre ikke råd til at købe igen.

Er det ikke dyrt at få en sadelmager ud ?

Og jeg vil jo ikke købe en sadel af ham, jeg vil bare købe en brugt ;D

Kyysr Ida , og hypperne Equador og Shaheen. <33

TEAM MC !

få ox'erne at se :

www.MULERNE-xD.webbyen.dk

Rid OX >3 !

0
0
Svar på denne tråd

Du kunne jo også høre...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 15:01

... sadelmageren om han/hun har nogle gode brugte sadler. Fordelen ved at købe hos sadelmageren er, at der er en tilpasning med i prisen. Dvs. at du ikke skal betale ekstra for at få sadlen stoppet om, så den passer din hest.

Sadelmagere har også brugte sadler :)

Jeg kender ikke mærket Kingston, men en ældre Hubertus Flexline går du ikke galt i byen med.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2006 15:06

Hubertus er et mærke der ligger rigtig godt på nogle heste og elendigt på rigtig mange heste...

så jeg syntes du skal gøre som Sif siger og købe en brugt hos en sadelmager hvor du sandsynligvis får en gratis omstopning med.

jeg vil tro du skal have en 16½ eller 17 tommer, fordi jeg engang har lært at indtil 55 er det en 16 og over er det en 17 og ligger man næsten på grænsen kommer der ½ på.

Men det kommer an på hvad du kan finde, og hvad din Araber kan have på.

Nu kun med en hest...

Kommer til at savne ponydyret!

0
0
Svar på denne tråd

Sadler...
Forfatter: 
Dato:  25-12-2006 00:18

Ja, de fleste sadelmagere har brugte sadler, og kan samtidig vejlede dig i sadeltilpasningen. Du kan også få en ridebutik i nærheden af dig ud med nogle forskellige sadler, men deres rådgivning er nok ikke lige så troværdig, da de ikke er specielt uddannede indenfor faget og det gælder for dem mest om at sælge. Hvis du ikke har en mindre formue til rådighed, så overvej en stofsadel, de kan være ganske udmærket at ride i (jeg har været meget glad for mine), men det er jo en smagssag.

♥~♥~♥ Hilsen Ditte ♥~♥~♥

nysgerrige folk får ofte løgn at vide

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at
Forfatter: 
Dato:  25-12-2006 16:44

Hej

Prøv at tjekke www.jo-po.dk han har nogle fine nye sadler til ikke en for dyr pris og også brugte, han har tit billeder inde af de brugte han har til salg. jeg har set på en sadel der hedder Globus i dressur model henne ved ham og der var kvaliteten rigtig fin selv om det ikke er et kendt mærke, så ville jeg ikke være bange for at købe.

0
0
Svar på denne tråd

DSJ...
Forfatter: 
Dato:  25-12-2006 16:48

der er faktisk un en uddannet sadelmager i dk, så det er skam heller ikke ekspertise, rent uddannelsesmæssigt, at vores sadelmagere i dk kan prale med... Og det er ligegyldigt om de har eget værksted eller er ansat af en butik. Udover en (eller er der mon 2, er i tvivl om Dahlmann reelt er udlært, eller om han er selvlært), så har resten lært det igennem at følge andre.

Heste-trithon: Tro mig, det er billigere at få en sadelmager ud, end en dyrlæge, hvilket kan være risikoen man løber.

Jeg har en bekendt, som ikke ville ofre penge på sadelmager, det kostede hende 5 sadler på 1½ år og en hest der gik værre og værre. Til sidst kom sadelmageren og det gik frem af.

Jeg mener at man kan få en ud og tjekke ens sadel for omkring 500,-

Mvh. Tine

Vil du til udlandet i et år og passe heste?!

Hestepasser søges til stald i Schweiz. Start juli ´07

Kontakt mig for flere oplysninger

Kender du en fotograf? www.heste-nettet.dk/fo...742/43742/

0
0
Svar på denne tråd

Vicky02
Forfatter: 
Dato:  25-12-2006 19:46

Jeg ved godt at der ikke er en sadelmageruddannelse her i DK, men jeg mener der er en i England

Der er bare nogen der kalder sig selv for sadelmager når de skal ud at sælge sadler for butikkerne, og det er da at snyde folk.

♥~♥~♥ Hilsen Ditte ♥~♥~♥

nysgerrige folk får ofte løgn at vide

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider