Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Ny brugt bil- hjælp...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 14:54

Hej.

Jeg skal ud og have købt mig en "ny" bil.

Men jeg er studerende og skal derfor have en bil der passer til denne leve stil. Det vil sige: billig i indkøb (10000-15000 kr) skal alligevel kunne holde de næste par år. Den skal være økonomisk at køre i, ligeledes må den ikke være for dyr i vægt afgift samt forsikring. Den skal være pålidelig så jeg kan komme afsted hver morgen. Den må selvfølgelig godt kunne trække min heste trailer, men bestemt ikke noget krav, da jeg allerede har bil til det formål, men derfor er det da en klar fordel.

Men jeg skriver her for at høre, om der er nogle af jer som kan komme med nogle ideer til hvad jeg skal kigge efter...?

Jeg har selv kigget på en volvo, som umiddelbart lyder som det jeg vil have, men min veninde havde på et tidspunkt en gammel volvo som kørte 6 km. på literen, og derfor tænker jeg at den nok er noget uøkonomisk i drift.?

På forhånd tusinde tak for tid og eventuel hjælp

Mange venlige hilsener Kristine

:-)

0
0
Svar på denne tråd

Prøv f.eks. at gå ind på ...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 15:01

... www.bilbasen.dk og søg efter biler i den prisklasse.

Det er et godt udgangspunkt, der kan du se benzinøkonomien og ejerafgift på den pågældende bilmodel.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

Hej KristineS
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 15:11

Volvo er en dyr bil at have. Ikke nok med at de tit, som du selv siger, kører relativt kort på literen, så er de fleste tunge og det kan ses på vægtafgiften. Til gengæld bruger man i de fleste til fælde få penge på vedligehold. De plejer at være rimelig driftsikre.

Jeg har haft adskillige Citroén BX og har været meget glade for dem. De fås meget billigt i dag, men du skal kigge meget grundigt efter rust og om det hydrauliske er ok. Jeg tror godt de må trække en trailer. Billig forsikring og vægtafgift.

En lille VW Golf er også ganske driftsikker - specielt diesel er super.

Med venlig hilsen

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 15:31

Lisbeth: tak for linket, der har jeg ikke kigget. Så tak

Sanne: Tak for dit svar. Jeg har nemlig også den ide om at volvo er dyr at have, men er ikke sikker, men er glad for at høre lidt erfaringer, fordi jeg stoler trods alt mere på "folket" end på sælgeren

Men jeg vil kigge efter citroén BX, dem kender jeg nemlig ikke selv. Men jeg vil have mulighed for at have en mekaniker med ud til at kigge på det, da jeg ellers ikke tør købe bil, jeg ved selv kun det grundlæggende, der vil han jo så kunne se efter det som du nævner ved netop denne bil.

Jeg har også gode erfaringer med Golf, dog synes jeg at de er lidt dyre i forhold til andre, dette er jeg klar over dels skyldes deres gode omtale og som du nævner, deres ry for at være driftsikre, men er de ikke også ret dyre i kørsel?

Men mange tak for at I gider og hjælpe!

0
0
Svar på denne tråd

kørselsbehov
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 19:13

Hej

Nu oplyser du ikke noget om hvor stort dit kørselsbehov er, men hvis det er mere en ca 20000 årligt, kan det måske godt betale sig at købe en lille dieselbil.

små dieselbiler kører som regel rimeligt langt på literen, og så er diesel jo lige 1 kr billigere end benzin.

Vores gamle "mekaniker" sagde at Peugeots dieselbiler var gode som brugtvognskøb.

Vi har desuden haft en gammel Toyota Corolla.

Den kostede os 8000.- i indkøb og i de 2 år vi havde den - kostede den omkring 2000.- i reservedele.

Absolut en driftsikker bil - startede bare altid Kørte ca 12-13 km på literen.

mvh

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Toyota
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 22:44

Pudsigt nok, er jeg idag blevet kontaktet af min mekaniker ven, som havde et super tilbud på en Corolla- de store af dem, fra midten af 90érne, den kører bare super og har et lækkert anlæg, træk, nyere motor, skal til syn i næste uge, men den går uden tvivl igennem, han har gået den igennem det sidste stykke tid og lavet meget på den, og han siger at den holder de næste mange år. Men han siger også at den er utrolig driftsikker, starter hver gang og ikke en der skal reperares så ofte som mange andre ældre biler, og den kører - ved pæn kørsel - 16 km. på l. så det må jo siges at være pænt for en gammel bil. Men den kan jeg få til en yderst formidabel pris, så jeg har slået til.

Men I skal selvfølgelig have tak for jeres tid og vejledning!

0
0
Svar på denne tråd

så ville jeg..
Forfatter: 
Dato:  18-08-2006 14:57
Vi havde en gammel Toyota Corolla vidst fra 86'. Den er godt nok solgt, men den var og er stadig yderst driftsikker og billig at få reperaret. Den kan du sagtens få til de penge. Dens største minus hvis det er en hackback (?) er at den typisk har rustpletter på bagsmækken. Husk at få en der har været undervognsbehandlet.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider