Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Smed i Ugerløse 4350
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 16:08

Fra marts skulle jeg gerne bruge en smed til "mine" heste.

Nogle der har gode smede i området.

Jeg vil selvfølgelig også høre dem der har heste i nærheden, men det kunne jo være nogle herinde også havde noget input :-)

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 20:24

Brian fra BR beslagsmedie. Fik ham anbefalet af dyrlæge Charlotte Frigast.

Har brugt ham i 1½ år efter en uheldig oplevelse med en anden "smed" !

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil så
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 07:31

fraråde at bruge Brian. Jeg brugte ham også og han blev ved med at brænde mig af (6 gange i træk) så til sidst kørte jeg mine heste til kbh for at få dem ordnet.

Vi var på et tidspunkt 2 der brugte ham og skulle ha ham ud samme dag, men vi fik 2 forskellige forklaringer på hvorfor han ikke kunne komme. Lidt dumt når vi talte sammen.

Jeg har fået overtalt Ole fra slagelse til at ordne mine.

Håber du finder en.

Louise
Veni vidi vici Jeg kom, jeg så og jeg sejrede

Hellere lykkelig af dumhed end klog af skade.

At undre sig over noget er hjernens første skridt mod opdagelse
0
0
Svar på denne tråd

Brian...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 09:35

er dygtig nok, men (undskyld udtrykket) lidt "doven" i det. Han slipper gerne hvis han kan, og har nu kun tlf. tid tre dage om ugen ml. 20-21. Han er meget svær at få ud akut, synes jeg. Der går mange dage, hvis min hest har tabt sko - og det på trods af at jeg bor ret tæt på ham...

Og har han ferie, må hesten bare vente. Han er dog ved at få lært en lærling op, så det kan være det hjælper lidt.

Og... jeg kan ikke finde andre der gider komme ud til mig, da jeg kun har én hest med sko. Og flink er han da også.

0
0
Svar på denne tråd

Smede...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 10:10

Herude kører Henrik Sørensen, Ole Svenningsen, Brian ??, Peter Østerballe, John Sørensen, Jakob Algot og vist Mads Mejnertsen.

Hvem man anbefaler kommer vist an på ens temperament. Der er et par imellem som har meget temperament, og bedst egner sig til at sko rideskoleheste. Så hjælper det jo ikke at de laver et fint arbejde.

Jeg savner Verner Kristoffersen, nok DK's bedste smed.

0
0
Svar på denne tråd

vi bruger
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 11:33
Henrik Sørensen og er yderst tilfredse Der har aldrig været problemer eller komplikationer..
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har brugt
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 12:40

Henrik Sørensen i alle de år, jeg har haft hest og der har aldrig været noget at sætte fingeren på...

Charlotte: Hvad mener du med at de smede, der har temperament, bedst egner sig til rideskoleheste???

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

Henrik Sørensen..
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 15:27

er dygtig, men gider ikke køre ud for få heste ! Og tager vist ikke ny kunder.

Brian har aldrig brændt mig af, har en enkelt gang ringet og lavet om på aftalen !

Der er en der hedder Carsten (fra Nyrup) - han er ny i området - han skulle være OK !

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

Plukfisk
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 17:06

Jeg har haft én af de nævnte smede med meget temperament, det kostede mig min bedste hest.

Han havde tidligere smækket en lidt fræk unghest et par, hvor jeg måske ikke havde sagt nok fra, men nok også syntes at det var lidt i orden.

I dette tilfælde drejede det sig om en unghoppe, der pga. dårlig balance trak benet til sig flere gange. Sidste gang fik hun sådan et par i røven, at hun sprang frem i snorene og derefter kastede sig baglæns.

Resultatet var slingerhed og dyrlægen ville aldrig kalde hende fræk eller uopdragen, men derimod hyper-mobil.

Ole Svenningsen's læredreng ordnede hende 14 dage senere fuldstændig uden problemer, selvom hun både var skadet og nervøs på det tidspunkt.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 22:09

Brian.. Og jeg er rigtig godt tilfreds.

Før brugte jeg Frank Rasmussen. Men jeg syntes altid han tog for meget af hoven. Mine heste var altid ømbenede i flere dage bagefter.

Efter at jeg er begyndt og bruge Brian, er der ingen problemer.

GOD JUL TIL ALLE. HILSEN KARINA.

0
0
Svar på denne tråd

Smede...
Forfatter: 
Dato:  24-12-2006 12:52

Jeg har brugt Henrik Sørensen i ca 12 år, men skiftede så til Mads Pibenbrink fra Amager (kører i dette område nogle gange om ugen) og har nu Jacob Algot, han tager dog vist ikke nye kunder ind, men det er da et forsøg værd.

Har også brugt Brian da han var hos Henrik Sørensen, ham var jeg meget tilfreds med.

Jeg har oplevet de samme smede som Charlotte, og en enkelt skal aldrig nærme sig mine heste, det har nemlig også resulteret i en dårlig oplevelse - og jeg ved jeg ikke er den eneste med de erfaringer :-(

Derudover forlanger jeg bare at smeden dukker op som aftalt (har desværre oplevet at de udeblev et par gange).

Juliette

For sæson 2007 tilbydes to OX-hingste til bedækning.

Se mere på : www.richelieu-arabians.dk

Avlshingst fra 1995 sælges

Avls/ride hoppe samt hingsteføl fra 06 sælges

0
0
Svar på denne tråd

Bumelum...
Forfatter: 
Dato:  24-12-2006 13:18

Bruger også Henrik Sørensen til mine - super godt! Det er Jens der beskærer vores heste og han er dygtig, så det er jo fint.

Mvh Kathrine Olsen

* *

Medhjælper på Stutteri Dano og ejeren af 2 søde heste

0
0
Svar på denne tråd

Jakob Algot
Forfatter: 
Dato:  24-12-2006 13:39

fra Tølløse - dygtig, kommer til tiden, rimelig i pris - og så er han et rart menneske... Kan kun anbefale ham. Telefon 5918 6562

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

To hunde søger nyt hjem - se mere på www.26270272.dk

Jeg ønsker alle en glædelig jul og et vinskelig godt Nytår *s*

0
0
Svar på denne tråd

Ikke anbefalsesværdige smede
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 14:06

Tja, kan sige det samme som bla CharlotteGC, der er ihvertfald en af ovennævnte meget temperamentsfulde og utilregnelige smede+svende der aldrig er velkommen i vores stald igen. Det hjælper ikke at man nogen gange kan være yderst flink, når man i næste øjeblik slår og sparker på hesten og i øvrigt skærer dem halte (endda måske m vilje).

Sus

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 16:05

også Henrik Sørensen eller dvs at det er kun Jens der får lov til at komme og ordne mine heste... Jeg har en fast aftale om, at han kommer hver 8 uge og ordner hestene og tabes en sko, kommer han hurtigt og ordner det.

Jens er stille og rolig og rigtig god til lidt nervøse heste, da han ikke hidser sig op men bare tager det helt roligt.

Brian er også en rigtig god smed, men desværre svær at få tid hos og ikke altid til at regne med. Han er forresten også langtids sygemeldt for tiden.

Pernille

Ambitiøs, småneurotisk og manipulerende ponymor ;-)

Gør livet til en fest. Rid ox araber hest.

0
0
Svar på denne tråd

Er der nogen
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 10:19

der ved hvad Brian fejler, og hvor lang tid der går før han er tilbage.

For så må jeg finde en anden, mine skal nemlig snart ha smed igen

HILSEN KARINA

0
0
Svar på denne tråd

Brian...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 11:52
Jeg kunne forestille mig at det er Brian's ryg, der giver problemer. Han var jo tidligere ansat hos Henrik Sørensen, og sagde selv op da ryggen gav problemer. Da den blev bedre startede han lidt forsigtigt op, men har nok svært ved at sige nej, selvom det er det bedste.
0
0
Svar på denne tråd

smeden.
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 14:49

Jeg er i hvert fald færdig med at bruge Brian Rahtje!!! Jeg fik tilset min plag af ham, fordi han skulle bedømme hvordan hun skulle skæres, da hun står stejlt på forben. Han var ude 2 gange for at bedømme, hvordan det skulle laves. 1gang så han på hende og sagde, at vi skulle rette det i en fart. 2gang ville han åbenbart lige bedømme en ekstra gang og se hvordan det skulle laves. 3gang ville han putte kunsthov på, som røg af lige, da det kom på. Min plag skulle så have alm sko på i løbet af et par dage, men Brian var så herefter sygemeldt. Jeg blev ikke anbefalet en anden smed, men fik aftalt tid i starten af januar. Her brillerede han så med at sende en lærling ud til trods for at have ventet ca 2 måneder på, at det var HAM SELV, der skulle komme. Lærlingen er ikke en gang halvvejs gennem uddannelsen. SÅ sender Brian en lærling til trods for, at det var en specialopgave,som kun han selv havde været ude for at bedømme, hvordan skulle gøres. Lærlingen gav så min plag forsko på.Hun smed den ene efter 2 dage og lærlingen kom ud og lagde den på efter en uges venten. Der gik et par dage, så røg den anden af. Det kan jo ske, men igen ventede jeg længe på,at få skoen på. Da min plag står langtfra,hvor jeg bor og de ikke kunne sige,hvornår de kunne komme, måtte hun stå inde og så ville de selv tage hende.

Jeg undrede mig meget, da ejeren af gården fortalte mig,at han nærmest var kørt med det samme uden at have lagt skoen på. Jeg prøvede forgæves at få fat i ham flere gange uden held, for at høre, om han OVERHOVEDET havde gjort noget ved hende, da jeg jo kunne se, at hun ikke havde fået skoen på.Efter flere dages forgæves opringninger fik jeg fat i ham i morges, hvor han sagde min plag havde haft en hovbyld, som var skåret ud. Det virker temmelig underligt og det mindste han kunne gøre var da at ringe til mig om det, så hoven efterfølgende kunne have været i sæbevand, hvis det ellers er rigtigt. Tvivler meget på hans troværdighed. Jeg har absolut intet tilovers for ham og ville aldrig anbefale ham til andre!!!

0
0
Svar på denne tråd

Algot...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 16:59

Jeg bruger Algot - og har været tilfreds med hans arbejde længe.

Har også brugt Henrik Sørensen, men efter min hest tabte hans sko gentagne gange efter højst 1 uge og derefter skadede hovene så meget, at den ikke kunne få sko på, uden at hovene blev bygget op med kunsthov først, skiftede jeg til Algot. Og fra det tidspunkt og frem til hesten blev aflivet sad skoene som de skulle.

At den næste hest så tabte skoene ofte, selvom det var Algot der klarede det, er en anden historie.

Den seneste hest bliver også ordnet af Algot - til at starte med, smed hesten skoene ret ofte, men efter en klage, og at Algot selv kom og fik skoet hesten, har skoene siddet som de skulle.

Charlotte - kan jeg evt. få at vide hvem der har sådan et frygteligt temperament og slår hestene sådan, over besked? For jeg skal flytte hesten til Roskilde til sommer, og skal finde en anden smed, hvis Algot ikke kører ud til Roskilde. Vil så derfor gerne vide hvem jeg skal undgå som smed, da Interview er lidt nervøs, når hun får smed.

Ejer af Interview Firfod.

There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse.
- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

bombom
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 23:40

Hej.

Det er lidt "sjovt" (mis forstå mig ikke) og se mht hvilke smede i bruger og mht hvilke erfaringer i har med de forskellige smede..

jeg kan Kun varmt anbefalde Brian, han er smadder flink, og forklarer hvad han vil gøre, min hest er snart 3 år, og der har intet været, og dem jeg kender der bruger ham, har heller ikke noget de kan klage over.

Jeg er kun yderst tilfreds med ham.

Men ja han har haft en syge periode, og det har alle mennesker, han er bare uheldig, da han har et firma der skal køre og kunder der venter, men vi andre kan vel også bukke under.. eller??? (bare lige en tanke)

Men kan også anbefale Jacob Algot, Henrik Sørensen, har dog ikke brugt dem, men har hørt godt om dem.

Håber du finder dig en god smed..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider