Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

anbefal sadel til fjordhest, tak
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 22:32

Hejsa.

Tak om I kan hjælpe mig lidt her.

Jeg skal så småt begynde min jagt på en sadel til min fjordhest sussi.

Det skal være en man sidder skønt i på tur, kan ride lidt dressur i og senere til indsprining.

Nogle der kan anbefale mig en.

... og hvad er brugt prisen for de anbefalede?

Kilden.
0
0
Svar på denne tråd

Ud fra dine ønsker...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 11:10

... så tror jeg at du skal finde dig en kombineret sadel - og de kan fåes i mange forskellige mærker, modeller og prislag.

Jeg har Hubertus til 2 af mine fjordhopper, og kan bestemt godt anbefale dem. De er rimelig bløde i sædet (ja, jeg har prinsesserøv :)) og med OK støtte.

Jeg har til Felix en Trainers Jessica dressursadel, og den er jeg rigtig glad for. Jeg sidder godt i den - også på tur, men den er altså ikke helt fantastisk at springe i (det er dressursadler sjældent). Trainers laver også en kombineret model, men jeg har ikke prøvet den, så jeg ved ikke, hvordan man sidder i den.

Passier, Sommer og Kieffer bliver også brugt af mange fjordhesteryttere.

Det vigtigste er, at du får sadlen tilpasset, og hertil skal du bruge en sadelmager. Jeg kan anbefale Niels fra Skals Sadelmageri. Han bor midt i "fjordhesteland" (lige ved siden af Birken, hvor du hentede Sussi) og han har stor erfaring med sadler til fjordheste. Han er desuden uvildig, idet han ikke forhandler noget bestemt mærke, og han har næsten altid gode, brugte sadler på lager.

Du skal nok regne med at ofre 4-5 tusinde kroner på en god, tilpasset, brugt sadel, der kan holde i mange år, medmindre du kan gøre et røverkøb - man kan jo være heldig :)

Vær opmærksom på, at når du køber en brugt sadel privat, så skal du lægge tilpasningen oven i prisen - men hvis du køber hos en sadelmager (i hvert fald hos ham i Skals), så er tilpasningen med i prisen.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Nu er jeg
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 12:31

generelt ikke fan af kombinerede sadler.

Anyway, når jeg finder min nye unge gule ridehest skal der indkøbes en dressursadel først. For at kunne starte indspringningen skal grunddressuren være på plads. Jeg er selv meget stor fan af kentaur medea sadlen, og håber meget kraftigt at få en hest som kan bruge sådan en. Ellers har jeg haft både trainers jessica, kieffer wien, kieffer lech, windsor elite osv. Meeen - kentauren er nu udentvivl bedst til mig Derudover var det kun trainers jessica som kunne ligge på Nord. Han endte med en wintec isabell werth som både passede ham og låner godt - dog vil jeg selv have lædersadel.

Så hvis du har en hest som kan passe en kentaur medea ville jeg helt klart prøve sådan en. De ligger brugt på ca.4-5000 hos forskellige sadelmagere.

Når det så bliver tid til springning kan du jo overveje en kombi eller spring sadel. Det behøves jo ikke være en voldsom dyr sadel. Et par stykker på den nærmeste rideskole har været glade for wintecs, som også er til at betale. (mellem 2000 og 4000)

Nanna Hyllested

Sejlflodgaard

2-års fjordhingst sælges - Billig ved hurtig handel!

www.heste-nettet.dk/lo...est/97359/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider