Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 VW Lupo
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 16:54

Vi overvejer at anskaffe os en Lupo (3L). Vi er ved at opveje om det vi sparer i brændstof opvejer bilens pris.


Positive såvel som negative erfaringer modtages med glæde.






Vh Tine :-)


Hestens Urtehave- nu online igen

Urtemix, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.


Go Go sælges: dejlig 3 års kat. 1 pony, god kapacitet og kæmpe udstråling.

www.heste-nettet.dk/lo...est/77748/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dont do it!!
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 17:15

Mine forældre købte en da de lige kom frem.. og hvilken skod bil§

ingen komfort overhovedet, og hun kan ingen gang have en kagemand når der sidder 4 i bilen..Desuden har der været bøvl med starteren, da den jo stopper motoren ved lyskryds osv.

Så køb en bil man kan bruge er mit råd.. du vil ikke kunne holde til at køre på ferie i den, alså laaangt..økonomi og min bare.. :) *G*



Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
- Halvpart til welsh hoppe søges i herning/sunds!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sole...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 18:27

... det har jeg også tænkt lidt på, at der ikke er noget der ligner komfort i den- jo en kopholder :-D






Vh Tine :-)


Hestens Urtehave- nu online igen

Urtemix, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.


Go Go sælges: dejlig 3 års kat. 1 pony, god kapacitet og kæmpe udstråling.

www.heste-nettet.dk/lo...est/77748/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Har haft en.
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 19:59
Jeg var i det store hele nu vældigt glad for min lille Lupo.

Havde den kun i 1½ år (skiftede den ud, da vi ikke kørte så langt mere og den var/er jo relativt dyr i anskaffelse) og der var ingen problemer med den. Start/stop funktionen fungerede upåklageligt, men jeg ved, at der verserer mange "skræmmehistorier" om mandagsmodeller mm.

Comforten er nu ok. Du bruger i hvert fald ikke penge på ekstraudstyr, for det eksisterer ganske simpelt ikke :-D

Men det er en bil til to personer og kun til nød flere, da der er meget dårlig plads på bagsæderne og bagagerummet kan kun lige indeholde en kasse sodavand. Sæderne er dog superlette at lægge ned og på den måde mangedoble pladsen i bagagerummet.

Og så går der 900-1000km. mellem hvert besøg på en tankstation, hvor du kun pøser sølle 35-38l. diesel på ad gangen ;-)


www.hesteklip.dk er nu på banen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke mere Lupo til mig...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 14:16

Jeg har et job hvor jeg kører MANGE km og derfor anskaffede jeg mig en Lupo. Jeg har været meget glad for den og rost den til skyerne, men da den havde kørt 175.000 km gik alt bare galt.

Den er meget dyr at reparere og da den er meget teknisk, er det som regel kun de autoriserede VW-mekanikere der kan lave dem.

Vi valgte at sælge, men det var så heller ikke så let.

Flere brugtbilsforhandlere sagde nej tak - da de er for syre i rep. og derfor ikke til at sælge brugte.


P.s Der er faktisk ikke engang en kopholder i 2001 modellen






Venlig hilsen

Karina Josefsen
www.lajgaarden.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Se bare
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 10:57

Jeg sys det er dybt godnat at købe en bil for at man kan spare på diesel.. tænk sig den pris i gir for bilen, hvor mange liter diesel kan man ikk få for det.. :) og så købe en billigere der måske "kun" kører 20-25 km..

Jeg sys der ingen komfort er i lupo, der er simpelhen ingen plads.. ikke engang til et handske rum.. Sy osse at en Kia Picanto er en forvokset radio...


Selv har vi en peugeot st.car, som kører 19 km på literen, men så kan vi osse have alt med! *G*




Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
- Halvpart til welsh hoppe søges i herning/sunds!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil tro
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 13:44

Jeg vil tro at den besparelse i opnår ved lige præcis Lupo 3L ligger ganske tæt på hvad i vil opleve ved andre mindre dieselbiler. F.eks. har min far en Peugeot 206 1.4 HDI, som går op til 27 km/l på landevej. Og den har jeg været en tur i Köln i, så lange ture kan det også. Jeg har selv en tilsvarende bare med 2.0 HDI motoren.



0
0
Svar på denne tråd
 
 lupo 3L
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 10:44

vi har en lupo 3L.


Har været nogenlunde glade for den, men gearkassen røg ved 200.000 km og det kostede 20.000 og så knækkede gangstelleren til gearkassen, hvilket også var dyrt - ca. 12000 (sparede 3000 ved at købe originaldele engro). kontakten til koblingen er røget en gang. Vores problem har været at det VW værksted vi har brugt ikke har haft erfaring med Lupoer. har været der flere gange og sige at der er noget galt, men de sagde bare at sådan skulle det være.


Fandt et andet værksted, som så fandt ud af at det gamle værksted havde glemt, at tilslutte en kontakt - goddaw do. Ellers har jeg hørt at 3liter værkstedet skulle være godt.


Nu skal vi så have en lille til og så bliver den simpelthen for lille. så inden længe sælger vi den.


med hensyn til kilometerne så tanker vi, når bilen har kørt 12-1400 km. Den grønne afgift er billig og har du nogle år på bagen med egen bil og forsikring, så er bilforsikringen med kasko og billig. Nogle er heldige og får en Lupo der bare virker og andre får fat i en mandagsmodel.






Part søges til hest i Horbelev

www.heste-nettet.dk/ma...s/51996/1/




0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi er glade for vores...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2006 15:15
...og den er vældigt komfortabel - især sammenlignet med firhjulstrækkeren (Daihatsu Rocku fra 1986...).

Pjank: Komfort er en smagssag - jeg synes den er komfortabel nok.

Vi købte den, da vi en overgang kørte over 120 km dagligt.

Jeg kører pt. ca 70 km dagligt i vores og så kommer "alt det løse" ved siden af: Indkøbsture, Midtjylland-Sjælland Tur/Retur, småture til Brugsen etc.

Jeg tanker så sjældent at jeg dårligt kan huske hvordan man gør... :-P

Det eneste, der har været galt med den er at det ene sidespejls samrte indstillings-fidus er gået i stykker. Vi har valgt ikke at få det repareret - vi kører med samme indstilling på sidespejlene alligevel.

Den kører upåklageligt - og jeg holder den på ca 3,2 ltr/100 km - men den bruger en anelse mere, hvis man fræser igennem på motorvejen... :-P

Der er OK plads til 2-3 voksne (det har vi kørt flere gange), inklusive bradepandekager og den slags.

Hvis man slår bagsædet ned (NEMT!!!) har man et næsten helt plant gulv bagtil, hvor der er plads til en del - inkl. adskillige fodersække og -tønder etc.
Den største mængde "skrammel" vi har haft proppet i vores med bagsædet i er:
3 voksne
1 bradepandekage + en større mængde småkager.
Hegnspæle på 120 cm (8 stk), batteridrevet strømgiver til hegn, hegnstape
2 spånegrebe
1 rullemadras (til 140 x 200 cm seng), dyne, 2 hovedpuder
1 sportstaske, 2 rygsække
Nogle jakker, diverse tomme colaflasker i forsk. størrelser og et par bøger

Ekstraudstyr i vores: Originale kopholdere og en radio/CDafspiller, MIkkel har sat i.


... 8-) - 99E - 8-)...
Feel Think Act
Play

Like A Horse

Parelli Playday i Grønhøj Rideklub
SE VIDEO HER:
www.patparelli.dk
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider