Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Ny brugt bil- hjælp...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 14:54

Hej.

Jeg skal ud og have købt mig en "ny" bil.

Men jeg er studerende og skal derfor have en bil der passer til denne leve stil. Det vil sige: billig i indkøb (10000-15000 kr) skal alligevel kunne holde de næste par år. Den skal være økonomisk at køre i, ligeledes må den ikke være for dyr i vægt afgift samt forsikring. Den skal være pålidelig så jeg kan komme afsted hver morgen. Den må selvfølgelig godt kunne trække min heste trailer, men bestemt ikke noget krav, da jeg allerede har bil til det formål, men derfor er det da en klar fordel.

Men jeg skriver her for at høre, om der er nogle af jer som kan komme med nogle ideer til hvad jeg skal kigge efter...?

Jeg har selv kigget på en volvo, som umiddelbart lyder som det jeg vil have, men min veninde havde på et tidspunkt en gammel volvo som kørte 6 km. på literen, og derfor tænker jeg at den nok er noget uøkonomisk i drift.?

På forhånd tusinde tak for tid og eventuel hjælp

Mange venlige hilsener Kristine

:-)

0
0
Svar på denne tråd

Prøv f.eks. at gå ind på ...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 15:01

... www.bilbasen.dk og søg efter biler i den prisklasse.

Det er et godt udgangspunkt, der kan du se benzinøkonomien og ejerafgift på den pågældende bilmodel.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

Hej KristineS
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 15:11

Volvo er en dyr bil at have. Ikke nok med at de tit, som du selv siger, kører relativt kort på literen, så er de fleste tunge og det kan ses på vægtafgiften. Til gengæld bruger man i de fleste til fælde få penge på vedligehold. De plejer at være rimelig driftsikre.