Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

hvilken bom størrelse?
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 10:14

Jeg ved godt at det afhænger af hesten hvilken bomstørrelse man skal bruge. Men hvad svarer til en medium bom? Er det 30 eller 31? Hvor meget kan en sadel tilpasses i bommen?

Jeg har en dv plag som skal rides til til efteråret. I mellem tiden sparer jeg op til udstyr til ham, så jeg har det klar til den tid, (også for at få tiden til at gå indtil vi kan komme i gang).

Jeg overvejer af samme grund at købe en Isabell Werth sadel, da den har udskiftelig bom.

Hilsen Julie

0
0
Svar på denne tråd

Bomstørrelser kan ikke sammenlignes...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2006 10:19

Bommene er forskellige fra sadelmærke til sadelmærke, så det kan slet ikke sammenlignes. Nogle sadler kan ændres i bommen ved sadelmager, andre kan man selv ændre, og rigtig mange kan slet ikke ændres.

Heste ændrer sig også rigtig meget når de vokser og sætter muskler, så en Isabell Werth er et godt valg. Dog vil jeg anbefale dig at vente til hesten er tilredet med at købe sadel. For det første kan du jo ikke prøve sadlen på hesten før den er redet, for det andet er det lettere at tilride i en kombi/springsadel uden for dybt sæde. Find dig en gammel og billig tilridningssadel eller lån en indtil du kan ride hesten lidt og derved prøve en eventuel dressursadel. Når man skal ud og invistere i en rigtig god sadel, er det jo vigtigt, at man finder den helt rigtige til både hest og rytter.

Nu med hannoveranerhoppen

Worldly's Lagostina

Se billeder på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider