Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

kombi vaskemaskine-tørretumbler
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 11:39
Nogen der har erfaringer med kombinerede vaskemaskine- tørretumblere??
Synes jo det lyder smart at kunne spare plads, men vil jo ikke investere i en hvis det er noget juks ;)

...
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har oplevet en sådan
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 11:42

En og jeg kan ikke li´dem. De bliver ikke rigtig varme mener jeg.

Så jeg har altid haft en af hver. De kan jo stå oven på hinanden det gør mine da nu.

我不是您朋友, 我是 Illum
0
0
Svar på denne tråd

yuktyu
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 11:53
hvis det er en maskine der kan begge dele du mener så kender jeg en der havde sådan en fætter - det var noget værre bras - så er det sagt uden omsvøb :-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg arbejder
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 19:51

i hvidevare branchen.. og som flere skriver er de kombinerede maskiner generalt ikke særligt gode.. de billige er noget direkte bras.. du kan få enkelte ok maskiner.. men så er vi også op i den høje ende af prisskalaen.. 2 særskildte maskiner vil altid være bedre...

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Har en
Forfatter: 
Dato:  02-11-2006 14:02
Kombinerede vaske/tørremsakiner kan som regel kun tørre halvdelen af, hvad de kan vaske. Altså kan den vaske 6 kg ad gangen kan den kun tørre 3 kg ad gangen. (Eneste undtagelse jeg stødte på, da jeg ledte, var en UPO, der kunne vaske 7 kg og tørre 5 kg. Jeg stødte så også på en del, der mente, at UPO var det rene l***. Om det passer, ved jeg ikke, men den var ikke så dyr.)

Kombinerede vaske/tørremsakine bruger som regel vand, når de tørrer (til at køle med). Det er jo ikke så godt, men til gengæld bruger de mindre el, og det er jo meget godt. Men man skal da være opmærskom, der er, så vidt jeg husker, ret stor variation for de forskellige mærker. Hvis man regner energiforbrug/kg tøj ud, så har mange af de bedre maskiner et forbrug, der ville svare til en B-mærkning for en kondenstørretumbler. Da vi købte, var der kun en (almindelig) tørretumbler på markedet, der var A-mærket, ingen B-mærkede, og resten enten C eller D-mærkede.

Vi har ikke plads til begge maskine, så vi endte med en AEG lavamat 16820 , som vi har haft i knapt et år. Jeg er enormt glad for at ha' muligheden for at kunne tørre, men jeg foretrækker at hænge tøjet op på loftet. Og til at kunne tørre en gang i mellem er det helt fint, men hvis man skal tørre alt sit tøj, bliver man nok hurtigt træt af den, for den er lang, rigtig lang*, tid om at tørre tøjet. Og der er ingen trevlesi, så det er svært at komme fnulleret til livs, når man har tørret. Man skal 'hvertfald ikke vaske+tørre alle de sorte sokker, og så sætte en hvid vask over bagefter. Øv. Til gengæld kan man, hvis man kun vasker en halv maskine, programmere den til at fortsætte med tørring, når vasken er færdig. Så skal man bare være hjemme til at tage sit varme rene tøj ud af maskinen, inden det krøller. Det kan jo være rart en gang imellem. (Men jeg synes nu, det er tåbeligt at vaske halve vaske).

Og når den bare skal være vaskemaskine er den fantastisk - den siger nærmest ikke en lyd, når den ikke lige centrifugere ( i starten måtte jeg altid hen og se om den nu også vaskede, for jeg kunne ikke høre den), den vasker godt, og der er de programmer og til/fravalg, der skal være. Men sådan er det vel med de fleste nyere, bedre maskiner?

Summa-summarum: Jeg er vældigt glad for min, men ville ikke være det, hvis alt mit tøj skulle tørres i den.

*meget længere tid end der står i brugsanvisningen. Der står også, at den bruger vand til tørringen, men det gør den ikke. Ikke en dråbe (har tjekket vandmåleren flere gange). Og eftersom jeg ikke bruger den så tit, så bytter jeg gerne vandet for tidsforbruget :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider