|
|
| famillie/"heste" bil |
|
|
Er der andre end mig der syndtes det´er besværligt at skulle kører i 2 biler hvis man skal ha´ trailer/ heste og resten af familline med nogle steder. Hvad bil har I der kan klare begge situationer, så man slipper for at skulle afsted i 2 biler. Er der nogle der kan anbefale nogle biler frem for andre...
Ledige hestebokse se præsentation......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| berlingo |
|
|
Vi har en Berlingo HDI. Den kan trække en mindre trailer med 1 hest i. også uden at man skal have trailer-kort. I sommers tog vi til dyrskue 200 kilometer hjemmefra, det var med hest, barn og barnevogn, og alt det andet skrammel der følger med  Vi transporterer ikke hestene så tit, men når det sker, så er der masser af plads til alt  Venligst Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Familiebil |
|
|
Vi har en Opel Zafira, en 7-personers og den kan snildt trække afsted med 2 heste og har plads til barnevogn, unger og habengut...  Ikke at vi gør det, men det kan sagtens lade sig gøre...
Nu med Prinsesse i armene ;0) - og en stolt storebror....... venlig hilsen RikkeAnd Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ford Mondeo |
| Forfatter:  |
KarinaKirkeby |
| Dato:  |
21-11-2006 11:27 |
|
Vi har en Ford Mondeo 2,0. Den må trække 1500 kg, og så er der også plads til hele familien.
Karina (tidligere KarinaKnudsen) Smart 2 års oldenborg vallak sælges. Kig på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| peogeut |
|
|
En Peugeot Partner var måske en mulighed? Jeg købte sådan en i juli i år, så vi havde en bil vi alle kunne være i, for manden har en VW transporter, som kan trække alt, men der kan kun være 3 personer. Min Partner er en dieseludgave og jeg fik den vejet om, så den må trække 1100 kilo fremfor 900, så den kan vel gå med en enkelt hest efter. Min trailer er jo en mindre Variant, der selv kun vejer 575 kilo. Partneren har vist sig at have den helt supergode egenskab, at man kan sætte barnevognen ind bagi, uden at skulle skille den ad!! Et klart plus.
Mvh Tina, desværre uden Turpin Til Dick Turpin: "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Biler... |
|
|
Vi har netop været ude og handle bil efter at den skulle have plads til hele familien og min. kunne trække min trailer og en hest (når jeg skal til at starte stævner på to heste går jeg ud fra den lille er så stor at far kan passe den, og så tager jeg den anden bil ). Vores valg stod mellem en Toyota Avensis og en peugeot 407 begge stationcars. Vi valgte Toyotaen da der er lidt mere plads inden i og kæresten kunne bedre lide dens udseende, men den må så kun lige trække 1500. Peugeoen er lidt mindre inden i men må trække ca 1700
Rytter søges, gerne dressur på LA niveau
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suzuki grand vitara |
|
|
Den gamle gul-plade suzuki måtte lade livet til fordel for den nye model med bagsæder i. Super dejlig familiebil (dog ingen audi A8, men der er hvad der skal være), og god trækkraft. Prisen... Ja vel er den da dyr, men mange personbiler koster det samme. Og det er den billigste 4X4 vi kunne finde. (Og så må den bare holde 10 år mere så den kan tjene sig ind igen. (P.S benzinmodellen kører kun 7-8 km på literen hvorimod vi har kunnet snige diesel modellen op på 14-15, og så er det jo ikke så galt) -Randi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skoda Octavia 1,9 TDI |
|
|
Har vi og der er dejligt med plads og den må trække en trailer med to heste  Knus Bettina
Dejlig vallak udlånes på ubestemt tid!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har en |
Astridt |
22-11-2006 13:54 |
|
Ford Mondeo 2,5, V6 motor, stationcar -den kan nemt trække to heste og vi kan være hele familien! Synes kæresten var lidt krævende dengang vi købte den, da han ville have lædersæder i, men nu hvor Lærke er kommet, er det vildt praktisk -gylper hun eller sætte beskidte fingre på sæderne tørres de bare af... -Så må bøje mig for kæresten og sige lidt smart er der nu i det blær!!!  Astrid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har... |
|
|
en Passat Stationcar fra 2003. Den må trække 2120 kg., så den kan sagtens klare min store trailer godt pakket, og samtidig er der plads til "en hel familie" i bilen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uh hvis jeg måtte |
|
|
vælge om så valgte jeg også skodaen.. den må trække 1600 og så er der bare super meget plads i den og så køre den 16-18 på literen uden trailer. Tina
Med en ven deles minderne fra i går, glæden fra i dag, og håbet for i morgen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skoda yes! |
|
|
Vi har også investeret i en Skoda Octavia Tour 1,9 TDI - den er vejet op, og må så trække 1500 eller 1600 kg. - jeg kan ikke huske det helt nøjagtigt, men med en trailer på 700 kg. og en hest på 600 kg. går det uden problemer. En dejlig rummelig og velkørende familiebil  Ifølge forhandleren er Octavia'en ovenikøbet kåret som "Årets campingtrækker" - det er da noget!!  Mange hilsner, Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Problem |
Ann63 |
26-11-2006 23:33 |
|
Tjah, kender problemet... Vi havde en 9 pers. VW Carawelle og en dejlig helt ny 2 hest's trailer, helt perfekt... Men ja hvad gør man så når vi som regel er 4 piger i fam som gerne vil afsted?? Ja, vi måtte så gå den anden vej, sælge bus og trailer og har nu købt en transporter med plads til 5 heste og living med 4 sovepladser. Så nu må vi altid køre med en ekstra bil til rytterne... Mvh Ann
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|