Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Pendlerbil med træk..?
Forfatter: 
Dato:  01-09-2006 18:21

Jeg har et stort kørselsbehov på ca. 45.000 km årligt. Heraf er ca. 32.000 km fra og til arbejde.

Min nuværende bil er en Skoda Fabia benzin. Den må trække ca. 750 kg med bremser - og slæber derfor aldrig rundt på hesten.

Jeg ville gerne have en lidt mere økonomisk bil, gerne diesel, min. 20 km/l - og med trækkraft til min. 1.100 kg.

Hyundai Getz må trække 1.100 kg og har et snit på ca. 22 km/l. Skoda Octavia trækker ca. 1.300 kg med et eu-snit på 20 km/l.

Andre idéer?

Mette (Fjolle)

0
0
Svar på denne tråd

Hyundai Getz
Forfatter: 
Dato:  03-09-2006 22:22

har jeg i dieseludgaven. Den kører ikke helt så langt som de lover, men ved alm. pendling kan man nok få den op i nærheden af 20 km/l hvis du kører pænt og på lige landevej.

Den må trække 1100 kg, hvilket den gør til stor tilfredshed. Jeg har en 1-hestes trailer og en stor frederiksborger, som i alt vejer i nærheden af 1100 kg, og jeg har aldrig problemer med at komme op af bakker eller køre på våde grusbaner (endnu?). Det er en meget arbejdsvillig dieselmotor, som i øvrigt er magen til Matrix' som må trække 1300 kg.

Venlig hilsen Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Dorthe...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2006 21:06

Fabiaen kører tæt på 20 km/l, når den alene kører landevej. Det er motorvejen, som trækker tænder ud. Ifl. min kørecomputer, har den indtil nu kørt et snit på 14,4 alt i alt (jeg har til dato kørt 37.000 km i den selv, den har i alt kørt 90.000 km).

EU-normen ligger på 16,7, så jeg regnede med, at Getz'en kunne holde et tilsvarende forbrug på 19-20 km/l med mit kørselbehov.

Det er måske urealistisk? Jeg kører generelt efter fartgrænserne, og bilen kommer sjældent over 130 km/t.

Mette (Fjolle)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider