Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Sadelmager?? Igen
Forfatter: 
Dato:  07-09-2001 08:55
Vil gerne høre jeres erfaringer - gode som dårlige - med understående sadelmager. Da jeg er blevet anbefalet (af min dyrlæge) at sende min kieffer den lange vej til Kbh. og gerne vil vide lidt om, om det i det hele taget kan betale sig.

Dahlmans Eftf. ApS, Brødr. F & L
Fortunstræde 5
1065 København K

Mvh. Jeff
0
0
Svar på denne tråd

Re: Sadelmager?? Igen
Forfatter: 
Dato:  07-09-2001 19:34
Hej Jeff !

Jeg fik ham engang anbefalet og sendte min sadel derover ( bor i jylland) vi betalte omkring 2000 kr. for at få den omstoppet, og da den kom hjem kunne man ikke se forskel, sadlen var stadig skæv (som var grunden til at den skulle omstoppes) og ovenikøbet havde de lavet et lille hul i min sadel....Så jeg kan helt ærligt IKKE anbefale Dahlman

Mvh. Caroline
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-09-2001 00:39
Hej Caroline.

Uha - det lyder ikke særlig godt.. kan være jeg skal have mig en snak med den dyrlæge igen (gad vide om han får procenter*G*)..
Det er ret vigtigt for mig at netop den sadel er 130% i orden, da Thor har stået halt i omkring 1½ år nu.. og netop skal igang med genoptræning. Desværre har jeg set så mange eksempler på dårlig omstopning af sadelmagere i Jylland - så jeg tænkte at det måske var anderledes på "djævle-øen"..

Er der ikke andre der har prøvet Dahlman, som vil give deres mening til kende, så jeg kan veje lidt for og imod... anyone??

Mvh. Jeff
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-09-2001 12:54
Jeg har kun hørt godt om dem

Og de har en lækker gammeldags butik der dufter himmelsk... men de er dyre at få omstoppet hos.

Karina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-09-2001 13:39
Jeg købte min første Kieffer springsadel hos dem, de omstoppede den forkert to gange, jeg måtte få min berider til at fortælle dem hvor der skulle mere eller mindre stopning henne. Jeg har hørt meget godt om sadelmageren fra Tåstrup Thomas Rutzou tror jeg nok han hedder, vist nok også rimelig i pris.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-09-2001 12:57
Tak for svarene, jeg må vist hellere ringe derover og få snakket lidt med dem.

Mvh. Jeff
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-09-2001 12:17
Jeg har fået min rideudstyrbutik til at give mig nummerne til de sadelmagere de bruger, for jeg går udfra en rideudstyr butik hvor jeg har handlet i 15 år og føler mig tryg, ikke vil jage mig ud til nogle plattenslagere - den ene hed Kronborg og ligger i Århus - jeg kigger lige efter telefonnummerne til imorgen - hvis du er interesseret.

Lene
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-09-2001 13:03
Hej Lene.

Vil være meget taknemmelig for et par tlf.nr.. må indrømme at der sq er lidt for meget bøvl ved at skulle sende sadlen til Kbh.

Har du nogle på ordentlige sadelmagre i sdr.jylland??

Mvh. Jeff
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-09-2001 10:29
Nu er jeg jo godt nok fra djævleøen, men er Michael Brodie ikke dygtig? Det er da mit indtryk.

Jeg kender mange, der sværger til Dahlmann, fordi de har så stor erfaring. Især Passier skulle de være meget dygtige til.

Jeg bruger selv Ordrup Sadelmageren, da jeg har luft i sadlen, og det stopper Dahlmann ikke med.

BeritH
B.I.T.C.H. = Babe In Total Control of HerselfB-)
0
0
Svar på denne tråd

Sadelmageren i Ordrup
Forfatter: 
Dato:  21-09-2001 09:36
Jeg havde hende ude i går, for at kontrollere to sadler. Hun blev lidt forsinket, men havde prompte lagt besked på min mobilos om det.

Hun var supersød og virkede enormt dygtigt. Ingen af sadlerne skulle omstoppes, men hun hjalp mig med at tage mål til Wintec'en for den skulle have en ny bom. Hun gav sig tid til at læse "bom-målerens" instruktion grundigt og hun målte Felur flere gange, indtil hun var helt sikker.

Så jeg blev en sadel rigere (jeg ville kun købe den brugte Passier, hvis hun sagde god for den) og 400,- fattigere. Men nu er jeg så også 100% tryg ved, at Felur ikke bliver klemt eller trykket under sadlen :-)

Hilsen én, som skal hjem til Mor & Far for at stjæle en umbraco-nøgle, så Wintec'en kan blive snavset til *GG*
Camilla
~~~~~~~
If you find a path with no obstacles, it probably doesn't lead anywhere...
0
0
Svar på denne tråd

Re: Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  29-09-2001 23:15
Hej!!
Har fået min dressursadel omstoppet hos Michael Brodie (Din Sadelmager i Århus) -de var ude at kigge på den, og nu ligger den perfekt!! Havde dem ude igen i dag for at kigge på min springsadel (den skal også omstoppes) + tjekke at dressursadlen nu også lå perfekt (hvilket den gjorde)!! Så kun gode erfaringer!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider