Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Opstaldning Slagelse og omegn
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 10:00

Hulk jeg skal flytte pga. arbejde hvilket jeg er glad for, men jeg skal også flytte hesten fra det opstaldningenssted jeg er så glad for at være

Så jeg søger et opstaldningssted omkring Slagelse og omegn. Det skal være et sted hvor det er rart at komme og der skal gerne være en stor andel af folk over 20 år. Jeg vil meget gerne gå ind i klubarbejde på forskellig vis så omkring bestyrelse mm. skal der gerne være en positiv stemning (man har oplevet helt umulige bestyrelser ... )

Der skal være et sted med ridehus og mulighed for dressurundervisning på forholdvis højt niveau.

Jeg vil gerne have min hest ude et par timer om dagen om vinteren. Der skal meget gerne være flere vinterfold (de behøver måske ikke være så store) da min hest er vanskelig foldhest og ikke bare lige kan være ude med hvem som helst. Og hvis der er sommerfolde på stedet ville det være rigtig godt.

Der skal fodres med wrap el. hø i gode mængder eller skal der være mulighed for selv at foder ekstra med hø.

Det var vist de vigtigste krav. Selvfølgelig skal foder og boks også være af god kvalitet men det synes jeg faktisk er i orden ret mange steder. Prisen er selvfølgelig også vigtig.

Er der nogle af jer der kender nogle gode hyggelige steder så jeg ikke får for meget "hjemve"

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 10:25

Det eneste sted jeg umiddelbart kan komme i tanke om, hvor der burde være en del i den alder, er Slagelse Ridecenter. Men det er så også det dyreste sted, jeg kender.

Ellers er der også Hovmarkens Ridecenter (Hashøj Rideklub), Møllebakkens Rideklub i Vemmelev, Vemmelev Rideklub (mener jeg den hedder), Fuglebjerg køre- og rideforening samt 2 klubber i Skælskør. Den eneste af disse klubber, der rent faktisk ligger i Slagelse er Slagelse Rideklub. De andre ligger rundt omkring i en radius af ca. 15 km. tror jeg.

Men tag et kig på distrik 4's hjemmeside, der kan du også finde links til de klubber jeg nævner.

Held og lykke med jagten :-)

Mvh. Julie, der selv søger opstaldning for tiden :-( *suk*

---

Stald Vodagergård - Dansk Oldenborg Avl

Nu kan jeg snart kalde mig rytter igen :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 10:32

Der er Slagelse rideklub. (Se www.slrk.dk) Ved at berider Dennis Holst kommer hver 14. dag og giver kursus. Det ligger lige i skovbrynet og der er 2 ridehuse + en stor springbane. Jeg ved ikke hvormange folde de har men de har da nogle.

Der er også NOAgård som ligger i Boeslunde og ejes af berider Jan M. Christensen og hans hustru. Der er også ridehus og folde.

Møllebakkens rideklub (MBRK) som ligger i Vemmelev har 2 ridehuse + nogle folde.

Vemmelev rideklub (VRCL) har også 2 ridehuse.

De sidste 2 ved jeg intet om ang undervisning, men jeg tror at de har en hjemmeside.

Og velkommen til Slagelse!!

Mvh KIt

0
0
Svar på denne tråd

Noagård...?
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 12:43

Er der nogen der ved noget mere om Noagård? Jeg har hørt det omtalt nogle gange. Hvordan er Jan M. Christensen som underviser?

Det gør ikke noget at det er et stykke fra Slagelse.

Jeg synes det er rigtig svært at vælge sted. Man kan sagtens kigge på hjemmesiden og besøge stedet. Så har man helt sikkert valgt noget fra. Men hvordan det rent faktisk er på stedet i hverdagen er svært at vurderer og derfor synes jeg det er en stor hjælp at høre noget fra folk som har haft sin gang på stedet eller er på stedet

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 21:31

Jeg har fået undervisning af Jan Christensen og jeg kan varmt anbefale ham. Han er utrolig dygtig og er meget nem at forstå. En stille, rolig og rar mand, som er god ved hestene. Han tager vist ikke så meget ud på konkurrancebanerne udover dressurchampionaterne samt sadelkåringer + egenhedstest og der er han altid blandt placeringerne

Jeg har haft min gang på NOA-gård i en måned da min hest var i ridning hos Jan Christensen. Det er godt nok nogle år siden, men den gang kom de på jordfold og jeg mener at de kommer på græsfold om sommeren.

Jeg synes der var en hyggelig og positiv stemning.

Jeg fik lov til selv at tage hø med da de kun halm udover fodret. De blev fodret 3 gange dgl. Der kan jo sagtens være lavet om på det siden jeg har haft min gang dernede. Men jeg synes at man altid hører godt om stedet.

Held og lykke med søgningen.

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 11:58

Hvis du gerne vil have undervisning på et højere niveau, ville jeg nok mene at Slagelse Rideklub, Noagård (som jeg da fuuldstændig havde glemt :-)) eller måske Møllebakken er de bedste steder.

Undervisningen på Skælskør Rideklub er vist mest på rideskole niveau, og deres ridehus er meget lille.

Hashøj har 2 udendørsbaner (20x40 og 20x60) og 2 ridehuse (20x40 og 20x60), men jeg ved ikke hvordan deres undervisningssituation er for tiden, for den underviser de havde, da jeg havde hest derude, er der ikke mere (hun var ellers super ).

Møllebakken ved jeg heller ikke noget om undervisningsmæssigt, men det er et flot sted, og de har flere dygtige rytter. De afholder også landsstævner (eller har i hvert fald gjort), så niveauet derude må være forholdsvist høj.

Noagård har rigtig mange dygtige ryttere, og stedet er rigtig flot. Mit indtryk af stedet har altid været, at det var der alle de dygtige red :-) Men jeg har kun været der en gang, og det var bare for at kigge.

Slagelse Ridecenter ligger rigtig godt med mulighed for ridning i skoven. Deres folde er store, og der er massere af dem. Ridehusene er også fine, og der ligger også 1-3 (kan ikke huske det, men der er i hvert fald en) udendørs dressurbaner samt en springbane.

Det er vist alt, hvad jeg ved om de forskellige klubber. Håber det kan bruges, og held og lykke med jagten :-)

mvh. Julie

---

Stald Vodagergård - Dansk Oldenborg Avl

Nu kan jeg snart kalde mig rytter igen :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider