Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Videbæk foder
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 18:30
Hvem har erfaring med dette firma/mærke? Da de er begyndt at forhandle det hos vores lokale foderstof. Og det tiltrækker mig, at der ikke er fyldt med korn mv. i tilskudsfodret. Men er det godt nok?
0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 19:46

Vi bruger den der hedder Videbæk Fiberblanding, og vores heste fungerer rigtig godt på det.

Kan sagtens anbefale det.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

videbæk
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 19:57
Har gode erfaringer med Videbæk HorseSpeed, til heste som ikke rigtigt kan holde huld.

Foderplaner udarbejdes specielt til din hest, med hensyntagen til specielle behov!

Stald Skyttehus - nu med massage og terapi!

0
0
Svar på denne tråd

Videbæk
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 20:44

Jeg har kun gode erfaringer med Videbæk. Har bl.a. prøvet fiberblandingen, hestekraft og ponyguffen. Rent økonomisk kan det ikke betale sig at købe sådan et "dicount" foder frem for fx hippolyt, da hesten skal have en forholdsvis stor mængde for at være dækket ind.

Med venlig hilsen

Winnie

Opstaldning tilbydes i Brædstrup.

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 21:17

Mine heste har ikke kunne leve af Videbæk som vitaminblanding. Ponyen fik nyreslag (ikke kun pga. Videbæk), og hesten blev mat i pelsen og sløv at ride.

De andre heste i stalden bliver fodret med hestekraft, og de ser fine ud.

En ting, der bekymrer mig ved Videbæk (kender kun til Hestekraften), er det høje indhold af melasse og poppet majs, og at Cu/Zn-forholdet (mener jeg det er) er helt hen i vejret til hestefodring.

Der er også nogle tråde om det inde på "Røgt og Pleje".

JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006

Send resultater til mig

4 charmerende hingsteføl/plage sælges for avler

Alle efter Capo og registreret i GHH

- se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Husk bare
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 00:00

at kigge på sukker indholdet mange af produkterne er over 20% Det er alt for meget i forhold til hvad jeg vil give, så derfor valgte jeg dem fra.

Jeg fandt en bla. med god olie havre bla. lucerne med 6% sukker den er super, den hedder ikke noget og er fra Vestjydst andel el. noget i den stil..

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Midt Jylland
Fridmar&Straumur
Samt
Rúm&Narnia
www.123hjemmeside.dk/Nordhus

0
0
Svar på denne tråd

Vi har...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 00:03

flere forskellige slags foder fra Videbæk...

1 får noget der hedder fuldfoder (Han er godt nok blevet madglad, efter at han kom over på det)

1 der skal fedes, får korn og Videbæk Lucerne Top Mix (Det indeholder 9 % Ford. råfedt)

De resterende får tilføjet lidt Videbæk Hestekraft i deres foder (mest fordi det ser lækkert ud, da de jo er dækket ind af PAVOen)... Så får de bare lidt mindre af hver...

Så jo... Har gode erfaringer med Videbæk... (må dog indrømme at det er Lucernen der har vist sig mest effektiv...)

Men... Det er sørme nogle dyre plastposer de pakker deres foder ind i, for der hvor de forhandler det heroppe, er de ikke blege for at tage 75 kr. for 25 kg. ren havre!!! Og 82 kr. for 25 kg. ren melasse!! Og det er ALT for dyrt...

Men deres forderblandinger (tilskudsfoder) er rimeligt overkommelige at betale... Synes jeg...

Vores heste trives alle fint, og er flotte i pelsen osv.

Zamangah

Flot jumBe sælges.

Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation.

Vi kører brudeparret i hestevogn.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger det.
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 18:22
og er rigtig glad for det. MIne får hestekraft ekstra sammen med havre og en masse wrap.

Mvh
Alice...

Diverse rideudstyr sælges.

Bla. læderstøvler, lammeskinspad og en komplet kandar

Se præsentation for billeder og oplysninger. Priserne kan forhandles.

0
0
Svar på denne tråd

Videbæk
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 19:06

.. er begyndt at bruge deres foder for 1½ mdr tid siden, og har indtil videre været tilfreds.

Jeg bruger fiberblandingen og ponyguffen, en får dog til ekstra havre og en anden lidt byg.

Syntes desunden at det har en god struktur og bedre tyggetid. Brugte Tjørnehøj førhen, hvor jeg i deres team musli, var rigtig træt af, at det var meget klistret og melasse agtigt.

Mayflower af Krogsgaard søges...
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 23:11

Nu har jeg prøvet at købe en sæk, og så prøver vi. Jeg har købt kraften. Dog er jeg på jagt efter et andet tilskudsfoder til unghestene, da det kun er beregnet til udvoksede heste.

Lygna: sukkerindholdet er "kun" 14%

Alaska: Jeg brugte også Tjørnehøj mølle, og jo, jeg var glad for det, hestene så fine ud, men efter jeg har anskaffet to heste, som ikke må få korn, så kan det ikke bruges, da der var ca 20% korn i. Så nu prøver vi Videbæk, lucerne og wrap.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2006 12:45

Jeg bruger Videbæks fiberblanding, og jeg (og hesten) er godt tilfreds. Hun elsker sit foder, og hun har en fin blank pels.

Så kun gode erfaringer her

Sascha & Sani Cheval

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2006 15:23
Min gamle pony fik både hestekraft og horesespeed derfra, samt basefeed 2 fra calvalor hvilket var ekstremt godt til den da den havde dobbelt flankeslag, og havde brug for ekstremt meget energi for at kunne "fungere"!

Nu kun med en hest...

Kommer til at savne ponydyret!

0
0
Svar på denne tråd

knækket majs
Forfatter: 
Dato:  23-12-2006 18:59

Jeg overvejede Videbæks hestekraft til min i år, da hun er meget glad for det. Desværre er jeg ikke så glad for det høje indhold af knækket majs (46%) da det er svært fordøjeligt for hestene, pga at det indeholder lange stivelsesmolekyler, som de har svært ved at nedbryde, med efterfølgende risiko for fejlgæring og kolik.

Giver man majs, skal det helst være varmebehandlet eller mikroniseret, da processen nedbryder stivelsen til mindre molekyler, der lettere kan fordøjes og optages.

Jeg har også regnet på, at bruger man fx majsflager, melasse og vitamin/mineralblanding med en håndfuld lucerne i, bliver det i sidste ende billigere, og stort set det samme produkt som hestekraften - man undgår bare de knækkede majs.

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan sagtens...
Forfatter: 
Dato:  24-12-2006 09:42

anbefale det.

Jeg har brugt det til min heste (Hestekraft Extra), og min søster bruger det til hendes hoppe som er i fol.

Hun har fået lavet en foderplan til hendes hoppe og dyrlægen roste foderet meget...

Hilsen Christina

Opstaldning nær Frederikshavn tilbydes.

Hvis dette har interesse, så bare skriv en besked

0
0
Svar på denne tråd

millemus
Forfatter: 
Dato:  25-12-2006 19:21
har fat i noget af det rigtige.

kawango: hvorfor må din hest ikke få korn?
hvis det er pga stivelsen så dur hestekraften heller ikke da den som ovefor beskrevet indeholder en del stivelse og det i en svær fordøjelig form.

mvh hilsen
SUNFLOWER

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-12-2006 21:13
Fordi hun ikke kan tåle støv. Og hun næget fugtig/våd mad, det er forsøgt. Og hun må ikke få havre, da hun til tider er en meget varm hoppe, som ikke er udstyret med "slukknap"! Så det nytter ikke at give hende hel havre, det er også forsøgt.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider